Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که 655 تن از خدمه ناوهواپیمابر تئودور روزولت آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، در بیانیه نیروی دریایی آمریکا همچنین آمده است: ناو هواپیمابر روزولت در پی شیوع گسترده بیماری با 4059 سرنشین خود در بندر جزیره گوام لنگر انداخت. 94 درصد از سرنشینان این کشتی غربالگری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون دو تن از ملوانان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و شش تن از آنها نیز در بیمارستان جزیره گوآم بستری شده‌اند.
از سوی دیگر٬ شمار مبتلایان ویروس کرونا در ارتش ایالات متحده آمریکا و اعضای خانواده نظامیان به 4 هزار و 695 تن رسیده و 19 تن از جمله دو سرباز نیز جان باخته‌اند.
براساس داده‌های وزارت دفاع آمریکا٬ تاکنون 2889 نظامی٬ 817 پرسنل غیرنظامی٬‌ 336 پرسنل قراردادی ارتش و 653 تن نیز اعضای خانواده نظامیان به بیماری کرونا مبتلا شدند.
به گفته وزیر دفاع آمریکا ناو هواپیمابری که در گوآم پهلو گرفته و صدها ملوان آن به ویروس کرونا آلوده شده بودند، ظرف چند هفته آتی کارش را از سر می‌گیرد.
به نقل از پایگاه خبری هیل، رئیس پنتاگون به فاکس نیوز گفت، اکثر ملوان‌های این ناو که آلوده به کروناویروس بودند، علامتی نداشتند و از همین رو نهایت احتیاط در کار پاکسازی این کشتی به کار گرفته می‌شود تا ملوان‌ها بتوانند به دریا بازگردند.
برت کروزیر، فرمانده ناو هواپیمابر روزولت آمریکا که با 4000 خدمه در گوآم پهلو گرفته است، پیشتر از واشنگتن درخواست کمک کرده و گفته بود پس از مثبت شدن تست حدود 100 ملوان بیم آن دارد که همه‌گیری به سرعت در این کشتی غول‌پیکر نظامی گسترده شود.
با این حال این فرمانده ناو هواپیمابر تئودور روزولت بعد از آنکه گفت نیروی دریایی برای متوقف کردن شیوع ویروس کرونا در این ناو کم‌کاری می‌کند، از پست خود برکنار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تاکنون ناو هواپیمابر ویروس کرونا شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه حمایت از اسیران فلسطینی اعلام کرد که از روز یکشنبه تاکنون، ۱۲ نفر در کرانه باختری بازداشت شدند.

به گزارش این باشگاه، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تا امروز، ۸ هزار و ۵۰۵ نفر را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در طی مدت یاد شده، ۴۹۱ فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله صهیونیست ها به شهادت رسیده اند.

همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید بر جای گذاشت، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و کرانه باختری شاهد موجی از تنش ها و درگیری های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اشغالگر و یورش به محله ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیست ها است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری ثبت کرده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که جنگ علیه نوار غزه تاکنون به شهادت ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و زخمی شدن ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر منجر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • ببینید | این موشک ایرانی قاتل ناوهای هواپیمابر است
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر