Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@16:44:24 GMT

بانداژ نانو، با قابلیت رصد وضعیت زخم از راه دور

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۷۱۲۴

بانداژ نانو، با قابلیت رصد وضعیت زخم از راه دور

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اگر فردی از زخم مزمن نظیر زخم پوست دیابتی رنج ببرد، برای پزشک بسیار مهم است که این زخم به‌طور پیوسته پایش شود تا وضعیت زخم در کنترل باشد. به تازگی باند زخم جدیدی ساخته شده که می‌تواند به پزشکان در این امر کمک کند. این باند جدید حاوی گرافن بوده و برای رصد زخم از راه دور مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این باند توسط یک استارتاپ فعال در حوزه زیست‌فناوری ساخته شده‌است. شرکت گرافیل (Grapheal) از مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه انشعاب یافته است.

در این باند از یک فیلم پلیمری استفاده شده که در آن اجزاء الکترونیکی انعطاف‌پذیر قرار داده شده‌است. الکترودهای گرافنی موجود در بخش الکترونیکی می‌توانند تماس مستقیم با زخم ایجاد نمایند.

گرافن از یک لایه اتمی از جنس کربن تشکیل شده که دارای هدایت الکتریکی بالایی است. با تغییر شیمیایی زخم، نظیر افزایش pH آن در اثر عفونت، هدایت الکتریکی الکترودهای گرافنی نیز تغییر می‌کند. این داده‌ها به‌صورت بی‌سیم از بانداژ به تلفن هوشمند یا تبلت منتقل می‌شود و این داده از این مسیر می‌تواند به سرور موجود در فضای ابری منتقل شود و در نهایت مورد تجزیه و تحلیل پزشک قرار گیرد.

پزشکان یا پرستاران می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری بیمار و بدون نیاز به برداشتن بانداژ از روی زخم، به‌صورت آنلاین وضعیت زخم را بررسی کنند.

مزیت این بانداژ به همین جا ختم نمی‌شود، گرافن دارای خواص ضدباکتری است که پیش از این توسط دانشمندان شناخته شده‌ است. در نتیجه، وجود گرافن در محیط می‌تواند روی تسهیل روند بهبود بیماری تاثیر مثبت داشته باشد.

براساس گزارش‌های منتشر شده، آزمایش‌های بالینی روی این فناوری به زودی آغاز و پیش‌بینی می‌شود که طی سه سال این فناوری به مرحله تجاری‌سازی برسد.

انتهای پیام/

169 / 336 لانداژنانو استارتاپ پزشک باند زخم گرافن

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: استارتاپ پزشک باند زخم گرافن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۷۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال آلارم کاربران آیفون را کلافه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، اپل این چالش را قبول کرده و اکنون مشغول حل کردن آن است.

گزارش هایی از شبکه های اجتماعی در چند هفته اخیر به این چالش اشاره کرده اند و برخی کاربران معتقدند این امر به قابلیت Gaze Awareness این شرکت مربوط است.

هرچند اپل تایید نکرده دلیل واقعی این امر چیست اما کاربران سعی دارند به عنوان یک راه حل احتمالی قابلیت Gaze Awareness را غیرفعال کنند. این قابلیت را می توان از طریق تنظیمات اپلیکیشن تغییر داد.

حل این مشکل در فهرست اولویت های اپل قرار دارد زیرا آلارم قابلیتی کلیدی در هر موبایل برای زمانبندی کاربر است.

کد خبر 6093952

دیگر خبرها

  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • ثبت پتنتی که انتقال حرارت در کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت را تسهیل می‌کند
  • اختلال آلارم کاربران آیفون را کلافه کرد
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟
  • حساب نانو آلپاری [راهنمای موفقیت در “binary option”]
  • دریچه تنظیم هوا در ساختمان
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد