Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@15:47:34 GMT

چشم بسته پیشنهاد سعید آقاخانی را پذیرفتم

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۹۸۳۳

چشم بسته پیشنهاد سعید آقاخانی را پذیرفتم

خبرگزاری میزان- مجید یاسر از جمله بازیگرانی است که نخستین بار در سال ۸۴ در تلویزیون ظاهر شد. او که با بازی متفاوت درفیلم سینمایی روز سوم درمیان مخاطبان سینما شناخته شد، نقش‌های متفاوتی را درتلویزیون ایفا کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به سه در چهار، راه بی پایان، صاحبدلان و پادری اشاره کرد. مجید یاسر که این شب‌ها با سریال طنز نون خ در قاب تلویزوین حاضر است در خصوص ماجرای پیوستنش به این سریال می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 12:13 - 30 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۳۵۶۸

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از روابطه عمومی شبکه یک سیما؛ مجید یاسر از جمله بازیگرانی است که نخستین بار در سال ۸۴ در تلویزیون ظاهر شد. او که با بازی متفاوت درفیلم سینمایی روز سوم درمیان مخاطبان سینما شناخته شد، نقش‌های متفاوتی را درتلویزیون ایفا کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به سه در چهار، راه بی پایان، صاحبدلان و پادری اشاره کرد. مجید یاسر که این شب‌ها با سریال طنز نون خ در قاب تلویزوین حاضر است در خصوص ماجرای پیوستنش به این سریال می‌گوید.

او در ابتدا گفت: از قبل علاقه مندی خاصی داشتم که یک همکاری با سعید آقاخانی داشته باشم، تا اینکه تماسی از تیم سازنده نون خ برای حضور درفصل دوم سریال گرفته شد. پس از مطالعه فیلم نامه، با اشتیاقی که برای حضور در این مجموعه تلویزیونی داشتم، من هم بدون هیچ درنگی پاسخ مثبت به این دعوت دادم. خروجی کار و بازدهی آنچه که در ذهنم متصور بودم فکر می‌کنم کار درستی انجام داده ام.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

یاسر درباره خاطره اش از حضور ۲۰ روزه در پروژه نون خ اظهار داشت: واقعاً گروهی که سعید آقاخانی مدیریت کرد، بی نظیر بود چرا که ما درطول کار با مشکلاتی برخورد می‌کردیم، ولی او و تهیه کننده آنقدر دوستانه و برادرانه با عوامل و بازیگران برخورد کردند که همه، این سریال را متعلق به خودشان می‌دانستند. من در دو دهه حضور درسینما و تلویزیون بعنوان کوچکترین عضو بدنه آن، در کمتر پروژه‌ای چنین همدلی و صمیمیت را دیده بودم.

او ضمن یادآوری خاطرات خوش از فیلم سینمایی روز سوم تصریح کرد: درخیلی از کار‌ها اصولاً تیم سازنده خوب هستند و منم خاطرات خوبی از پشت صحنه آن‌ها دارم، اما این یکدستی و صمیمت در سریال نون خ خیلی بارز بود. ما ۲۰ روز در روستایی بنام "پریان" در استان کردستان کار کردیم و یادم هست که سه بار برای رسیدن به لوکیشن در مسیر پر برف گیر کردیم و با گروه مجبور شدیم بیست دقیقه تا محل فیلمبرداری با پای پیاده برویم؛ اما بدون اینکه کسی ناراحتی از این مشکل داشته باشد، کارفیلمبرداری را ادامه می‌دادیم با این نگاه که کار متعلق به خودشان است.

بازیگر فیلم "توفیق اجباری"، بازخورد دوستان و اطرافیان نسبت به قسمت‌های پخش شده این مجموعه طنز را اینگونه توضیح داد: من درابتدا سعی می‌کنم قبل از رفتن مقابل دوربین، انتخاب مناسبی انجام بدهم، اما درخصوص این سریال باید بگویم که تعدادی از دوستان نزدیکم از منتقدان و ژورنالیست‌های سخت گیری هستند که خدا رو شکر یک نکته منفی تاکنون دراین خصوص ننوشته اند یعنی اینکه همه از خوب بودن پروژه و هماهنگی عوامل پشت دوربین و بازیگران می‌گویند.

مجید یاسر پیش بینی کرد: از آنجا که ضبط این پروژه نیمه کاره رها شد، با حمایت مدیران و درصورت ادامه این سریال درفصل بعدی، خروجی کار با اقبال عمومی مواجه شود. بازیگر سریال "نردبام آسمان" درباره کارکترخود در سریال نون خ می‌گوید: درابتدا بگویم که من قرار بود درفصل اول این سریال نیز حضور داشته باشم، اما ما هم مانند بازیکنان فوتبال که همیشه می‌گویند به نظر سرمربی احترام می‌گذاریم، در پیش تولید درخصوص کارکترم چند بار صحبت شد، اما در نهایت با نظر سعید آقاخانی حضورم در این سریال میسر نشد و من هم به نظر حرفه‌ای او برای این تصمیم احترام گذاشتم. اما درفصل دوم که شخصیت "بهنام" به من پیشنهاد شد چشم بسته آن را قبول کردم.

بازیگر سریال‌های طنز تلویزیون همچنین اظهارداشت: خیلی دوست دارم ژانر‌های مختلفی که تاکنون انجام نداده ام را بازی کنم. تاکنون در ژانر‌های دفاع مقدس، تاریخی، طنز و قرآنی بازی کردم، اما علاقه دارم که کار کودک و درام را هم به تجربه کاری ام اضافه کنم. مجید یاسر تاکید کرد: تا الان درسریال نون خ شاید درشش یا هفت سکانس بیشتر حضور نداشتم، اما فکر می‌کنم بعنوان عضوی که به مجموعه نون خ اضافه شده، تأثیرگذاری شخصیتم را مخاطب پذیرفته باشد و مردم آن را دوست داشته اند. او در پایان گفت: منتظرم تا یک کارگردانی به من اطمینان کرده و در نقشی جدی‌تر من را مقابل دوربین ببرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شبکه یک مجید یاسر سعید آقاخانی مجید یاسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط قرمزی که به «نون.خ» کمک کرد/ ماجرای شکایت آقای خواننده چه بود؟

به گزارش خبرآنلاین،نشست خبری عوامل مجموعه نمایشی «نون.خ ۵» امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور مسعود کریمی خضرا مدیرگروه طنز سیما فیلم، مهدی فرجی تهیه کننده، صهبا شرافتی، کاظم نوربخش و ماشاالله وروایی بازیگران سریال در صداوسیما برگزار شد.

به گزارش مهر،مهدی فرجی تهیه کننده سریال در ابتدای سخنانش بیان کرد: امسال این سریال درصد قابل توجهی از فصل پیش بیننده بیشتری داشت که دلایل مختلفی هم داشت از جمله اینکه توانستیم سراغ یک قومیت دیگر هم برویم.

وی با اشاره به ۲ خط قرمز سازمان در حوزه مذهب و قومیت‌ها بیان کرد: پرداختن به قومیت‌ها حساسیت های فراوانی دارد که باید با مراقبت باشد. هر برنامه ای و هرکسی به راحتی نمی تواند به قومیت ها بپردازد. از اینکه اجازه دادند سراغ قومیت ها برویم ممنونم.

آشنایی مردم با سختی‌های کار کولبرها

فرجی اضافه کرد: همچنین ممنونم از اینکه اجازه دادند به قصه کولبرها بپردازیم. امروز خانمی با بغض به من گفت که این سریال ما را با قصه این افراد آشنا کرد. خودمان شاید فکر می‌کردیم پرداختن به این مسایل سخت است اما ممنونم که گذاشتند در کنار لحظات کمدی و شاد، نقد هم داشته باشیم. مردم هم امروز می گفتند از دلایل علاقه شان به کار همین است که در کنار لحظات مفرح از درد مردم هم گفته می شود.

ماشاالله وروایی هم در ادامه گفت: فرزند یکی از کولبرها با من صحبت می کرد و درباره این می گفت که پدرش چه کار سخت و طاقت فرسایی دارد. عموم مردم این سریال را ستایش می کردند و می گفتند تلویزیون قصه های این چنینی بسازد.

صهبا شرافتی نیز بیان کرد: فصل پنج خیلی برایم سخت بود. من گواهینامه پایه دو نداشتم و اولین بار بود که سوار مینی بوس می‌شدم و رانندگی می کردم. این فصل خیلی برای من چالش برانگیز بود و لذت زیادی برایم داشت.

وی با اشاره به تماس های مخاطبان اضافه کرد: همه درخواست ساخت فصل بعدی را داشتند.

کاظم نوربخش نیز گفت: امیدوارم «نون.خ» باز هم فصل دیگری داشته باشد و در خدمت شما باشیم.

سوژه‌هایی که لب مرز بودند

کریمی خضرا مدیر گروه طنز سیمافیلم هم عنوان کرد: سوژه امسال همانطور که آقای فرجی گفت لب مرز بود. شاید برای دوستان سوال باشد وقتی شاهین به مسجد می رود یا درباره نماز قضای یکی از شخصیت ها صحبت می شد، برخی نکات چگونه طراحی شد؟ اما ما دیدیم که قصه ها با ظرافت طراحی شد. من در اولین جلسه‌ای که با آقای فرجی صحبت کردم برخی از این نکات مطرح شد. شاید فکر کنید این موارد سفارش سازمان بوده است اما کاملا دغدغه خود آقای فرجی و آقاخانی بود.

وی با اشاره مصدومیت عوامل این سریال با شوخی اضافه کرد: در این سریال گروه جانبازان «نون.خ» را داشتیم و همه شخصیت ها به نوعی با مصدومیت‌های مختلفی در این فصل مواجه شدند.

جذابیت سریال به علت پرداختن به قومت‌های مختلف

فرجی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره حساسیت پرداختن به قومیت ها بیان کرد: پرداختن به قومیت ها آنقدر حساسیت دارد که برنامه سازان سراغش نمی روند چون باید به زوایای مختلف لهجه، فرهنگ، پوشش و … بپردازند. خط قرمزها در این زمینه زیاد است و به اصطلاح گفته می شود «سری که درد نمی کند چرا دستمال ببندند» از این رو همکاران کمتر سراغ قومیت می روند و به خود تهران می پردازند چون با جاهای دیگر نمی شود شوخی یا نقد کرد و پرداختن به آنها خیلی سخت است. اما از طرفی هم حیف است و اتفاقا پرداختن به اینها به جذابیت سریال کمک می کند. مناظر شگفت انگیز، صنایع دستی درجه یک و … در شهرهیا مختلف ما وجود دارد پس چرا نباید از اینها برای سریال استفاده کرد.

وی در بخش دیگر این نشست درباره فیلمنامه و قصه سریال گفت: امیر وفایی که یکی از بهترین نویسندگان کمدی است و آقاخانی هم با کارگردانی خود به متن اضافه می کند.

این تهیه کننده درباره شکایت حسین صفامنش خواننده از سعید آقاخانی به دلیل استفاده از موسیقی او در سریال تصریح کرد: موضوع ربطی به آقای آقاخانی ندارد و به من به عنوان تهیه کننده مربوط می شود. ما در یکی از فصل ها هم از «شیرین شیرین» آقای محمدیان استفاده کردیم که او تماس گرفت و بسیار هم تشکر کرد و گفت این موسیقی موجب شعف و تحسین شده است. ما در بخش کولبرها از موسیقی آقای صفامنش استفاده کردیم، البته نافی موضوع مالکیت معنوی نیستم ولی تصورم نبود شکایت کنند. فکر می کردم او زنگ می زند و می گوید دمت گرم وقتی به کولبرها پرداختی از این قطعه استفاده کردی. حتما برای جبران ماجرا در خدمت هستم. در این ۲ فصل قبلی تلاشی هم صورت گرفت که بتوانیم با او مذاکره کنیم. سعید آقاخانی دنبال صدای بکری بود اما نشد از ایشان استفاده کنیم. آرزو دارم موفق باشند.

وی درباره اینکه پرداختن به قومیت ها سفارش سازمان بوده است یا خیر عنوان کرد: اینکه به قومیت کرد بپردازیم کاملا پیشنهاد خود آقاخانی بود. من متنی را به او دادم و گفت خیلی متن خوبی است اما انگیزه ای ندارد مگر اینکه به سمت یکی از قومیت ها برویم.

فرجی عنوان کرد: ریاست سازمان در دیدار اخیری که با عوامل داشت گفت با محوریت قوم کرد هر بار به یک قوم دیگر هم پرداخته شود و خود آقاخانی هم دغدغه همه ایران را داشت.

این تهیه کننده یادآور شد: کسانی که در تلویزیون کار می کنند شاید سفارشی کار می کنند چون کارفرمای ما تلویزیون است اما مذاکره می کنیم و سعید آقاخانی هم خیلی ظریف سراغ موضوعات می رود. خود ما ممیزی های اولیه را انجام می دهیم و می‌دانیم کجا ممکن است به کسی بربخورد.

نقدی به گویش و لهجه‌ها در سریال نداشتیم

فرجی درباره ساخت فصل ششم تاکید کرد: درباره سری ششم صحبت کردن زود است. آقای آقاخانی پستی گذاشت و گفت این فصل پایانی بر مجموعه «نون.خ» است.

وی درباره مصدومان این فصل هم گفت: هفت نفر دست و پایشان شکست. آقای آقاخانی هم از ارتفاع سقوطی داشت که ۱۰ روز بستری بود و او را در ادامه فیلمبرداری با عصا دیدیم و باعث شد کمی نقشش تغییر کند.

فرجی درباره نقد به لهجه های سریال بیان کرد: من هیچ نقدی درباره گویش بلوچ ها ندیدم. ما بازیگران مختلفی از زاهدان و زابل و نقاط مختلف استان داشتیم. درباره کردها هم همینطور بود و از شهرها و نقاط مختلف در کار حضور داشتند.

وی درباره حواشی دلخوری کرمانی ها یادآور شد: درباره هموطنان کرمانی این توضیح را بدهم، من توضیحاتی به مسؤولان کرمان دادم و گفتم سوتفاهمی ایجاد شده و برخی نکاتی که مطرح می کردند هیچ ارتباطی با کرمان نداشت. فردی هم که نشان دادیم هزار کیلومتر قبل تر از کرمان بود و هیچ کدام از خانواده اش هم لهجه کرمانی نداشتند. ما از خود مردم کرمان هم نظر نارضایت گونه نداشتیم.

فرجی درباره انتخاب سیستان به عنوان یکی از لوکیشن های سریال نیز گفت: سعید آقاخانی علاقه‌مند بود منطقه ای انتخاب شود که لنج و دریا و جذابیت های بصری داشته باشد که بعد از جمع بندی قومیت بلوچ انتخاب شد.

ممیزی داشتیم اما کم

وی درباره اینکه سریال حذفیاتی داشته یا خیر توضیح داد: بالاخره به طور طبیعی حذفیاتی داشتیم ولی آنقدر نبود که به کار ما آسیب بزند. شاید از بسیاری از سریال های معمولی ممیزی ما کمتر بود.

کریمی خضرا نیز در ‌پایان نشست گفت: سازمان امسال ارادت متفاوتی نسبت به ساخت این سریال داشت و در ارایه محتوایی که شاید پیش از این سابقه نداشته است تلاش کرد.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901368

دیگر خبرها

  • زرنگ‌بازیِ سعید آقاخانی در نون‌خ ۵ که شاید متوجهش نشده‌اید
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی و ادامه سریال «نون‌خ»
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی بعد از سقوط از ارتفاع
  • خط قرمزی که به «نون.خ» کمک کرد/ ماجرای شکایت آقای خواننده چه بود؟
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • پست احساسی بازیگر «نون خ» برای سعید آقاخانی (فیلم)
  • زرنگ‌بازی سعید آقاخانی در «نون خ ۵»
  • شکایت رسمی علیه سعید آقاخانی و سریال نون خ
  • عکس| اولین پست اینستاگرامی سعید آقاخانی بعد از اتمام نون‌خ