Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@10:16:18 GMT

بهداشت استخوان و مفاصل را در دوران کرونا جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۸۸۸۴

بهداشت استخوان و مفاصل را در دوران کرونا جدی بگیرید


ذبیح الله حسن زاده متخصص ارتوپدی گفت: در روز‌های قرنطینه خانگی باید مراقبت‌های بهداشتی ویژه برای سیستم اسکلتی عضلاتی صورت بگیرد. یکی از مهم‌ترین نکات، مربوط به انجام ورزش و تحرکات لازم در خانه می‌شود. همچنین استفاده از پروتئین، ریزمغذی‌ها، مکمل‌های مناسب و در صورت دسترسی آفتاب را برای سلامت سیستم اسکلتی حتما در برنامه‌های روزانه خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در خصوص نقش ویتامین D. در روز‌های قرنطینه خانگی بیان کرد: نقش ویتامین D. در این روز‌ها به جهت سلامتی استخوان‌ها، عضلات و جلوگیری از سوء تغذیه در ۵ گروهی که با آن اشاره می‌شود بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

این متخصص ارتوپدی یادآوری کرد: ۵ گروهی که باید به مصرف ویتامین D. توجه بیشتر داشته باشند شامل موارد زیر می‌شوند:

۱. خانم‌های باردار یا بانوانی که در دوره شیر دهی قرار دارند.

۲. کودکان در حال رشد به ویژه سن زیر ۴ سال.

۳. سالمندان که در معرض پوکی استخوان قرار دارند.

۴. ورزشکاران

۵. افرادی که دارو‌های خاص مانند کورتن و ضدتشنج مصرف می‌کنند.

ویتامین‌ها

حسن زاده مطرح کرد: ویتامین D. به عنوان یک عامل تعیین‌کننده برای سلامتی استخوان، جلوگیری از پوکی استخوان و جلوگیری از پرانتزی شدن زانو به خصوص برای کودکان زیر ۴ سال محسوب می‌شود؛ بنابراین ویتامین D. نیاز اصلی استخوان‌ها است که جذب کلسیم را افزایش می‌دهد و همچنین سلامت سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

او مطرح کرد: ویتامین D. با توجه به تنوع تغذیه‌ای در مواردی مانند: لبنیات، سبزیجات، قارچ، غلات، پرتقال، ماهی کامل سرخ و پخته شده و زرده تخم مرغ آب پز وجود دارد و به تقویت سیستم استخوانی بدن کمک می‌کند.

این متخصص ارتوپدی در پایان تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که نیاز روزانه بدن به این ویتامین ۴۰۰ واحد است و در روز‌های قرنطینه خانگی باید مراقب باشیم کمبود این ویتامین به سوء تغذیه تبدیل نشود و در قسمت اسکلتی عضلاتی بدن با مشکل رو به رو نشویم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر بهداشت استخوان ویتامین D روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۸۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آسمان غرب موفق نبود/ شیرودی: درجه تشویقی‌ام را پس بگیرید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید