Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@03:15:54 GMT

اجرای برنامه‌های سرگرمی کودکان در تعطیلات کرونایی

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۶۴۴۹

اجرای برنامه‌های سرگرمی کودکان در تعطیلات کرونایی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پس از شیوع بیماری کرونا و تصمیم بر تعطیلی مدارس و دانشگاه ها شاید کمتر کسی احتمال می داد که کمبود زیر ساخت های جایگزین آموزشی و درسی بخصوص آموزش مجازی بتواند خطرآفرین باشد. حال به این معضل نبود سرگرمی و تفریحات برای کودکان هم افزوده می شود. برخی از افراد و صاحب نظران پیشنهاداتی را مبنی بر تشویق به در خانه ماندن افراد ارائه کرده اند اما آیا فکری به حال قشر کودک و نوجوان شده است؟

این روزها شاهد حضور اقشار زیادی از مردم بخصوص جهادگران برای ارائه خدمات و ضد عفونی کردن معابر و اماکن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما غفلت از فعالیت های فرهنگی امکان وارد کردن زیان های جبران ناپذیری را دارد. به علاوه اینکه قشر حساس کودک و نوجوان علاوه بر فعالیت های درسی در این تعطیلات نیازمند بازی ها و سرگرمی های مناسب و آموزنده ای هستند. مجموعه خانه همبازی شاید از معدود مجوعه هاییست که با زیر ساختی برنامه ریزی شده سعی در سرگرم کردن و مهارت آموزی به صورت مجازی به کودکان و نونهالان را دارد.

حسن سلطانی پژوهشگربازی کودکان و مدیر مجوعه خانه همبازی در گفت و گو با ایسکانیوز به لزوم سرگرمی و مهارت آموزی کودکان اشاره کرد و گفت: مجموعه ما ایده های خود را در کانال تلگرامی،اینستاگرام و سایر پیام رسان های ایرانی منتشر می‌کند. ایده های نوین در قالب بازی، نقاشی، کاردستی و سایر سرگرمی ها برنامه ریزی شده است.اما برای ایام نوروز هم برنامه ها و سرگرمی های ویژه دیگری مانند ساخت تقویم خانواده توسط کودکان که بتوانند در آن رویدادهای مهم ایام نوروز را درج کنند و همچنین بازی های فکری مختلف را داریم.

سلطانی به توضیح طرح نوین چرخه زندگی پرداخت و گفت: موضوع چرخه زندگی به عدم توقف تفریحات و سرگرمی های کودکان و نونهالان اشاره دارد. همانطور که مستحضرید تفریحات خارج از منزل برای بسیاری از کودکان متوقف شده و نیاز است که از این موضوع غفلت نکرده و سرگرمی های سالمی را برای آن ها داشته باشیم. چنانچه شعار باید قوی باشیم را سرلوحه کارمان قرار داده و قصد داریم که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

مدیر مجموعه خانه همبازی افزود: جامعه هدف ما در طرح چرخه زندگی بیشتر کودکان و نونهالان هستند اما فعالیت ها محدود به این رده سنی نیستند و ما مهارت آموزی برای خانواده ها را هم در برنامه خود داریم. ایده ها و طرح های ما از بازی های فکری و نقاشی گرفته تا کاردستی های متنوع از طرح ها و ایده های این مجموعه است.

سلطانی به برنامه های اجرایی در این طرح اشاره کرد و گفت: این مجموعه طرح های مناسبتی را نیز اجرا می کند. به طور مثال ما چند روز پیش از تولد حضرت علی علیه السلام مسابقه نقاشی را برگزار کردیم که از نقاشی های جمع آوری شده نمایشگاه نقاشی مجازی برگزار کردیم.هر روز نیز از طریق کانال های فعال خود طرح ها و سرگرمی هایی نیز به مخاطبین خود ارائه می دهیم.

وی در ادامه اذعان کرد: برنامه های مجموعه همه به صورت تفریحی،سرگرمی و آموزشی هستند. چون برنامه‌های درسی کودکان از طریق تلویزیون ارائه می‌شود. بیشتر قصد ما اینست که کودکان را با سبک زندگی هم آشنا کنیم مانند آیین های نوروزی و ایامی مانند ولادت ها و اعیاد مختلف.

مدیر مجموعه خانه همبازی در توضیح لزوم ارائه چنین سرگرمی هایی گفت: با تعطیلی ناگهانی مدارس خانواده ها در زمینه سرگرمی برای کودکان با معضل جدی مواجه شدند. بسیاری از آنها ایده خاصی برای ایجاد سرگرمی ندارند. فعالیت مداوم کودکان در فضای مجازی و یا تماشای مداوم تلویزیون نیز آسیب های جدی به آنها وارد خواهد کرد.

سلطانی در ادامه گفت: مجموعه خانه همبازی با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی ایده ها و سرگرمی هایی را خلق می‌کند تا کودکان از تفریح و سرگرمی محروم نشوند. دشمن هم قطعا برای این روزهای خانواده ها و فرزندان برنامه دارد و بی شک خوراک فرهنگی تولید خواهد کرد. چنانچه تا به امروز نیز بیکار نبوده و برنامه هایی با هدف تخریب فرهنگی را تولید کرده اند. پس غفلت از این موضوع قطعا جبران ناپذیر است.

این پژوهشگر بازی کودکان افزود: این مجموعه متشکل از جوانان متخصص در زمینه سرگرمی کودکان است که با دغدغه فرهنگی برای قشر کودکان دور هم جمع شده اند. اساس برنامه‌های ما پرورشی تفریحی است و محدود به تعطیلات مربوط به کرونا نیست. اما اگر تعطیلات و برنامه در خانه مان کودکان ادامه داشته باشد قطعاً برنامه هایی را خواهیم داشت.

وی به لزوم همکاری تمام نهاد های فرهنگی اشاره کرد و تصریح کرد: اگر این شرایط ادامه داشته باشد تمامی نهاد های فرهنگی باید برنامه های منسجم تر و پرمحتواتر ارائه بدهند و چنانچه پیش از این نیز اعلام کردم مجموعه ماهم برنامه‌های ویژه‌ای خواهد داشت.

سلطانی در پاسخ به نحوه حمایت از این مجموعه از سمت مسئولین گفت: با وجود اینکه برنامه ها و ایده ها را با چندین مسئول مربوطه طرح کردیم و درخواست همکاری داشتیم اما متاسفانه با وجود نیاز به طرح‌های اینچنینی استقبال چندانی به عمل نیامد.رسانه ها بخصوص صدا‌وسیما باید با مجموعه هایی مثل مجموعه همبازی همکاری‌ داشته باشند و بتوانیم با همکاری هم برنامه‌های ویژه‌ای برای تعطیلات کودکان داشته باشیم.

مدیر مجموعه خانه همبازی افزود: توقع اینست که در این شرایط و تعطیلی سیستم های آموزش و پرورش حضوری و کلاس درس دانش آموزان، از مجموعه هم بازی و این برنامه ها و ایده ها استقبال بیشتری به عمل آید. چنانچه ما پیشنهاداتی را به آستان قدس ارائه کرده ایم مبنی بر استفاده از این ظرفیت ها و طرح ها.اما مشکل اینست که مسئولین از ظرفیت‌های مردمی و طرح و ایده های فرهنگی به سختی استقبال می‌کنند.

سلطانی در پایان به بیان حوزه فعالیت مجموعه پرداخت و افزود: جدا از تعطیلات این روزها ما برای والدین در حوزه فرزند پروری دوره هایی برگزار کرده ایم. مهارتهای مختلفی را به آنها آموزش می دهیم بخصوص در زمینه بازی. دوره های بازی مادر و کودک و پدر و کودک را برگزار کرده ایم. تیم متخصص در این زمینه داریم که بتوانیم در شرایطی مثل شرایط این روزها با استفاده از فضای مجازی مفید واقع شویم.

انتهای پیام/

336 / 336 کرونا حسن سلطانی ترنج خانه همبازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا حسن سلطانی ترنج خانه همبازی برنامه ها ایده ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)

عصر ایران - پژوهشگران دانشکده طراحی سوئیسی ÉCAL به تازگی مجموعه جالبی از مبلمان با بسته بندی تخت را معرفی کرده اند. آیتم های این مجموعه جذاب باید در آب غوطه ور شده تا به فرم نهایی خود برسند.

این مجموعه مبلمان که به نام "محلول های زیر فشار" (Under Pressure Solutions) یا به اختصار یو پی اس (UPS) شناخته می شود، از ورقه های نازک و فشرده ای از اسفنج سلولزی ساخته شده اند که امکان قرارگیری محصول در بسته بندی تخت را فراهم می کند. در حقیقت، برخی از اقلام این مجموعه به اندازه کافی فشرده هستند تا درون صندوق پست قرار بگیرند و از این طریق حمل و نقل کارآمدتر را تسهیل می کنند.

تبدیل ورقه اسفنج به مبلمان کاربردی با کمک آب!

محصولات این مجموعه مبلمان باید در آب خیس شوند که به آنها اجازه می دهد در چند ثانیه تا حدود 10 برابر اندازه اصلی خود بزرگ شوند. سپس، آب اضافه اسفنج از طریق اعمال فشار گرفته شده و باید اجازه دهید تا خشک و سخت شود. در نهایت، فرمی از مبلمان محکم و بادوام تشکیل می شود که تحمل وزن انسان را دارد. این مجموعه مبلمان اسفنجی از نظر دوام نسبت به فوم پلاستیک معمولی عملکرد بهتری دارد.

به گفته کریستوف گوبران، پژوهشگر و طراح صنعتی ÉCAL، سلولز بخشی از طبیعت است، از این رو، مانند یک درخت، می تواند انعطاف پذیر و در عین حال قوی باشد. این اسفنج از طریق چوب تراشی استخراج می شود و استحکام آن از همان الیاف سلولزی که یک درخت برای تقویت تنه و شاخه های خود استفاده می کند، سرچشمه می گیرد.

برای ایجاد اسفنج، سلولز از طریق چوب تراشی حاصل می شود. سپس سلولز به صورت شیمیایی حل شده و با کمک فرآیندی که برای تولید ویسکوز و دیگر منسوجات سلولزی استفاده می شود، برای ایجاد ورق ها بازسازی می شود. سپس، نمک گلوبر به ترکیب اضافه می شود که در ایجاد منافذ اسفنج نقش داشته و توانایی سلولز برای جذب آب را افزایش می دهد. این ماده به عنوان ورق های استاندارد فروخته می شود که سپس فشرده شده و پسابیده می شود تا پشتیبان حمل و نقل راحت و آسان باشد.

با افزودن مقداری آب، قطعات مختلف مبلمان می توانند بار دیگر انعطاف پذیر شده و با هموار کردن هر گونه فرورفتگی قابل تعمیر هستند. هنگامی که چرخه عمر این مبلمان به پایان می رسد، می توان آن را بازیافت یا کمپوست کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی مبلمان را این شکلی لوکس و زیبا می داند! (+عکس)

دیگر خبرها

  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط کودکان پیش دبستانی + فیلم
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان