Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:23:28 GMT

حریم رودخانه ها حفظ شود

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۹۴۶۸

حریم رودخانه ها حفظ شود

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت : باید طوری تصمیم سازی شود که هم حریم رودخانه ها رعایت شود و هم به کشاورزان آن جوری که قانون اجازه می دهد مجوز داده شود.

قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز شنبه ۳۰ فروردین ماه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، خواستار رسیدگی عادلانه تعرض به حریم رودخانه ها شد، گفت: در این خصوص با تشکیل یک کارگره تخصصی عادلانه تصمیم گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این کارگروه جوری تصمیم سازی شود که هم حریم رودخانه ها رعایت شود و هم به کشاورزان آن جوری که قانون اجازه می دهد مجوز داده شود منتها هم حریم رودخانه ها رعایت شود و هم به کشاورزان آن جوری که قانون اجازه می دهد مجوز داده شود منتها متناسب با زمان، مکان و امنیت این موضوع دنبال شود.متناسب با زمان، مکان و امنیت این موضوع دنبال شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه ضمن تشکر از عملکرد مطلوب آب منطقه ای استان، گفت: مجموعه انور آب استان در سیل فروردین با عملکرد عالی خود و با ریسک پذیری و البته تدبیر درست آب پشت سدها را تخلیه کرد و از وقوع یک فاجعه  جلوگیری کرد.

وی سپس از عملکرد خوب منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان در بحث آبخوان داری تشکر کرد و گفت: در این میان عملکرد منابع طبیعی بی نطیر بود و لا ۶۰ هزار هکتار بیابان زدایی و جنگل کاری صاحب یک رکورد دست نیافتنی در کشور شد.

وی افزود: در سال ۹۸ از ۱۷ هزار هکتار جنگل کاری ۱۰ هزار هکتار متعلق به استان ایلام بوده است و این یک کار جهادی در عرصه حفظ منابع طبیعی استان و کشور بوده است.

استاندار ایلام در ادامه کارهای انجام شده در امور آب، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان چون آبخیزداری، بیابان زدایی، جنگل کاری و مهار آبهای سطحی را در افزایش منابع آب زیر زمینی موثر عنوان کرد و گفت: با این حال بارش های کم نظیر دو سه سال اخیر نیز مزید بر علت شد تا سال های خوبی در حوزه آب و خاک و کشاورزی برای استان رقم بخورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آب حفاظت آب منطقه ایلام حریم رودخانه ها منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۹۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: سرجنگلبان و مأمورین سرجنگلبانی امام‌زاده عبداله در جریان گشت و سرکشی از حوزه استحفاظی، موفق به کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق شدند.

متخلف که اقدام به قطع درختان ارزشمند جنگلی و حمل چوب آلات مقطوعه بوسیله دواب می‌نمود، شناسایی و پس از تنظیم پرونده تخلف، به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۰؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری