Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر برومند صلاحی روز شنبه اظهارداشت: این سیستم بر مبنای طراحی دستگاه‌ هایی استوار است که بتوانند فرآیند ضدعفونی را بدون استفاده از مواد و مایعات که در برخی موارد خود عامل آسیب به پوست و ریه هستند، انجام دهند.
وی افزود: از این سیستم می‌توان در انبارهای دارویی، محیط‌های حمل و نقل فرودگاهی، بیمارستان‌ها و بطور کلی بر حسب نیاز در مکان‌هایی که نیاز به فیلتر کردن هوا و محیط وجود دارد استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صلاحی ادامه‌داد: این دستگاه یک سیستم کامپکت برای تصفیه هوا و اشیا با قیمت پیاده ‌سازی کم و کارایی بالاست و مصرف جریان آن کم است و طراحی بدنه آن به صورتی قابل انجام است که در سایزهای مختلف قابلیت نصب روی پایه و آویز از دیوار برای اماکن مختلف را داشته باشد.
میثم عباسی ، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکاترونیک دانشگاه محقق اردبیلی و مسوول واحد فناور سداس (SADAS) مرکز رشد واحدهای فناوری این دانشگاه و طراح سیستم هم گفت: دستگاه مذکور یک دستگاه تصفیه‌کننده است که از تلفیق چند عمل استفاده کرده و ساخت ازن برای از بین بردن باکتری‌ها و غیرفعال کردن ویروس‌ها یکی از عمل هاست.

وی افزود: سیستم ماژولار تصفیه‌کننده هوا و محیط از عوامل بیماری‌زا یک سیستم مرکب از چندین بخش است که شامل یونیت مکش هوا، یونیت تصفیه، فیلتراسیون و یونیت پمپاژ هوا می ­باشد که با قرارگیری سیستم در محیط آلوده و به محض شروع به کار، دستگاه شروع به مکش هوای محیط به درون محفظه کرده و آن را تصفیه می‌کند.
عباسی تصریح‌کرد: هوای وارد شده به محفظه­ دستگاه در چندین مرحله تصفیه می‌شود، از جمله با مدار ویژه چندطبقه مولد O۳. در مرحله بعد پس از گذر از محفظه فیلتراسیون بر مبنای تابش UVC از یک لایه فیلتر نانو عبور کرده و هوای عاری از عوامل بیماری‌ زا وارد محیط می‌شود. انجام فرآیندهای مذکور بسته به محیطی که استفاده می شود و نیز بسته به سطح آلودگی و مدار و طراحی دستگاه، بین ۴۵ ثانیه تا ۸۰ دقیقه متغیر است.
عضو مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این سیستم به ‌گونه‌ای طراحی شده تا در کمترین زمان ممکن شروع به فعالیت نماید و طراحی ماژولار و کامپکت آن این قابلیت را دارد که بتوان از آن جهت ضدعفونی تجهیزات و لوازم نیز استفاده کرد.
وی گفت: بر مبنای دانش فنی به دست آمده و مطالعه بر روی روش‌­های نوین ضدعفونی‌­سازی، یک سیستم محفظه‌­دار برای فرآیند فیلتراسیون تجهیزات پزشکی و مصرفی هم طراحی شده است.

محفظه دستگاه به گونه‌­ای طراحی شده که تجهیزات را بتوان داخل آن قرار داد تا ضدعفونی شوند. در طراحی و ساخت محفظه ضدعفونی کننده، از ترکیب UMFILTER و یک روش نوین و کارآمد دیگر استفاده شده است.

برچسب‌ها دانشگاه محقق اردبیلی ویروس کرونا اردبیل اختراع بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه محقق اردبیلی ویروس کرونا اردبیل اختراع بهداشت و سلامت دانشگاه محقق اردبیلی ویروس کرونا اردبیل اختراع بهداشت و سلامت دانشگاه محقق اردبیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چمبر تست دما و رطوبت چیست؟

به گزارش صدای ایران، اغلب در دنیای واقعی، گرما و رطوبت منجر به خرابی می شود؛ به همین دلیل برای سازندگان مهم است که شرایط مختلف اب و هوایی را در یک محیط کاری کنترل شده ایجاد کنند، روشی که به عنوان تست رطوبت شناخته می شود. چمبر تست دما و رطوبت به کاربران این امکان را می دهد تا تنظیمات را دقیقاً برای مطابقت با استانداردهای آزمایش دستکاری کنند. همین امر شما را قادر می سازد تا عملکرد محصولات خود را ارزیابی کرده و انتظاراتی را برای مصرف کنندگان تعیین کنید.
 
تست رطوبت چیست؟


تست رطوبت فرآیندی است که طی ان مشخص می شود که چگونه محصولات یا دستگاه‌های تحت آزمایش در شرایط دنیای واقعی مقاومت می‌کنند، این نوع آزمایش با استفاده از چمبر تست دما و رطوبت تکمیل می شود. محفظه تست دما رطوبت، اتاق های آزمایش محیطی هستند که از سیستم های مولد بخار برای ایجاد سطوح خاصی از رطوبت و گرما در فضای کاری اتاق ها استفاده می کنند. از چمبر تست دما و رطوبت معمولا در صنایع مختلف مانند الکترونیک، داروسازی، ارتباطات و دفاع نظامی استفاده می شود.


چگونه چمبر تست دما و رطوبت شرایط لازم برای ازمایش را ایجاد می کند؟


با افزایش دما، ظرفیت هوا برای نگهداری رطوبت نیز افزایش می یابد. این همان چیزی است که رطوبت نسبی به آن اشاره می کند ( سطح رطوبت قابل دستیابی در یک دمای معین). از آنجایی که هوای گرمتر مقادیر بیشتری آب در خود نگه می دارد، برای مثال رطوبت نسبی در ۵ درجه سانتیگراد کمتر از رطوبت نسبی در ۲۰ درجه خواهد بود، یعنی دمایی که هوا باید در آن خنک شود تا متراکم شود یا قطرات آب تشکیل شود


همکاری تغییرات دما و منبع رطوبت محفظه تست دما و رطوبت


تغییرات دما و منبع رطوبت باید با هم کار کنند تا به تنظیمات مورد نظر برسند، طبق استانداردهای تست صنعت، برای انجام این کار، شما نیاز به کنترل دقیق دما و رطوبت دارید، که سازندگان چمبر تست دما و رطوبت می توانند با یک سیستم مولد بخار پیشرفته شما را بی نیاز می کنند. ژنراتورهای بخار (لوله های فولادی ضد زنگ یا مسی) می توانند برای هر محفظه ای سفارشی شوند. ژنراتورهای متعدد را می توان برای فضاهای کاری بزرگتر برای افزایش دقت استفاده کرد. با استفاده از آب تهویه مناسب، بخار تولید می شود که قبل از ورود به فضای کار با هوای مطبوع در یک پلنوم مخلوط می شود.


کاربرد حسگرهای الکتریکی در چمبر تست دما و رطوبت


حسگرهای الکتریکی خوانش های بسیار دقیقی را ارائه می دهند تا اطمینان حاصل شود که شرایط فضای کاری مطابق با نیازهای شما است


این سیستم مدرن جایگزین روش‌های قدیمی‌تر ایجاد رطوبت در چمبر تست دما و رطوبت میشود، مانند غوطه‌ور کردن بخاری‌ها در ظروف آب یا تکیه بر نازل‌های اتمیزه‌کننده شده است (امروزه، اتمایزرها را در اتاقک‌های اسپری نمک می‌بینید). چمبر تست دما و رطوبت استاندارد، دارای محدوده رطوبت نسبی بین ۱۰ تا ۹۵ درصد می‌باشند که دارای سیم‌ پیچ‌های رطوبت‌زدایی هستند که به فضای کار کمک می‌کنند تا رطوبت کمتری داشته باشد (کویل رطوبت را جذب می‌کند، که متراکم شده و از محفظه تخلیه می‌شود).
 
سنسورهای با رطوبت بالا را می توان برای رسیدن به رطوبت نسبی تا ۹۸٪ اضافه کرد. اگر نیاز به ایجاد شرایط کمتر از ۱۰٪ رطوبت نسبی دارید، معمولاً می توانید این کار را به سه روش انجام دهید:

پاکسازی نیتروژن

از آنجایی که گاز نیتروژن به طور طبیعی خشک است، به آرامی به محیط کار اضافه می شود تا هوای حاوی رطوبت را خارج کند. نیتروژن همچنین از اکسیداسیون فلزات و تجمع یخبندان جلوگیری می کند.

پاکسازی هوای خشک در چمبر تست دما و رطوبت

در یک پاکسازی هوای خشک، هوای فشرده خارجی قبل از ورود به محیط کار، از یک سیستم خشک کن عبور می کند که رطوبت را جذب می کند.

تعبیه خشک کن چرخشی در چمبر تست دما و رطوبت

برای چمبر تست دما و رطوبت بزرگتر، نیتروژن یا تصفیه هوای خشک استاندارد ممکن است غیرعملی باشد. به عنوان جایگزین، هوای محفظه از طریق یک ماده خشک کن به گردش در می آید و سپس به چمبر بازگردانده می شود. بخشی از سیستم خشک کن، اغلب به شکل یک چرخ لانه زنبوری، رطوبت جذب شده را به فضای کار خارجی آزاد می کند.


در هنگام خرید چمبر تست دما و رطوبت، رطوبت نسبی که باید به آن برسید باید موضوع اصلی بحث باشد تا این محصول بتواند نیاز اصلی شما را در این صنعت برطرف نماید.


برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با واحد فروش با شماره ۰۹۱۲۰۲۹۰۲۶۰ تماس بگیرید.

کاربردهای چمبر تست دما و رطوبت

محفظه تست دما و رطوبت برای مطالعه محصولات هوافضا، هوش مصنوعی، خودرو، الکترونیک، پزشکی و تحقیقات صنعتی استفاده شده‌اند. آنها روشی مناسب، مقرون به صرفه و کارآمد برای مطالعه محصولات در طول توسعه، تولید و توزیع هستند. در ادامه نمونه‌ هایی مختصر از صنایعی که از محفظه های تست دما و رطوبت اریاسرمایش استفاده می‌شود، می پردازیم.

صنعت خودرو

 در صنعت خودرو، چمبر تست دما و رطوبت فضای مصنوعی را برای بازآفرینی شرایط احتمالی وسایل نقلیه و قطعات آنها در طول عمر خود فراهم می‌کنند. محفظه تست دما و رطوبت به مهندسان اجازه می‌دهند تا شرایط را برای تعیین انعطاف‌پذیری مواد تسریع کنند.

صنعت هوافضا

صنایع هوافضا و هوانوردی از چمبرهای تست دما و رطوبت برای آزمایش شرایط جوی برای پایبندی به استانداردهای سختگیرانه ای استفاده می‌کنند. سه عامل مهم برای آزمایش تجهیزات هوافضا: کیفیت، قابلیت اطمینان و ایمنی است. ماهیت تولید تجهیزات هوافضا، تولیدکنندگان را ملزم به پیروی از مقررات و الزامات مختلف می کند.

صنعت داروسازی

اشکال اصلی آزمایش های دارویی عبارتند از: فرسایش ثابت، سریع، ماندگاری و تاریخ انقضا. مانند صنعت هوافضا، شرکت های داروسازی نیز مقررات بسیار سختگیرانه ای برای تعیین روش های تولید خود دارند.

صنعت باتری

صنعت باتری از محفظه تست دما و رطوبت برای تست آسیب پذیری محصولات خود در برابر رطوبت، گرما و لرزش استفاده می کند. ماهیت شکننده باتری ها نیاز به آزمایش و ارزیابی با دقت بالایی دارد. برای اطمینان از کیفیت، باتری ها در هر آزمایش ممکن، از شبیه سازی ارتفاع گرفته تا شوک حرارتی، قرار می گیرند.

چمبر تست دما و رطوبت اریاسرمایش

آریاسرمایش یک شرکت دانش بنیان در ایران است که در زمینه تولید انواع دستگاه های تست آزمایشگاهی و محیطی مانند محفظه های تست دما و رطوبت فعالیت می کند.


تجهیزات آزمایشگاهی که در شرکت آریاسرمایش ساخته می شود با جدیدترین و پیشرفته ترین ابزارها و تکنیک ها و توجه دقیق به جزئیات تولید می شود.
هر چمبر تست دما و رطوبت تحت آزمایش های سخت گیرانه قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای صنعت را برآورده می کند یا از آن فراتر می رود.


برای مشاوره رایگان با با شماره ۰۹۱۲۰۲۹۰۲۶۰ تماس بگیرید.

دیگر خبرها

  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • چمبر تست دما و رطوبت چیست؟
  • اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • آغاز رقابت ۲۱۰۰۰ دانش‌آموز اردبیلی در کنکور سراسری