Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:54:26 GMT

مچ‌اندازی کرونا با مخالفان توسعه اینترنت پرسرعت

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۶۹۰۱

مچ‌اندازی کرونا با مخالفان توسعه اینترنت پرسرعت

بیماری کرونا در مدت زمان کوتاهی بسیاری از کشورها را وادار به اجرا کردن قرنطینه و یا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کرده است و این خانه نشینی اجباری باعث شد تا مصرف اینترنت در کشور نیز چند برابر شود.

یکی از اتفاقات خوبی که می توان آن را آغاز کننده یک حرکت نو و مثبت دانست، فعالیت تلویزیون های اینترنتی و یا برنامه های اینترنتی پخش فیلم و سریال است؛ به عنوان نمونه در این ایام هر شب شاهد پخش زنده کنسرت خوانندگان و گروه های موسیقی با همکاری شهرداری تهران از برج میلاد بودیم که به گفته محمدجواد حق شناس عضو شورای شهر تهران هر شب پنج تا ۶ میلیون بیننده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی وزارت ارتباطات نیز برای مشترکان اینترنت خانگیADSL حجم ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان در نظر گرفت تا مردم با خیال راحت از محتواهای سرگرم کننده و آموزشی اینترنت استفاده کنند.

اما با همه این تلاش ها بارها شاهد افت سرعت و قطعی اینترنت بودیم که این موضوع کام خیلی ها را تلخ می کرد.

خبرنگار ایرنا برای بررسی وضعیت اینترنت استان کرمانشاه در ایام کرونا به سراغ  «شهریار بهنیا» مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و «مسیب قبادیان» مدیرکل مخابرات استان رفته است که در ادامه مشروح این گفت و گو ها می خوانید:

افزایش هفت برابری مصرف اینترنت استان کرمانشاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص وضعیت اینترنت استان به ایرنا گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر با سرمایه گذاری های خوبی که در زیرساخت های ارتباطی استان انجام شده است توانستیم پهنای باند استان را از ۱۰ گیگابیت به هزار گیگابیت بر ثانیه برسانیم که همین موضوع نیز باعث شد که در این ایام شیوع بیماری کرونا با وجود افزایش هفت برابری استفاده مردم استان از اینترنت، به لحاظ شبکه ای مشکلی نداشته باشیم.

وی افزود: اما اگر شاهد افت سرعت و یا قطعی اینترنت بودیم دلیلش محدودیت های ظرفیت آی پی (IP) کشور است که این ظرفیت ها از قبل براساس مصرف مشترکان تعریف شده بودند؛ هرچند در وزارت ارتباطات برای رفع این مشکل اقداماتی انجام شده است.

توسعه اینترنت به فرکانس های کوتاه ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز نیاز دارد

بهنیا در ادامه با اشاره به اشباع شدن ظرفیت سرعت ۳G و ۴G در باندهای فرکانسی خودشان گفت: برای توسعه سرعت اینترنت نیاز به باند فرکانسی جدید داریم که فرکانس های کوتاه ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز بهترین ظرفیت هستند اما این باندهای فرکانسی را صدا و سیما هم اکنون در اختیار دارد.

وی ادامه داد: تا زمانی که صدا وسیما این باندها را از فرکانس های خودش خالی نکند نمی توان از این ظرفیت استفاده کرد چرا که منجر به تداخل امواج می شود؛ ضمن اینکه مزیت بزرگ فرکانس های پایین این است که محدوده جغرافیایی بزرگتری را می توان پوشش داد اما هرچقدر فرکانس بالاتر باشد محدوده پوشش دهی کوچکتر می شود.

بهنیا، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات انجام شده در خصوص این موضوع منجر به نتایج مثبتی برای افزایش سرعت و پوشش اینترنت کشور شود.

استان کرمانشاه ۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری دارد

وی در خصوص وضعیت فیبرنوری نیز گفت: ما در استان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری بین استانی، بین شهری و بین الملل بسیار پرظرفیت داریم؛ ضمن اینکه هفت هزار کیلومتر فیبرنوری درون استانی با ظرفیت پایین تر نیز ایجاد شده است.

به گفته بهنیا، یکی از استفاده های فیبرنوری در بخش مخابرات است و از جمله برنامه های در دست اقدام نیز تبدیل اینترنت پرسرعت خانگی ADSL به VDSL است که در این فناوری از ظرفیت های فیبرنوری برای افزایش سرعت اینترنت استفاده می شود.

تمام شهرها و ۷۰ درصد روستاهای استان کرمانشاه اینترنت پرسرعت دارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در خصوص وضعیت پوشش اینترنت در شهرها و روستاهای استان نیز گفت: هم اکنون تمام شهرهای استان به اینترنت پرسرعت خانگی و اینترنت پرسرعت ۳G و ۴G موبایل دسترسی دارند و گسترش شبکه اینترنت به روستاهای استان همچنان ادامه دارد.

بهنیا، از همکاری آموزش و پرورش برای مجهز کردن مدارس روستایی استان به اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: تاکنون برای برخی از روستاها شبکه فیبرنوری احداث شده است و پوشش فیبرنوری برای روستاهای بیشتری در استان ادامه خواهد یافت؛ ضمن اینکه عمده روستاهایی که اینترنت موبایل ۲G دارند به ۳G و ۴G تبدیل خواهند شد.

VPN های قانونی در راهند

وی در ادامه در خصوص طرح فروش VPN های قانونی نیز از مطرح شدن این موضوع در شورای عالی فضای مجازی خبر داد و گفت: نیاز به VPN برای برخی از افراد از جمله اساتید دانشگاه، دانشجویان، خبرنگاران و نخبگان جامعه کاملا مشهود است و به زودی این موضوع محقق خواهد شد.

او همچنین از رایگان بودن اینترنت دانشگاه ها و اساتید در کشور خبر داد و گفت: این کار برای مدارس نیز در حال انجام است.

آنچنان که بهنیا گفت: هم اکنون حدود ۲ میلیون سیم کارت در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه فعال است.

اینترنت خانگی ADSL استان ۲ هزار مشترک جدید پیدا کرد

مدیرکل مخابرات استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا  در خصوص وضعیت اینترنت خانگی ADSL گفت: در این ایام شیوع بیماری کرونا حدود ۸۰۰ مشترک جدید به مشترکان اینترنت ثابت خانگی ADSL اضافه شده است ضمن اینکه با فعال شدن مشترکان غیرفعال در مجموع ۲ هزار مشترک از اواخر بهمن ماه ۹۸ تاکنون به شبکه اضافه شده اند.

وی ظرفیت ترافیک خروجی استان به سمت شبکه زیرساخت را در بخش اینترنت خانگی ۲۰ گیکابایت بر ثانیه عنوان کرد و گفت: با وجود اضافه شدن مشترکان جدید هم اکنون حداکثر ۷۰ درصد از این ظرفیت ترافیک استفاده می شود.

قبادیان اما مشکل افت سرعت و قطعی اینترنت خانگی را یک مشکل کشوری در کمبود آی پی (IP) عنوان کرد و گفت: در ایام بیماری کرونا رفتار مصرف مشترکان متفاوت و  پیک مصرف جا به جا شده است به گونه ای که در گذشته از ساعت هفت غروب تا ۲ بامداد بیشترین زمان مصرف اینترنت بود اما در این ایام به ۱۰ صبح  تا ۲ بامداد تغییر کرده است و این یعنی هشت ساعت به زمان استفاده مردم از اینترنت اضافه شده است.

وی اختصاص آی پی (IP) را به تخت آی سی یو(ICU) بیمارستان تشبیه کرد و گفت: تعداد این تخت ها متناسب با نیاز عادی جامعه تعیین می شود؛ اما در این ایام کرونا به صورت اورژانسی نیاز به این تخت ها افزایش پیدا کرده است.

آی پی (IP) نسل چهار کشور باید به نسل ششم بروزرسانی شود

قبادیان در ادامه تاکید کرد که ظرفیت های ما در بخش آی پی(IP) دیگر جوابگو نیست چرا که ما هم اکنون در کشور از آی پی(IP) نسل چهار استفاده می کنیم که ظرفیتش محدود است.

به گفته وی، ما باید به سمت آی پی(IP) نسل ۶ برویم اما این کار نیاز به بروزرسانی تمام تجهیزات کشور دارد که یک کار زمان بر ۲ ساله است و کل شبکه کشور باید به روز شود.

مدیرکل مخابرات استان کرمانشاه در خصوص تعداد مشترکان اینترنت خانگی ADSL نیز گفت: شرکت مخابرات ۷۴ هزار اشتراک واگذار شده دارد که از این تعداد ۴۷ هزار مشترک فعال هستند؛ ضمن اینکه حدود ۹۰ هزار مشترک نیز متعلق به سایر شرکت های ارایه دهنده اینترنت خانگی ADSL است.

قبادیان در خصوص بیشترین سهم محتواهای اینترنتی مشترکان نیز گفت: بالای ۷۰ درصد محتواها استفاده شده در شبکه را محتواهای ویدیویی تشکیل می دهد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۷۷ هزار و ۹۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۸۶۹ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۲۸ فروردین) براساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ۱۶۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۷۷ هزار و ۹۹۵ نفر رسید.
گزارش از جواد الماسی 

برچسب‌ها ویروس کرونا صدا و سیما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران کرمانشاه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا صدا و سیما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران کرمانشاه ویروس کرونا صدا و سیما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران کرمانشاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت خانگی ADSL استان کرمانشاه اینترنت پرسرعت خصوص وضعیت بیماری کرونا هزار مشترک هم اکنون نیز گفت ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی

ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، از انعقاد توافق‌نامه توسعه یک اکوسیستم کامل تاکسی هوایی شامل آموزش، توسعه زیرساخت‌ها و عملیات پرواز با پوشش تمام خدمات خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ابوظبی امارات متحده عربی قراردادی چند جانبه برای خدمات تاکسی هوایی میان‌اماراتی منعقد کرده است که شامل حمایت از ایجاد و گسترش خدمات تاکسی هوایی در ابوظبی و فراتر از آن می‌شود و هدف آن حمایت از منطقه در مسیر تبدیل شدن به رهبر جهانی در معرفی تاکسی‌های هوایی است.

توافق‌نامه منعقدشده پتانسیل توسعه یک اکوسیستم کامل تاکسی هوایی از جمله آموزش، توسعه زیرساخت‌ها و عملیات پرواز، همچنین حضور تولیدی در ابوظبی را پوشش می‌دهد و در طول آن یک شرکت توسعه‌دهنده هواپیماهای تمام الکتریکی برای خدمات مسافری تجاری، از نزدیک با اداره کل هوانوردی غیرنظامی امارات متحده عربی برای تعریف مسیرها همکاری می‌کند.

اکوسیستم کامل تاکسی هوایی در ابوظبی

چارچوب نظارتی اداره کل هواپیمایی کشوری امارات بر اساس استانداردهای اداره هوانوردی فدرال با آزمایش و تجزیه‌وتحلیل‌های اضافی در کنار سطح بالایی از سیستم نظارتی تنظیم‌کننده و فرآیند بررسی مداوم برای اطمینان از ایمنی برای عملیات اولیه نوشته شده است. بنابراین سفرهای بین اماراتی به تاییدیه اضافی از اداره کل هواپیمایی نیاز دارد.

توافق‌نامه امضاشده نیز در همکاری با وزارت شهرداری‌ها و حمل‌ونقل، وزارت توسعه اقتصادی ابوظبی و وزارت فرهنگ و گردشگری، نشان‌دهنده وسعت حمایت‌های موجود از آن به‌عنوان بخشی از مشارکت ابوظبی در توسعه خوشه صنعتی خودروهای هوشمند و خودران است.

ابوظبی هدف خود را پیشروی در پیشرفت و اجرای دوره بعدی راه‌حل‌های پیشرفته حمل‌ونقل و جابه‌جایی معرفی کرده است و قصد دارد نه‌تنها پایه و اساس خدمات تاکسی هوایی پیشرفته را ایجاد کند، بلکه آینده حمل‌ونقل را نیز به‌نحو متفاوتی شکل دهد.

هواپیمای نوآورانه ابوظبی برای حمل یک خلبان و چهار مسافر با سرعت ۳۲۱ کیلومتر در ساعت، آلایندگی عملیاتی صفر و ردپای آکوستیک کم طراحی شده است و حداکثر برد آن ۱۶۱ کیلومتر سفر هوایی سریع و تمیز را داخل ابوظبی و در سراسر امارات متحده عربی امکان‌پذیر می‌کند.

توافق‌نامه فعلی به‌طور یکپارچه با استراتژی گردشگری ۲۰۳۰ امارات مطابقت دارد که تأکید آن بر تعهد ثابت کشور برای تقویت رشد پایدار و توسعه استراتژیک در بخش سفر و گردشگری است. ابوظبی به‌عنوان بخشی از تمرکز خود بر زیرساخت‌ها و جابه‌جایی، در حال همکاری نزدیک با بخش‌های دولتی و خصوصی به‌منظور شکل دادن به طرح‌های شهر هوشمند و فناوری‌های پایدار است و از طریق اتخاذ راهکارهای حمل‌ونقل سبز، سعی در ارتقای کیفیت تجارب ارائه شده به جامعه و بازدیدکنندگان دارد.

معرفی خدمات تاکسی هوایی در مقیاس بزرگ بخشی از راهکارهای شهر برای تحقق این هدف به‌شمار می‌رود که دسترسی به جاذبه‌های طبیعی، نقاط توریستی و نشانه‌های معماری را افزایش و در نتیجه تجارب کلی بازدیدکنندگان را ارتقا می‌دهد.

ابوظبی در فوریه ۲۰۲۴ تأیید کرد که سومین مرحله از پنج مرحله مورد نیاز برای دریافت گواهی‌نامه هواپیماهای خود را از اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده تکمیل کرده است.

کد خبر 748363

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی