Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، استان مرکزی، یکی از استان‌های پرخطر کرونا و یکی از کلونی‌های اشتغال کارگران است؛ محمدتقی آبایی هزاوه (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی) در ارتباط با اقدامات پیشگیرانه در این استان و وضعیت اشتغال کارگران می‌گوید: ما در اداره کار، بعد از سال جدید، دستورالعملی در ۱۵ ماده مصوب کردیم و آن را از طریق ادارات کار شهرستان‌ها و انجمن‌ها به تمام واحدهای استان ابلاغ کردیم؛ در آن دستورالعمل تصریح شده که اگر واحدها قصد دارند فعالیت خود را در سال جدید از سر بگیرند، بایستی یکسری پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از شنبه ۱۶ فروردین ماه نیز بازرسان کار و بازرسان بهداشت کار، در سطح شهرستان‌های استان، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و به همه واحدهای تولیدی و خدماتی، به طور منظم برای بازرسی سر می‌زنند.

وی در ارتباط با بازرسی از واحدهای فعال استان مرکزی گفت: علاوه بر بازرسی مرتب بازرسان کار، بنده به اتفاق مدیران استانداری، از چهار واحد بزرگ فعال استان بازدید کردیم؛ هیچ مورد چشمگیری دال بر عدم رعایت پروتکل‌های ایمنی دیده نشد؛ البته در برخی از واحدهای کوچک تخلفاتی صورت گرفته که بازرسانِ ما به آنها تذکر داده‌اند. برخی واحدهای استان هم گله‌مند هستند که تهیه ماسک و دستکش یکبار مصرف دشوار است.

به گفته آبایی هزاوه، برخی واحدهای بزرگ استان مرکزی، ازجمله ماشین‌سازی و واگن پارس، خط تولید دستکش یکبار مصرف راه انداخته‌اند و ماشین‌سازی قرار است در جهت حمایت از اقشار محروم، به زودی خط تولید الکل صنعتی نیز راه‌اندازی نماید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در ارتباط با آمار واحدهای تعطیل شده و تعداد کارگران تعدیلی گفت: ۲۴ واحد استان، بابت بحث کرونا، کار خود را تعطیل کرده‌اند و در ۲ واحد نیز، به خاطر کرونا تعدیل نیرو داشته‌ایم که البته بیشتر این واحدها در شهرستان ساوه قرار دارند. البته هیچ کدام از این واحدها توسط اداره کار تعطیل نشده‌اند، بلکه براساس درخواست و تمایل خودشان فعلا تعطیل کرده‌اند.

تعداد بیکاران استان مرکزی

به گفته وی، از زمان راه‌اندازی سامانه بیکاری توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ۲۳ اسفندماه، ۷۰۰۰ نفر در استان مرکزی در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که قرار است لیست ثبت‌نامی‌ها توسط سازمان تامین اجتماعی پالایش شده و نتیجه از طریق پیامک به مشمولان اطلاع داده شود.

آبایی هزاوه تاکید می‌کند: همه این ۷۰۰۰ نفر، بیکارشدگان کرونا نیستند، بلکه تعدادی به دلیل خاتمه قرارداد، تعدیل یا تعطیلی واحدها به دلایل دیگر، بیکار شده و به سامانه مراجعه کرده‌اند.

او اضافه می‌کند: لیست پالایش شده توسط سازمان تامین اجتماعی، به اداره کار استان برگردانده شده و سپس ما این لیست را به تامین اجتماعی استان ارجاع خواهیم داد و احتمالاً از اواسط اردیبهشت، مقرری بیکاریِ بیکارشدگان کرونا پرداخت می‌شود؛ این دسته از بیکارشدگان قرار است مجموعاً سه ماه (اسفند، فروردین و اردیبهشت) بیمه بیکاری بگیرند و در ارتباط با سایر بیکارشدگان، برقراری بیمه بیکاری براساس قانون بیمه بیکاری صورت می‌گیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند

ایسنا/قزوین رئیس مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین از تعطیلی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی متخلف در سال ۱۴۰۲ در این شهرستان خبر داد. 

علیرضا مهرعلیان ضمن اشاره به تعطیلی واحدهای صنفی متخلف در قزوین اظهار کرد: به منظور اجرای آیین نامه ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در سال ۱۴۰۲ با انجام بیش از ۴۴ هزار و ۱۳۳ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط شهرستان قزوین صورت گرفته است که تعدادی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به علت داشتن نواقص بحرانی و غیربحرانی، اقدام به صدور هفت هزار و ۱۲۴ مورد اخطار رفع نقص شد که بیشتر متصدیان نسبت به رفع نواقص آن اقدام کردند.

وی گفت: البته ۵۵۴ واحدصنفی هم توسط بازرسان بهداشت محیط شهرستان قزوین به علت عدم رفع نواقص بهداشتی ابلاغ شده توسط بازرسان اخطار تعطیلی ۴۸ ساعته صادر و تحویل متصدیان متخلف شد.

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین ادامه داد: از این تعداد اخطار تعطیلی ۳۸۱ واحد صنفی متخلف به علت عدم توجه به اخطارهای صادر شده، به‌طور موقت تعطیل شدند و این واحدها پس از پلمب، برای بررسی بیشتر به مراجع قضایی ارجاع شدند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین،  مهرعلیان در پایان بیان کرد: واحدهای پلمب شده شامل کله پزی، فست‌فود، عطاری، قنادی، بستنی فروشی، رستوران، کبابی، آرایشگاه زنانه، ماست‌بندی، تهیه غذای بیرون بر، نانوایی، خواربار فروشی، قنادی، جگرکی، سفره‌خانه سُنّتی و لبنیاتی بودند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان