Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:16:36 GMT

فروشندگان متخلف اقلام بهداشتی در مهاباد دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۶۴۷۴

فروشندگان متخلف اقلام بهداشتی در مهاباد دستگیر شدند

سرهنگ برزو تجاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و کمبود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده شماری افراد سودجو در فضای مجازی اقدام به تبلیغ این اقلام می‌کردند که پیگیری موضوع در دستور کار پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مهاباد قرار گرفت.

وی ادامه داد: با رصد فضای مجازی مشخص شد تبلیغ‌هایی مبنی بر فروش ماسک و مواد ضدعفونی به‌صورت غیرمجاز و خارج از عرف توسط افرادی در کانال‌های عمومی و شبکه اجتماعی اینستاگرام انجام می‌شود که توسط پلیس فتا چهار عامل این اقدام شناسایی و در یک عملیات موفق دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این متهمان در فضای مجازی از جمله بازار آنلاین، شیپور و دیوار نیز کالاهای خود را به صورت غیرقانونی به فروش می‌رساندند.

فرمانده انتظامی مهاباد همچنین از شناسایی عاملان انتشار آمار غیرواقعی بیماری کرونا در مهاباد خبر داد و اضافه کرد: سه متهم نیز در این زمینه توسط ماموران پلیس فتای این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ تجاری اظهار داشت: در صورت کشف هرگونه احتکار یا گران‌فروشی اقلام بهداشتی طبق مقررات مربوط به اخلال‌گران در نظام اقتصادی برخورد و واحد صنفی یا داروخانه مربوطه با دستور مقام قضایی پلمب و با متصدی مربوطه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها ماسک مهاباد انتظامی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماسک مهاباد انتظامی ماسک مهاباد انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۶۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا یعقوبی، بیان اینکه به درخواست پلیس فتای شهرستان زرند در خصوص انتشار محتوای مجرمانه و تصاویر نامتعارف در فضای مجازی، دستور مسدود سازی پنچ صفحه مجازی صادر و گردانندگان آنها تحت تعقیب کیفری قرار گرفته‌اند گفت: ایجاد بستری امن و سالم در فضای مجازی از اولویت‌های دستگاه قضائی است.

وی با اشاره به اینکه رصد و پایش فضای مجازی به طور مستمر از طریق پلیس امنیت اخلاقی شهرستان و دیگر نهادهای امنیتی انجام می‌شود افزود: با دریافت گزارش فعالیت غیر اخلاقی پنج صفحه که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ترویج رفتارهای خلاف اخلاق و عفت عمومی در بین جوانان می‌کردند، بلافاصله صاحبان این صفحات برای پاسخگویی به دادسرای زرند احضار شدند.

وی تصریح کرد: با تشکیل پرونده قضائی و احضار متهمین، ضمن تفهیم اتهام، قرار تأمین متناسب برای متهمین صادر و با صدور قرار نظارت قضائی، از فعالیت این صفحات با لحاظ مقررات قانونی جلوگیری به عمل آمده تا روند رسیدگی قانونی به جرایم ارتکابی ادامه یابد.

کد خبر 6088351

دیگر خبرها

  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری