Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، امین بازیاری عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز، اکبر والایی و سیده فاطمه موسوی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه علم و صنعت ایران پس از حدود ۱۰ سال تحقیق و پژوهش موفق به ارائه کاتالیستی جدید جهت گوگردزدایی از سوخت‌های هیدروکربنی مایع از قبیل دیزل، بنزین، میعانات گازی، کروسن، سوخت جت و نفت کوره شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اختراع بین المللی که نتایج آن در اداره ثبت اختراعات آمریکا USPTO به ثبت رسیده است؛ کاتالیست تیتانیا - سیلیکای نانوکامپوزیتی مزوحفره نوینی که از فعالیت بسیار بالا برای گوگردزدایی اکسایشی از سوخت‌های هیدروکربنی مایع از قبیل دیزل، بنزین، میعانات گازی، کروسن، سوخت جت و نفت کوره، برخوردار است، ارائه گردیده که منشأ فعالیت بسیار بالای کاتالیست ویژگی‌های بافتی ارتقا یافته آن است.

با بهره‌گیری از افزودنی‌های ارزان قیمت در فرایند سنتز، اندازه حفرات کاتالیست و همچنین پراکندگی فاز فعال تیتانیا در ماتریس سیلیکا به گونه‌ای بهینه‌سازی شده تا هم نفوذ مولکول‌های گوگردی حجیم، که در سوخت‌های سنگین مانند نفت کوره و دیزل فراوان‌ترند، به درون حفرات کاتالیست تسهیل شود و هم سایت‌های فعال کاتالیست افزایش یابد.

نتایج این طرح در زمستان سال ۱۳۹۸ با حمایت مالی صندوق حمایت از پژوهشگران معاونت علمی ریاست جمهوری و دانشگاه علم و صنعت ایران در اداره ثبت اختراعات آمریکا USPTO منتشر شد.

کد خبر 4903030 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت ثبت اختراع دانشگاه ها ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری نانو شرکت دانش بنیان نوآوری فناوری فضایی تولید پارک علم و فناوری اینترنت ناسا هوش مصنوعی ایالات متحده آمریکا فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج عیارسنجی مصنوعات طلا در سطح بازار اعلام می شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از اداره‌کل استاندرد استان تهران، محمدحسین طاهری در این باره توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تایید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقبا اعلام می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T ۶۸۳ باید پیامک GT ۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

طاهری درباره کد‌ها توضیح داد: این کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • نتایج عیارسنجی مصنوعات طلا در سطح بازار اعلام می شود
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان