Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@20:47:19 GMT

واحدهای تولیدی آسیب دیده اردبیل حمایت حمایت می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۷۷۶۲

واحدهای تولیدی آسیب دیده اردبیل حمایت حمایت می‌شوند

داود شایقی روز شنبه اظهار داشت: جمع‌بندی از صنوف آسیب‌دیده و واحدهای صنعتی نیمه تعطیل و یا تعطیل شده آغاز شده که امید است  به سرعت زمینه تامین اعتبار در حمایت از این واحدها فراهم شود.

وی بیان  کرد: قرار است با پرداخت تسهیلات یارانه‌دار و کم‌بهره به صاحبان این واحدها و  صنوف آسیب دیده حمایت مالی ممکن انجام و دغدغه سرمایه‌گذاران نیز رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایقی افزود: در سال جهش تولید تمام هدف‌گذاری‌ها بر حمایت از واحدها و مشاغل آسیب‌پذیری است که در اسفند و فروردین در اثر بیماری کرونا با چالش‌های عمده ای  روبرو شدند.

وی با بیان اینکه بودجه استان اردبیل در سالجاری نسبت به سال گذشته ۱۳.۲ درصد رشد نشان می‌دهد اعلام کرد: از ابتدای امسال براساس بودجه سال ۹۹ برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های اقتصادی استان در حال انجام است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه در هفته جاری بودجه ۹۹ به استان‌ها ابلاغ شده و توزیع و تقسیم آن براساس جلسات شورای برنامه‌ریزی انجام می‌شود، گفت: تنها شاخص توزیع بودجه در کشور جمعیت است که براساس آخرین سرشماری استان اردبیل با داشتن یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۴۲۰ نفر جمعیت ۱.۵۶ صدم درصد جمعیت کشور را داراست که از این لحاظ رتبه استان اردبیل در کشور بیست و سوم است.

شایقی بیان کرد: از نظر مساحت نیز یک درصد مساحت کشور مربوط به استان اردبیل است که از این حیث رتبه بیست و پنجم کشور را داریم.

وی بودجه پیشنهادی دولت را در سالجاری ۲۸ هزار میلیارد تومان برای توزیع در بین ۳۱ استان کشور اعلام کرد و گفت: بودجه ۹۹ نسبت به بودجه ۹۸ در حدود ۴.۲ درصد رشد دارد که سهم استان اردبیل نیز تعیین و مشخص شده است.

شایقی ادامه داد: با توجه به میانگین رشد ۴.۲ درصدی بودجه کشور در سال ۹۹ وضعیت ما به گونه‌ای است که سه برابر متوسط رشد کشوری توزیع اعتبارات و منابع را شاهد هستیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: سال گذشته از محل سفر رییس جمهوری به استان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه برای توسعه اردبیل اختصاص یافت که قرار است بخش عمده‌ای از این منابع در سالجاری تزریق شود.

شایقی گفت: تا پایان سال مالی ۹۹ هم در بخش راه آهن و هم راه‌ها و همچنین حوزه آب و خاک منابع قابل توجهی به استان اختصاص می‌یابد.

وی درباره بهره مندی کارکنان از حق مرزی اظهار داشت: براساس ابلاغیه وزارت کشور از مهرماه سال قبل فوق‌العاده حق مرزی برای کارکنان  اعمال می‌شود که کارکنان شهر اردبیل نیز به دلیل مرزی بودن از این مزایا بهره‌مند خواهند شد.

شایقی بیان کرد: ۲۵ اداره کل استان باید براساس این ابلاغیه و تامین اعتبار فوق‌العاده حق مرزی را در حقوق کارکنان اعمال کنند که البته برخی از آنها این امر را انجام داده و برخی دیگر نیز تاکنون در این زمینه تامین منابع نکردند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان کشور راه آهن سازمان مدیریت و برنامه ریزی سرمایه گذاران شاخص بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان اردبیل برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۷۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی

استاندار زنجان گفت: پاداش افزایش تولید به کارگران واحدهای تولیدی باید پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ با بیان اینکه این کارگران هستند که چرخ تولید را می‌چرخانند و در حقیقت کارگران افسران جنگ اقتصادی هستند، اظهار کرد: موضوعاتی همانند سخت و زیان‌آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به دلیل بی تدبیری سبب ادامه دار بودن مشکل کارگران می‌شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پیگیری مطالبات کارگران تاکید کرد و افزود: طبقه بندی مشاغل یکی از این موارد است که باید اجرای آن در واحدهای تولیدی راستی آزمایی شود.

افشارچی بر لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: موضوع بهره‌وری هم باید مورد توجه باشد و رویکرد ما این است هر واحدی که بتواند اتفاق خاصی را در حوزه بهره‌وری و توجه به کارگران رقم بزند، در اولویت گره گشایی از مشکلات و مسائل قرار داده شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه نباید سودآوری تولید از محل سوبسیدهای انرژی باشد، خاطرنشان کرد: تحقق این موضوع باید از محل بهره‌وری رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات کارگران آشنا هستم و در یک هفته اخیر هم در دیدار با کارگران با مشکلات آن‌ها بیشتر آشنا شدم، اضافه کرد: متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به دلیل نبود تدبیر ادامه‌دار می‌شود.

کد خبر 750128

دیگر خبرها

  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است
  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود