Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@22:01:32 GMT

بانک اطلاعات جامع بخش کشاورزی تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۷۱۸۹

بانک اطلاعات جامع بخش کشاورزی تشکیل می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، رسول جلیلی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت: به‌کارگیری روش‌های علمی و پژوهشی با توسعه آموزش و ترویج در بستر تولید برای ارتقای بهره‌وری و راندمان تولید در کنار حفظ منابع پایه و توسعه صادرات با مشارکت در احیای دریاچه ارومیه از مهمترین دلایل تشکیل این بانک اطلاعاتی است، در این راستا در بیش از ۶۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان طرح کاداستر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی عنوان کرد: با اجرای ۳۵۵ هزار هکتاری باقی مانده اراضی تمامی یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت استان زیرپوشش سامانه جامع اطلاعاتی بخش کشاورزی قرار می‌گیرد، در این راستا سیاست‌های لازم با ۱۲۹ اقدام اساسی برای تحقق این برنامه تدوین شده که اجرای این برنامه عملیاتی در سال جاری در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی قرار دارد.  

جلیلی ادامه داد: هم اکنون طرح کاداستر در سراسر استان برای آمایش سرزمینی و جمع‌آوری دقیق اطلاعات پایه و ضروری بخش کشاورزی برای برنامه‌ریزی علمی در بخش کشاورزی در حال اجرا است، اعمال مدیریت جامع در حوزه بخش کشاورزی از تولید تا مصرف و تدوین الگوی کشت جزو راهبردهای بلند مدت توسعه بخش کشاورزی استان است که با تهیه نقشه کاداستر کل اراضی کشاورزی استان می‌توان این اهداف را محقق کرد.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مدیریت علمی در بخش کشاورزی با استفاده از اطلاعات و داده‌های کشاورزی استان را از مهم‌ترین خصوصیات این برنامه عملیاتی برشمرد و گفت: خرده مالکی و نبود آمار و اطلاعات پایه از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی استان است که طرح کاداستر می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.  

جلیلی اضافه کرد: باید برای برنامه‌ریزی بهتر و تدوین الگوی کشت، بانک اطلاعاتی جامعی از وضعیت کشاورزی استان، تعداد قطعات زمین، مالکان، موقعیت جغرافیایی و نوع کودهای مصرفی و اطلاعات توصیفی و مکانی با استفاده از تکنولوژی‌های جدید گردآوری و تهیه شود.  

آذربایجان غربی با تولید بیش از ۶ درصد محصولات کشاورزی کشور یکی از قطب‌های مهم کشور در این زمینه به شمار می‌رود.  

کد خبر 502199 برچسب‌ها استان آذربایجان غربی وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی آذربایجان غربی کشاورزی استان جهاد کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مجید رستگاری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی خواستار تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف طرح تعادل بخشی شد.

وی خواستار تلاش مضاعف و پیگیری های لازم در جهت تحقق اهداف برنامه عملیاتی طرح احیا و تعادل بخشی سال جاری و حفظ آب در آبخوان با هدف به تعادل رسانیدن وضعیت آبهای زیر زمینی استان شد.

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی تحقق برنامه های طرح تعادل بخشی را در راستای نجات آب و منابع آبی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در این راستا جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

️رستگاری افزود: با اجرای برنامه های عملیاتی و برش‌های استانی طرح احیا و تعادل بخشی، می‌توان آب بیشتری را به بخش صنعت استان تخصیص دهیم که به مراتب بازدهی و اشتغال بیشتری به همراه خواهد داشت.‌

وی همچنین از مدیران امور خواست با تجهیز چاه‌های مجاز به ابزار اندازه گیری، چاه‌هایی که بیشترین ضرر را به آبخوان‌های استان وارد می کنند را شناسایی و در اولویت قرار دهند.

️مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: حفظ آبخوان‌ها مهم و برای استان حیاتی‌است و همه با هم باید در حفظ و نگهداری آبخوان‌ها تلاش کنیم و برخورد جدی‌تری با کسانی که برداشتهای بی‌رویه می کنند، انجام شود.

کد خبر 749480

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • نیاز آذربایجان‌غربی به ۵۰۰۰ کلاس درس برای رسیدن به استاندارد کشوری
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی یازدهم اردیبهشت
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی