Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر مشاوره ملی مساجد و ائمه جماعات در انگلیس تعطیلی مساجد و برگزار نکردن گردهمایی های مذهبی در ماه رمضان را وظیفه اخلاقی و مذهبی مسلمانان برای حفاظت از جان همنوعانشان در دوران اپیدمی کرونا دانست.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «thenews»، دفتر مشاوره ملی مساجد و ائمه جماعات در انگلیس اعلام کرد: در پی تصمیم دولت برای تمدید مدت زمان قرنطینه در کشور، مساجد در طول ماه مبارک رمضان تعطیل خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در بیانیه منتشر شده از سوی این دفتر آمده است: به طور قطع تعطیلی مساجد بسیار غم انگیز و به لحاظ احساسی چالش برانگیز خواهد بود چرا که مسلمانان نمی توانند کنار هم در مساجد نماز بخوانند یا مراسم افطار در ماه مبارک رمضان برگزار کنند اما ما یک وظیفه اخلاقی و مذهبی برای حفاظت از جان خود و اطرافیانمان داریم که باید به آن عمل کنیم.

 

«قاری عاصم»، رئیس دفتر مشاوره ملی مساجد و امامان جماعت در انگلیس در این باره گفت: ما به عنوان مسلمانان و شهروندان مسئولیت پذیر در انگلیس باید به توصیه های پزشکی عمل کنیم،در خانه بمانیم،از کارکنان بخش خدمات بهداشتی حمایت کنیم و زندگی افراد را نجات دهیم.

 

وی افزود: برگزاری نمازهای جماعت یا گردهمایی های مذهبی در ماه رمضان در هر مسجدی غیر مسئولانه و غیراخلاقی است.

 

عاصم همچنین گفت: در دوران اپیدمی کرونا برگزاری نماز جماعت در مساجد به خاطر نجات جان افراد در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

 

رئیس دفتر مشاوره ملی مساجد و امامان جماعت در انگلیس تاکید کرد: ما از تلاش های ائمه جماعات و مساجد در سراسر کشور استقبال می کنیم . در حالی که درهای مساجد به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته است آنها همچنان از طریق راه های آنلاین و خلاقانه به ارائه راهنمایی های مذهبی و معنوی ادامه می دهند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مساجد انگلیس مساجد جهان ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، قبرستان سفید چاه، اولین قبرستان مسلمانان در ایران است. با قدمتی که به دوره تیموریان بازمی‌گردد، مردم محلی بر این باورند که جسد مردگان پس از دفن در این گورستان، دچار پوسیدگی و تباهی نمی‌شود؛ باوری که طبق تحقیقات تا اندازه‌ای درست بوده است.

از اعتقادات جالب اهالی این روستا آن است که اگر در این قبرستان دفن شوند، جسد آن‌ها سالم باقی می‌ماند یا هیچ آسیبی نمی‌بیند. بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط پژوهشکده‌های مختلف خاک‌شناسی، خاک این قبرستان دارای آهک بسیار است و اجساد در این‌گونه خاک‌ها با زمانی طولانی‌تر نسبت به باقی انواع خاک تجزیه می‌شوند. علت نام‌گذاری این قبرستان نیز به‌دلیل خاک سفیدش است که به میزان بالای آهک آن برمی‌گردد.

به گزارش کجارو، در قبرستان سفید چاه سنگ مزارها محرابی و صندوقی هستند که هر دو شکل در ایران پیشینه معماری‌ دارند.

برای دسترسی با خودروی شخصی، راهی شهرستان گلوگاه شوید و تا انتهای کمربندی غربی را بروید. از آنجا وارد مسیر روستای نیالا شوید. با عبور از روستای نیالا، دوراهی کیاسر و چاه سفید را خواهید دید. در این نقطه، سمت چاه سفید بپیچید. در ابتدای روستا، قبرستان واقع شده است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901420

دیگر خبرها

  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • آیت الله ابراهیم امینی و تربیت عقلانی
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • فشار دولت اوکراین به مسلمانان برای سکوت در نسل‌کشی غزه + سند
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود