Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به آحاد ملت بزرگ ایران اسلامی و آرزوی موفقیت و سربلندی روزافزون برای آحاد کارکنان جان بر کف ارتش و همه متخصصین صنعت دفاعی گفت؛  در ایام بزرگداشت روز ارتش توفیق یافتیم با حضور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و در جهت حفظ آمادگی و ارتقاء توان دفاعی  و رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران حجم انبوهی از هواپیماهای بدون سرنشین چندمنظوره رزمی ، شناسایی و هدف از ""نسل پهپادهای جت ،  ابابیل ۳ و کرار "" را که متخصصین صنایع هوایی موفق به بومی سازی،  تولید انبوه و ارتقاء کلیه سامانه های آن شده‌اند را به نیروی پدافند هوایی ارتش  و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امیر سرتیپ حاتمی در تشریح قابلیت های هواپیماهای جت بدون سرنشین چندمنظوره که توسط متخصصین و دانشمندان صنایع هوایی به طور کامل بومی سازی و سامانه های آن ارتقا یافته گفت؛  مفتخریم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام سال (جهش تولید)  نامگذاری شده است با همکاری و بهره مندی از توان علمی و فناوری ۱۰ها دانشگاه و شرکت دانش بنیان به فناوری کامل بومی سازی و ارتقاء سامانه‌های هواپیماهای جت چند منظوره دست یافته و گامی اساسی در تحقق این شعار مهم و راهبردی در مجموعه صنعت دفاعی برداریم .

وزیر دفاع بومی سازی و ارتقاء مجموعه پهپادی کشور و دستیابی به فناوری طراحی و ساخت هواپیماهای جت بدون سرنشین چندمنظوره با سرعت و ارتفاع بالا با قابلیت حمل انواع محموله ها یک دستاورد مهم برشمرد و تصریح کرد ؛حفظ آمادگی در حوزه ماموریت های نیروی پدافند هوایی شامل آزمایش کلیه سامانه های پدافندی کوتاه برد و دوربرد توپخانه‌ای و موشکی و همچنین دستیابی به سامانه های سلاح ایجاد اختلال و فریب در شبکه پدافندی دشمن از مهمترین اهداف این اقدام بوده است.

 امیر سرتیپ حاتمی در تشریح مشخصات فنی هواپیماهای جت بدون سرنشین چند منظوره خاطرنشان ساخت؛ این پهپادها با وزنی بالغ بر ۴۷۰ کیلو گرم و ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت پروازی قابلیت اوج گیری و انجام عملیات در ارتفاع ۴۰ هزار پا را دارا می باشد .

وزیر دفاع افزود؛ این پهپاد ها با برد ۱۰۰۰ کیلومتر و مداومت پرواز ۱۸۰ دقیقه است.

تحویل دهی هواپیماهای بدون سرنشین ابابیل ۳ و کرار به نیروی هوایی ارتش

در این مراسم همزمان با ارتباط ویدئو کنفرانسی با صنایع هسای اصفهان حجم انبوهی از هواپیماهای بدون سرنشین ابابیل ۳ و کرار که توسط متخصصان صنایع هوایی وزارت دفاع تولید شده  است به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تشریح قابلیت‌های پهپادهای ابابیل ۳ گفت؛ این پهپاد ها یک پرنده شناسایی رزمی میان برد با قابلیت حمل محموله های مختلف الکترواپتیکی و رزمی می بوده که  ماموریت اصلی آن ها جمع آوری و ارسال داده های ماموریتی تصویری اپتیکی در مناطق مختلف کشور و همچنین انجام عملیات تهاجمی رزمی علیه اهداف مورد نظر در شعاع عملیاتی ۱۵۰ کیلومتری می باشد .

امیر سرتیپ حاتمی در خصوص قابلیت های پهپادهای کرار تصریح کرد:  پهپاد کرار پهپادی رزمی و استراتژیک است که قابلیت حمل و رهاسازی محموله هایی در کلاس هواپیماهای با سرنشین بوده و به توانمندی‌های رزمی و انتحاری مجهز شده است .

وزیر دفاع پهپاد رزمی کرار را پهپادی نقطه زن دانست که با موتور توربو جت به منظور ماموریت رزمی علیه اهداف سطحی مورد استفاده قرار می گیرد .

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و اظهار امیدواری کرد ؛وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح متعهد است تا نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران را در حوزه های رزم زمینی ، هوایی، دریایی ، موشکی ، الکترونیک و..... تقویت کرده و از هیچ تلاش و کوششی در راستای ارتقاء توان رزم نیروهای مسلح فروگذار نکند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: امیر حاتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۹۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی

به گزارش قدس آنلاین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسمی با حضور میهمانان و مقامات رسمی در اندونزی گرامی داشته شد.

در این مراسم که با حضور ده ها نفر از میهمانان خارجی برپا شد، مقامات رسمی و گروهی از فرماندهان نیروهای مسلح اندونزی، همچنین دیپلمات های ارشد و رایزنان نظامی مقیم جاکارتا از کشورهای گوناگون شرکت کردند.

بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا در این مراسم ضمن تمجید از قدرت و اراده نیروهای مسلح در دفاع از حاکمیت ملی، عملیات وعده صادق را در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه بعنوان یکی از مصادیق آن یاد آور شد و بر تعهد تهران به ادامه حمایت از مبارزات مردم فلسطین تاکید کرد.

سرهنگ موحد رایزن نظامی کشورمان نیز در این مراسم گفت به شهادت تاریخ و در مقطع کنونی نیز دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران دفاعی و قاطع در برابر دشمنان بوده است و با وجود تحریم‌های ظالمانه برخی کشورهای استعمارگر، امروز نیروهای مسلح ایران در زمره قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستند و از ظرفیت مدرن‌ترین تجهیزات تسلیحاتی برخوردارند.

در آغاز این مراسم، آیات کلام الله مجید و سرود مقدس جمهوری اسلامی طنین انداز گردید و برنامه با اجرای سرود سلام فرمانده توسط نوجوانان اندونزیایی خاتمه یافت. درحاشیه مراسم نیز نمایشگاهی از تصاویر تسلیحات بومی دفاعی جمهوری اسلامی ایران برپا شد.

این مراسم بنا به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا و به علت تعطیلات عید فطر در اندونزی، شامگاه دهم اردیبهشت ماه جاری برگزار شد و در سایت های خبری این کشور نیز بطور قابل توجهی بازتاب یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران