Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت تصحیح آمار قربانیان کرونا از سوی چین را اقدامی مثبت ارزیابی کرد. ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد پس از سراسیمگی خدمات پزشکی در آغاز شیوع ویروس کرونا در ووهان، تصحیح سریع آمار قربانیان ویروس کرونا در چین که روز جمعه انجام شد "تلاشی بود تا هیچ موردی ثبت نشده باقی نماند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت چین صبح روز جمعه تعداد قربانیان ویروس کرونا در شهر ووهان را با 1290 نفر افزایش نسبت به آمار قبلی، 3869 نفر اعلام کرد.

متعاقباً «جائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که اصلاح آمار قربانیان کرونا در شهر ووهان نتیجه بررسی‌های آماری بود که در سایر کشورها نیز رایج است.
مقامات شهر ووهان گفته‌اند که اصلاح آمار «مطابق با قوانین و قطعنامه‌ها و همچنین اصل مسئولیت‌پذیری برای تاریخ، مردم و فوت‌شدگان» صورت گرفته است.

ماریان ون کرخووه، اپیدمیولوژیست سازمان جهانی بهداشت که ماه فوریه در ماموریت این سازمان در چین به سر می برد درباره تصحیح آمار چین گفت: این اقدام تلاشی در جهت ثبت شدن تمام موارد بود.

او گفت که مقامات چین اطلاعات مربوط به خدمات تدفین، آسایشگاه ها، کلینیک ها و بیمارستان ها و همچنین بیمارانی که در منازل خود در ووهان فوت شدند را دوباره مورد بررسی قرار داد.

ون کرخووه گفت: آنچه آنها گزارش کرده اند این است که تناقضات در این موارد به چند دلیل ایجاد شده است. اول اینکه سیستم مراقبت بهداشتی در ووهان در آن مقطع دچار سراسیمگی شده بود و برخی از بیماران در منازل خود فوت کرده بودند. دومین مورد این است که کارکنان پزشکی به دلیل تمرکز بر روی مراقبت از بیماران در گزارش این موارد با تاخیر عمل کردند و در همان زمان فرمهای مربوط به آنها را تکمل نکرده بودند.

وی در ادامه گفت: من پیش بینی می کنم که بسیاری از کشورها در وضعیت مشابهی قرار خواهند گرفت و مجبور خواهند شد که آمارهای خود را مورد بازبینی قرار دهند.
مایک رایان، کارشناس شرایط اضطراری سازمان جهانی بهداشت معتقد است: آنچه اهمین دارد این است که کشورها در سریعترین زمان ممکن اطلاعات را فراهم کنند تا در جهت تلاشهای جمعی ما برای کنترل این بیماری واگیردار بتوان از آنها استفاده کرد.

انتهای پیام/

R1036249/P/S8,87/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار چین ویروس کرونا اخبار چین سازمان جهانی بهداشت آمار قربانیان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۶۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت

عبدالسلام حنفی، معاون اداری طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در این سازمان به این گروه و اعاده عضویت افغانستان در نشست‌های منطقه‌ای کمیته اجرایی این سازمان شد.

حنفی همچنین خواستار همکاری سازمان‌های بین‌المللی به منظور کشت محصول جایگزین خشخاش در راستای حمایت از کشاورزان افغانستانی شد.

«حنان حسن بلخی» رئیس منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: مسئله بهداشت غیرسیاسی است و در اولویت‌های این سازمان قرار دارد.

بلخی گفت: مسئله فراهم آوری کشت جایگزین برای کشاورزان افغانستانی را با سازمان جهانی بهداشت و سایر نهادهای مربوطه در میان خواهیم گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود