Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@09:58:26 GMT

دومین مرحله غربالگری کرونا در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۷۱۱۹

دومین مرحله غربالگری کرونا در خراسان رضوی

دومین مرحله طرح غربالگری تلفنی بیماری کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی با اولویت گروه‌های پرخطر در حال اجراست.

رییس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در مرحله اول طرح غربالگری بیماری کرونا با تمامی خانواده‌های ساکن مناطق زیرپوشش این دانشگاه از طریق سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته شد و افراد دارای علائم مشکوک تحت مراقبت و پیگیری قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر زهرا نهبندانی افزود: در مرحله دوم این طرح که به تازگی آغاز شده دوباره با تمامی خانوارهای ساکن مناطق زیر پوشش این دانشگاه که بیش از پنج میلیون نفر هستند، تماس حاصل شده و گروه‌های پرخطر شناسایی و تحت پیگیری قرار می‌گیرند.

وی گروه‌های پرخطر را شامل مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیش فشاری خون، دیابت، نقص سیستم ایمنی و بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر تماس از طریق سامانه ۴۰۳۰، اطلاعات افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای در پرونده الکترونیک سلامت آنان نیز موجود است.

دکتر نهبندانی یکی دیگر از اهداف مرحله دوم طرح غربالگری کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را مراقبت و پیگیری  افراد جا مانده در مرحله اول عنوان کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: غربالگری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • باران در راه خراسان رضوی
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست