Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود مستقیم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با هوشیاری پرسنل یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی و کمین شبانه پرسنل یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی در شهرستان مرزی زیرکوه تعداد چهار نفر شکارچی غیر مجاز دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از این شکارچیان غیرمجاز لاشه یک رأس «کل وحشی» به همراه تعداد یک قبضه سلاح گلوله‌زنی دوربین‌دار و تعداد ۹ عدد فشنگ گلوله‌زنی، ادوات و وسایل انجام شکار غیر مجاز حیات وحش و دوربین‌های چشمی کشف و ضبط گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستقیم ادامه‌داد: همچنین در بازرسی از منزل یک نفر از متخلفین مذکور نیز گوشت‌های متعلق به تعداد یک رأس کل وحشی دیگر نیز کشف و ضبط گردید.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز در مناطق مرزی خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان تعداد ۲۳ نفر از شکارچیان غیر مجاز و متخلفین زیست محیطی دستگیر گردیده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: از شکارچیان غیرمجاز لاشه دو رأس کل وحشی، تعداد ۲ رأس جبیر، تعداد ۱۴ قطعه کبک، دام‌ها و تله‌های زنده‌گیری و شکار غیر مجاز پرندگان وحشی و سایر حیات وحش کشف شده است.

مستقیم یادآور شد: پنج قبضه سلاح شکاری گلوله‌زنی و ساچمه زنی، تعداد دو قبضه سلاح شکاری غیر مجاز، فشنگ‌های غیرمجاز خفیف، فشنگ‌های سلاح‌های شکاری گلوله‌زنی و ساچمه‌زنی و ادوات و وسایل انجام شکار غیرمجاز حیات وحش و قفس‌های نگهداری پرندگان وحشی از دیگر اقلام کشف و ضبط شده از شکارچیان غیرمجاز است.

وی گفت: لازم به ذکر است با حضور به موقع و تلاش پرسنل یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی خوشبختانه تعداد ۱۴ نفر از شکارچیان غیرمجاز مذکور قبل از انجام شکار غیر مجاز حیات وحش و در حین شروع به شکار حیات وحش دستگیر گردیدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی یادآور شد: تعداد شکارچیان غیرمجاز دستگیر شده توسط یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در فروردین ماه سال جاری نسبت به فروردین ماه سال ۹۸ افزایش ۷۵ درصدی داشته است.

کد خبر 4902935

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا بارش باران شهرکرد نیمه شعبان ایلام بیرجند گرگان قزوین استانداری قزوین جهش تولید یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی شکارچیان غیرمجاز شکارچیان غیر گلوله زنی شکار غیر حیات وحش غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،موسی جسور افزود: متخلفین برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

جسور با اشاره کاهش تخلف قطع درختان که از عمده‌ترین تخلفات محیط زیستی منطقه بود، گفت: با پیگیری‌ها و انجام گشت‌های مکرر، متخلفین قطع درختان در منطقه حفاظت شده نوروزلو شناسائی، دستگیر و تحویل مقامات قضائی شده اند و با تلاش شبانه روزی یگان حفاظت شهرستان، تخلف چوب بری در منطقه حدود ۹۰ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان یادآور شد: قسمتی از منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو با وسعت ۱۱۵۰ هکتار در شهرستان میاندوآب واقع شده و از مناطق چهارگانه با ارزش تنوع زیستی بالا در استان به شمار می‌رود و برابر ضوابط قانونی هرگونه قطع درختان و برداشت مصالح رودخانه‌ای در این محدوده ممنوع بوده و مامورین یگان حفاظت محیط زیست با متخلفین بصورت قاطع و قانونی برخورد می‌کنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس