Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@10:34:36 GMT

ساخت ۱۲۰ مدرسه برکت در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۸۲۶۰

ساخت ۱۲۰ مدرسه برکت در سال ۹۹

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ساخت ۱۲۰ مدرسه توسط این بنیاد در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ساخت ۱۲۰ مدرسه توسط این بنیاد در سال ۹۹ خبر داد.   محمد مهجوری ضمن اعلام این خبر افزود: بنیاد برکت در راستای نهضت مدرسه‌سازی و به منظور توسعه فضا‌های آموزشی و توزیع عادلانه امکانات تحصیلی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته کشور، ساخت و تکمیل ۱۲۰ باب مدرسه را با ۷۰۰ کلاس درس در این مناطق برای سال جاری پیش‌بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی خاطرنشان کرد: با ساخت این ۱۲۰ مدرسه در سال جاری، تعداد مدارس ساخته و تکمیل شده بنیاد برکت در مناطق محروم کشور به ۱۲۳۰ مدرسه با ۶۸۰۰ کلاس درس می‌رسد.   مهجوری با اشاره به تخصیص ۹۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مدارس برکت افزود: بنیاد برکت در مجموع به ساخت و تکمیل ۱۷۷۰ مدرسه در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور متعهد است که با بهره‌برداری کامل از این تعداد مدرسه، ۲۰۵ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل در مدارس برکت می‌شوند.       معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی یادآور شد: مدرسه‌سازی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق محروم است که از طریق بنیاد برکت و در قالب نهضت مدرسه‌سازی این بنیاد دنبال می‌شود.   وی گفت: بنیاد برکت بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بر ارتقای عدالت آموزشی در مناطق محروم، پس از احداث ۱۰۰۰ مدرسه اول، ساخت ۱۰۰۰ مدرسه دوم برکت را در دست اقدام دارد.   به گفته مهجوری، مدارس بنیاد برکت تاکنون بالغ بر ۲۶۰۰ روستا در ۳۱ استان کشور را تحت پوشش قرار داده‌اند.   معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت تاکید کرد: مدارس برکت در مناطق محروم مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور و با رعایت استاندارد‌ها و الزامات آموزشی و ضوابط فنی و زیربنایی ساخته و پس از تکمیل، تقدیم دانش‌آموزان این مناطق می‌شوند.   گفتنی است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از طریق بنیاد برکت و به منظور محرومیت زدایی، برقراری عدالت آموزشی و فراهم آوردن فرصت‌های برابر، نهضت مدرسه‌سازی را در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته کشور راه‌اندازی کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنیاد برکت مدرسه برکت محرومیت زدایی زیرساخت ستاد اجرایی فرمان مناطق محروم بنیاد برکت مدرسه سازی ۱۲۰ مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۸۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مهرداد اصغری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل در اظهار کرد: واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در شهرستان نمین با حمایت بنیاد برکت به بهره‌برداری رسید و فاز توسعه این واحد نیز پس از سال‌ها تعطیلی احیا شده و به چرخه تولید بازگشت.
وی افزود: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی در حال حاضر برای ۴ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت بیان کرد: طی ۵ سال گذشته از ۶ هزار طرح اشتغال‌زایی در سطح استان اردبیل حمایت شده است که سهم شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان از این میزان ۴ هزار و ۴۰۰ طرح با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.
اصغری ادامه داد: بنیاد برکت طرحی به نام زنجیره سبز دارد که هدف آن حمایت از تولید محصولات کشاورزی است که به امنیت غذایی ختم می‌شود.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل تصریح کرد: سقف تسهیلات بنیاد برکت برای طرح‌های خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان است که این رقم در حوزه‌های کشاورزی، شیلات و دامداری تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد و بازپرداخت آن به شکل تنفس‌دار هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان