Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-04@06:28:23 GMT

یک هزار تُن لیموترش احتکار شده در جهرم کشف شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۸۱۹۵

یک هزار تُن لیموترش احتکار شده در جهرم کشف شد

رویداد۲۴ مطلب دریافتی به نقل از سرهنگ دوم پاسدار جلال یارمحمدی حاکی است: همزمان با شیوع بیماری کرونا، انتشار برخی اخبار جعلی و هدفدار درباره خواص برخی میوه‌ها در درمان و پیشگیری از این بیماری باعث شد قیمت این میوه‌ها و مرکبات در بازار به صورت غیر عادی افزایش پیدا کند.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر استان فارس گفت: در ادامه انتشار این شایعات شبکه‌ای از محتکران و دلالان با دامن زدن به این گونه اخبار جعلی و همزمان جمع آوری و احتکار این میوه‌ها بخصوص لیموترش در انبار‌های کالا، قصد داشتند این محصولات را به چندین برابر قیمت در بازار به فروش برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ یارمحمدی بیان کرد:سربازان گمنام امام زمان (عج) سازمان اطلاعات سپاه فجر فارس در شهرستان جهرم در ادامه برخورد‌های قاطع با فرصت طلبان و سودجویان، با رصد و رهگیری و چندین اقدام اطلاعاتی و عملیاتی برای مقابله با این مفسدین اقتصادی، موفق به کشف یک هزار تُن لیموترش احتکار شده در شهرستان شدند و این محموله کشف شده برای توزیع عادلانه در میان مردم عزیز و تنظیم بازار این میوه در کشور در اختیار مراجع ذیصلاح قرار گرفت.
مدیر روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر گفت:این ضربه سخت سازمان اطلاعات سپاه فجر به شبکه احتکار میوه در استان فارس که با هماهنگی نهاد قضایی صورت پذیرفت گام موثری برای حفظ آرامش روانی جامعه و تعدیل قیمت در بازار خواهد بود.

شهرستان جهرم با پنج هزار و ۱۰۰ هکتار سطح زیرکشت و تولید ۱۵۳ هزار تن محصول از مراکز اصلی تولید لیمو در استان فارس است.
بیشتر بخوانید: قیمت کالا‌های اساسی برای ماه رمضان اعلام شد / اجرای طرح ویژه نظارتی در ایام روزه داری لیمو‌های کشت شده در جهرم لیموی آب، پرشین و لیسبون است و حدود ۴۶ درصد لیموی استان فارس در شهرستان جهرم تولید می‌شود.

جهرم را می‌توان قطب تولید لیموی کشور نیز دانست و آمار‌های سال‌های گذشته نشان می‌دهد این شهرستان حدود ۳۵ درصد از مصرف کل کشور را تأمین می‌کند.

لیموی جهرم برای مصرف تازه‌خوری، صادرات و آبگیری به نقاط مختلف فارس، کشور و بعضی کشور‌های منطقه خلیج فارس صادر می‌شود.

برداشت لیمو از باغ‌های جهرم، بیش از ۶ ماه ادامه دارد و عملیات برداشت، متناسب با نوع لیمو و مصرف آن، از نیمه تابستان آغاز می‌شود و تا اواخر اردیبهشت سال بعد ادامه دارد. افزایش تقاضا، کاهش نسبی اراضی زیر کشت، چرخهٔ حمل و نقل لیمو و سودجویی برخی بر قیمت این محصول تاثیرگذار بوده است.

لیمو برعکس سایر مرکبات ماندگاری کمتری دارد و باید سریع آن را منتقل کرد و با توجه به ترانزیت گستردهٔ لیمو در جهرم، اغلب باغداران شهر‌های اطراف نیز لیموی تولیدی خود را از طریق این شهرستان به نقاط دیگر صادر می‌کنند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 احتکار جهرم شهرستان جهرم استان فارس سپاه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۸۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مقام معلمان در بوانات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،با همکاری فرمانداری و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوانات و با حضور روسای اداره‌ها و جمعی از پاسداران با اهدای گل از فرهنگیان مدارس شهرستان بوانات تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم با نواخته شدن زنگ سپاس، دانش آموزان با اهدای شاخه گل به آموزگاران و دبیران آموزشگاه، از مقام شامخ معلم تقدیر کردند.
شهرستان بوانات در شمال شرق فارس و در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است
  • چربی شکم با چه نوشیدنی آب می‌شود؟
  • تجلیل از مقام معلمان در بوانات
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • نانوایی متخلف در یزد شناسایی شد
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • طرز تهیه پنیر با ۲ لیتر شیر ، زنجبیل و لیموترش (فیلم)