Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@02:01:59 GMT

فعالیت تنها یک کارخانه تولید دستکش در لرستان

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۶۵۹۷

فعالیت تنها یک کارخانه تولید دستکش در لرستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، اسد بیگی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهارداشت: ابتدا که با کمبود ماسک در استان مواجه بودیم، اما با هماهنگی بین بخشی و آموزش چند کارگاه این معضل رفع و در حال حاضر ماسک به تعداد کافی در اختیار داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:، اما ماسک مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی را خود غذا و دارو مستقیم با کمک خیرین خریداری می‌کنیم و در این زمینه نیز مشکلی وجود ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: نکته دیگری که باید به آن توجه بشود این است که ماسک‌های خانگی و ماسک‌هایی که در مغازه‌ها توزیع می‌شود مورد تایید ما نیستند، اما کارگاه‌هایی که ضوابط سازمان غذا و دارو را رعایت کرده‌اند ماسک تولید شده آن‌ها مشکلی ندارد.

اسد بیگی افزود: معاونت غذا و دارو نظارت مستمر خود را بر داروخانه‌ها انجام و در صورت مشاهده ماسک‌های غیر استاندارد اقدام به جمع‌آوری آن‌ها خواهد کرد.

او ، اما در مورد کمبود دستکش در داروخانه‌ها نیز توضیح داد: بله درست است، در استان تنها یک کارخانه تولید دستکش نایلونی آن هم با ظرفیت روزانه دو هزار بسته فعالیت دارد که جوابگوی نیاز استان نیست.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: روزانه بین برخی داروخانه‌های خرم‌آباد توزیع می‌شود، بنابراین ما با کمبود دستکش نایلونی مواجه هستیم، لذا به دنبال تامین آن از نقاط دیگر هستیم.

اسد بیگی افزود:، اما در مورد دستکش لاتکس باید بگویم این قلم تنها مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی، درمانگاه‌ها، دندانپزشکی و بیمارستان‌های خصوصی است و از این لحاظ کامل تامین هستیم.

او عنوان کرد: بنابراین نیازی نیست که دستکش لاتکس در داروخانه‌ها عرضه شود و همین دستکش نایلونی کافی است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان تاکید کرد: توصیه جدی ما به شهروندان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و خارج نشدن از منزل مگر در صورت ضرورت، استفاده از ماسک در اماکن شلوغ است، بهترین اقدام برای بهداشت دست هم ضدعفونی است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت کرونا ویروس داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۶۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر سبزعلیپور، مدیر داروی معاونت غذاودارو دانشگاه در حاشیه بازدید از داروخانه‌های سطح شهرستان پارس آباد گفت: در این بازدیدها، مقادیر قابل توجهی داروی قاچاق و تاریخ گذشته کشف و ضبط شد که پرونده تخلفات این داروخانه‌ها جهت رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی ارسال می‌شود.
وی با تاکید بر حضور فعال مسئول فنی در داروخانه‌ها و اطلاع رسانی‌های مکرر نسبت به اصالت سنجی دارو‌ها و فرآورده‌های سلامت محور در سامانه TTAC اظهارداشت: در صورت مغایرت اطلاعات سامانه TTAC و موجودی فیزیکی داروخانه، ضمن قطع سهمیه، موضوع در کمیسیون قانونی ماده ۲۰ دانشگاه مطرح خواهد شد.
مدیر داروی معاونت غذاودارو دانشگاه بیان داشت: انبار دارویی داروخانه‌ها بایستی طبق آیین نامه و ضوابط به معاونت غذا و دارو معرفی و تاییدیه‌های لازم از سوی موسس اخذ شود.
رعایت اصول علمی و فنی در ساخت دارو‌های ترکیبی و همچنین ارجاع بیمار به پزشک مربوطه از دیگر موضوعات مورد تاکید مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بود.

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو