Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-28@06:12:34 GMT

توصیه‌های کرونایی به دولت واصناف

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۶۶۵۰

صنوف آسیب‌دیده از یک‌ماه قبل از عید 1399، خود را برای فروش و کار مستمر آماده کرده بودند، اما بروز بیماری کووید 19 موجب شد، با چالش‌های جدی در کسب وکارهایشان مواجه شوند. از سوی دیگر، برخی محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، برای شروع کسب وکارها وصنوف مختلف، موجب شد تا آنها فعالیت خود را پس از تعطیلات نوروز سال جاری به تعویق بیندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه این موارد آسیب بزرگی را به صنوف تولیدی، توزیعی وخدماتی که بزرگ‌ترین بخش اقتصادی کشور به شمار می‌روند، ‌وارد کرد. در این میان، اتاق اصناف تلاش کرده، با آسیب‌شناسی مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا برای صاحبان مشاغل و تولیدکنندگان، راهی برای عبور از این بحران فراهم کند. 

این مشکلات که شامل «حق بیمه بیکاری افراد، مباحث مالیاتی، بیمه درمانی» و هر مشکلی که این افراد به واسطه شیوع بیماری کووید 19 با آن مواجه شده‌اند، طی نامه‌ای به معاون اول رییس‌جمهور اعلام شده تا از طریق بانک مرکزی، سازمان تامین اجتماعی و وزارت امور اقتصادی ودارایی به آنها کمک شود. چراکه واحدهای صنفی که در تعطیلی به سر می‌برند، توان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را ندارند. بنابراین توقع داریم زمان کافی در اختیار اصناف قرار داده شود. البته خواسته اصناف این نیست که مالیات بخشوده شود؛ اما اصناف نیازمند فرجه زمانی هستند. برهمین اساس، اگر قرار است برای اصناف کاری انجام شود باید تسریع شود؛ زیرا هر چه زمان بگذرد دردی از اصناف دوا نخواهد شد و غرق در مشکلات بیشتری خواهند شد. بنابراین در چنین شرایطی، اصناف آسیب‌دیده از کرونا، نیازمند حمایت جدی هستند و دولت باید وام کم‌بهره در اختیار اصناف قرار دهد و اصناف تمایلی به دریافت تسهیلات با سود ۱۲ درصدی ندارند. 

 البته موضوع دیگری که لازم می‌دانم در اینجا متذکر شوم اینکه در شرایط کنونی، که اقتصاد کشور هم با مساله تحریم‌ها روبرو است و هم با بیماری کرونا، بنابراین نمی‌توان اقتصاد را تعطیل کرد. حال با توجه اینکه طرح گام دوم فاصله‌گذاری هوشمند مبتنی بر بازگشایی برخی واحدهای صنفی از امروز ۳۰ فروردین آغاز می‌شود، صنوف تولیدی، توزیعی وخدماتی که جزو مشاغل کم‌خطر معرفی شده‌اند، می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند، اما بازگشایی این صنوف به این معنا نیست که کرونا تمام شده است، بلکه تمامی صنوف باید فعالیت‌شان را در شرایط کرونایی با رعایت تمام اصول بهداشتی از سر بگیرند تا آسیبی از این محل متوجه سلامت افراد و اقتصاد کشور نشود. از این رو، به تمامی صنوفی که اجازه فعالیت داده شده، توصیه می‌شود که تمامی پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت را رعایت کرده و خارج از چارچوب‌های تعریف شده، رفتار نکنند. برهمین اساس، رعایت «دو متر فاصله، استفاده از ماسک و دستکش حتما باید لحاظ شود و کالا نباید پس گرفته شود، واحدهای صنفی حتماً باید ضد عفونی شوند، خود مشتری‌ها باید کارت بکشند و از همه مهم‌تر صنوفی که تا به حال در سایت وزارت بهداشت، ثبت‌نام نکرده‌اند، باید هرچه سریع‌تر اقدام به ثبت‌نام کنند.» 

٭رییس اتاق اصناف تهران

 

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۶۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت گفت: در جوامع چالش‌هایی پیش می‌آید که با ایثار و از جان گذشتگی می‌توان آن را پشت سر گذاشت. 

حمید صاحب افزود: ارائه خدمت بدون ایثار و گذشت میسر نبود و جان بر کفان سلامت خدماتی را ارائه کردند که بی بدیل بود و مردم و خاطره جمعی آنان هرگز این ایثار را فراموش نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: به این ایثار افتخار می‌کنیم. هویت ما همین ایثار و از خود گذشتگی‌ها است. ما همه هویت و شخصیت خود را از این ایثار می‌گیریم. در این راستا در شهرداری و وزارت بهداشت این پیمان را می‌بندیم که مسیر شهدای سلامت را دنبال کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: در دوران کرونا که بسیاری به دنبال حفظ خود از این بیماری منحوس بودند، کادر درمان با ایثار خود به دیگران امید به زندگی دادند. 

علیرضا اولیایی‌منش با اشاره به اینکه مقصد همه‌ما باید عاقبت به خیری باشد، شهدای مدافع سلامت را نمونه بارز این عاقبت به خیری دانست و افزود: حضور ایثارگرانه کادر درمان با منش پهلوانانه سبب شد این بار پهلوانانی را بشناسیم که در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) در کنار هم آرمیده‌اند تا یادمان بماند که چه ایام و روزگاری را پشت سر گذاشته‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه کادر درمان بر اساس قولی که برای دفاع و حراست از سلامتی مردم داده بودند تا آخرین لحظه در جبهه سلامت خدمت کردند و گوهر جان خود را در این راه هدیه کردند، افزود: شهدای مدافع سلامت با صداقت در جبهه سلامت خدمت کردند. این نعمت بزرگی است که شهدای ما عاقبت به خیر شدند. در زمانه سخت مانند دوره کرونا  تشخیص‌ها سخت می‌شود و امتحان‌های الهی عیار مردانگی و پهلوانی را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایثار کادر درمان در دوره کرونا بی نظیر بود، ادامه داد: در دوره‌ای که روزانه ۷۰۰ فوتی داشتیم برخی شهدای مدافع سلامت حاضر نبودند از بیمارستان خارج شوند و حتی به دیدار خانواده خود نرفتند. اما بدون اینکه خانواده و عزیزان خود را ببینند به شهادت رسیدند که چنین ایثاری بی نظیر است.

اولیایی‌منش با قدردانی از شهرداری تهران در حوزه سلامت در برپایی مراسم بزرگداشت مدافعان سلامت اظهار داشت: آنطور که باید و شاید از شهدای مدافع سلامت تجلیل نشده است. امیدواریم افتخار خادمی خانواده شهدای سلامت را داشته باشیم.

اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ نیز گفت: شهدای مدافع سلامت بودند که نزدیکتر از هر برادر و خواهری در دوران کرونا در کنار بیمار بودند و در راستای سلامت جامعه تلاش کردند. ما باید این شهدا را تکریم و یاد آنان را پاس بداریم.

در این مراسم با اهدای لوح از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت