Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@13:31:12 GMT

ترفندی جادویی برای براق و تمیز کردن سینک آشپزخانه

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۹۸۳۷

ترفندی جادویی برای براق و تمیز کردن سینک آشپزخانه

در سینک آشپزخانه ظرف ها، میوه‌ها و بسیار چیز‌های دیگر شسته میشوند، پس باید اول سینک آشپزخانه را تمیز و ضدعفونی کنیم. آیا باقیمانده غذاهایتان باعث کثیف شدن سینک ظرفشویی می‌شود؟! ته مانده غذاها، سس‌ها و نوشیدنی‌ها در اطراف سینک آشپزخانه، باعث کثیف و کدر شدن آن خواهد شد. اگر می‌شد دوباره سینکتان مثل روز اولش نو می‌شد چقدر عالی بود، نه؟ خب، با تمام گزینه‌های تمیزکاری موجود در بخش نکات خانه داری نمناک چنین اتفاقی شدنی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز آن‌ها را امتحان کنید و از تمیز کردن سینک آشپزخانه شگفت زده شوید و لذت ببرید.
۱. استفاده از مسواک برای تمیز کردن سینک آشپزخانه:
مسواک کردن با یک مسواک قدیمی ارزشش را دارد. هیچ چیزی مثل مسواک نمی‌تواند شیر ظرفشویی شما را کاملاً تمیز کند. از آن‌ها برای دسترسی پیدا کردن به کوچک‌ترین شکاف‌ها و لبه‌ها در اطراف سینک و شیر استفاده کنید. آن‌ها دوده، لکه‌های آهک و هر کثیفی دیگری را که ممکن است در سینک پنهان شده باشند را پاک می‌کنند و از بین می‌برند.

۲. از بین بردن لکه‌های آهک با لیمو:
زمانی که به لکه‌های آهکی متراکم نزدیک می‌شوید، به خصوص در اطراف شیر آشپزخانه، ممکن است برخی مواد شوینده کافی نباشد. به نظر خیلی به تلاش نیاز دارد، درست است؟

اما با لیمو به راحتی میسر خواهد شد. ویژگی‌های اسیدی لیمو آن را پاک کننده خوب و طبیعی برای لکه‌های آهک می‌سازد.

طریقه استفاده از لیمو برای تمیز کردن سینک آشپزخانه:
یک عدد لیمو را نصف کنید، آن را روی شیر بکشید و این کار را در قسمت‌هایی که آهک رسوب کرده است، چندین بار بیشتر تکرار کنید و محکم‌تر بکشید، بگذارید دو ساعت بماند.

آبکشی کنید و در نهایت حتما خشک کنید. شما شگفت زده خواهید شد از اینکه این راه حل طبیعی چقدر می‌تواند قدرتمند و فوق العاده باشد.

۳. از یک پارچه میکروفایبری برای درخشش وتمیز کردن سینک آشپزخانه استفاده کنید:
اگر می‌خواهید یک تکه نهایی را به آشپزخانه کاملاً تمیز خود اضافه کنید، یک پارچه میکروفایبر بهترین دوست شما خواهد بود. این بافت منحصر به فرد وقتی به سطوح براق می‌رسد، بی نظیر است. از پارچه میکروفایبری تمیز و خشک در حرکات دایره‌ای کوچک استفاده کنید، تا آشپزخانه شما بعد از تمیز کردنتان برق بزند.


۴. سینک خود را پس از هر استفاده پاک و خشک کنید:
بهترین ترفند تمیز کردن آشپزخانه، ساده‌ترین و بدیهی‌ترین چیز است - هرگز اجازه ندهید در وهله اول خیلی بد و کثیف شود که بخواهید به از بین بردن لکه‌های خیلی سخت و عمیق فکر کنید.

از برس آشپزخانه و اسفنج برای تمیز کردن سریع، اما کامل سینک بعد از هر بار، استفاده کنید، که واقعاً به جلوگیری از انباشته شدن آهک و دوده گیری کمک خواهد کرد.

۵. از سفید کننده و جرمگیر برای تمیز کردن سینک آشپزخانه استفاده نکنید:.
زیرا پس از خشک شدن، لکه‌های تیره ایجاد می‌شود و سینک را کدر و مات می‌کند، این لکه‌های تیره براحتی از بین نمیروند و حتی ممکن است برای همیشه باقی بمانند.

۶. اجازه ندهید که محصولات تمیز کننده روی سطح سینک بمانند:
هر کدام از تمیز کننده‌های آشپزخانه را که ترجیح می‌دهید از آن استفاده کنید، اسپری کنید، سپس بگذارید تا حداقل ۲ دقیقه بمانند، اما بیشتر ماندن آن‌ها بیشتر باعث لک خواهد شد و کار شما را سخت‌تر می‌کند.

۷. برای تمیز کردن سینک آشپزخانه از سرکه سفید استفاده کنید:
اگر روی سینکتان لکه و رسوب وجود دارد، یک پارچه تمیز را در سرکه سفید بخیسانید، روی سینک بکشید تا کاملا تمیز شود و لکه‌ها از بین بروند. همچنین میتوانید نمک و جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کنید و سینک را با این ترکیب شستشو دهید، تا لکه‌ها از بین بروند.

شیر آلات با مایع کفی به آسانی تمیز می‌شود، در صورت باقی ماندن رد انگشت یا لکه‌های آب، از پارچه آغشته به سرکه سفید استفاده کنید. سرکه علاوه بر تمیزکاری، ضدعفونی کننده هم می‌باشد.


طرز تهیه پودر تمیز کننده عالی برای تمیز کردن سینک آشپزخانه:
بخش بعدی در این قسمت از راز‌های خانه داری در نمناک معرفی روشی برای ساخت تمیزکننده سینک با مواد طبیعی و بدون عوارض برای سلامتی است.

مواد لازم:

۱/۲ فنجان جوش شیرین
۱/۲ فنجان بوراکس
۱/۲ فنجان نمک دریایی
۱۵ قطره روغن گیاهی گریپ فروت (یا روغن گیاهی انتخابی شما، مانند لیمو یا درخت چای)
۱ عدد سرپوش با سوراخ، مانند:یک شیشه ماسون، یا یک شیشه پنیر پارمزان.
تنها زمانی که به پودر نیاز است از این در استفاده کنید. تمام عناصر فوق را با یکدیگر ترکیب کنید و درون ظرف بریزید و اسپری کنید، مابقی آن را می‌توانید درون ظرف در دارتان نگهداری کنید و دفعه بعد مجددا استفاده نمایید. اینکونه ترکیب شما آماده خواهد بود و می‌توانید سینک ظرفشوییتان را به راحتی تمیز کنید و شاهد براق شدن آن باشید.

چگونگی تهیه یک تمیز کننده طبیعی در منزل:
برای داشتن یک تمیز کننده چند منظوره، که می‌تواند جرم‌ها را از بین ببرد و واقعاً خوب کار کند، توصیه می‌شود که خودتان آن را بسازید. تمیز کننده سینکی که خودتان می‌توانید درستش کنید، تنها به سه چیز نیاز دارد:

جوش شیرین
نمک
جا شکری
در پاک کردن رد آهک، لکه‌های ناشی از چای و قهوه شگفت انگیز است و باعث برق انداختن سینک می‌شود.


با انجام موارد زیر از بروز برخی چیز‌ها جلوگیری کنید (نکات نهایی):
اجازه ندهید صابون، اسفنج، حوله و یا پارچه‌های کهنه روی سطح ظرف شویی خشک شود. آن‌ها می‌توانند در زیر سطحشان باکتری‌ها و یا سایر اقلام‌های ناخواسته‌ای را داشته باشد.

به طور منظم آبکشی کنید تا آن‌ها را بیشتر از تاثیر درخشش طبیعی ضد زنگشان حفظ کنید.
هیچ پد پشمی استیلی نباید روی استیل ضد زنگ استفاده شود. ذرات آهن باقی مانده می‌توانند منجر به خوردگی و زنگ زدگی شوند.
برای ظرف‌های سخت و تمیز کاری، یک پد تمیز کننده را امتحان کنید و زمانی که کارنیاز به تلاش اضافی دارد، دوباره در جهت دانه دارش حرکت کنید.
ازگذاشتن وسایل آشپزخانه فولادی و چدن در سینک خود برای مدت زمان طولانی اجتناب کنید.
آهن علاوه بر رطوبت در بالای استیل ممکن است که منجر به زنگ زدگی و رنگ شدن پوسته اش شود.
اسکاچ‌های لاستیکی، اسفنج‌های مرطوب و پد‌های تمیز کردن بدون هیچ مانع طولانی در سینک شما می‌توانند کار کنند. از آنجایی که آن‌ها آب را در خود نگهمی دارند، می‌توانند منجر به تغییر رنگ شوند.
برای اینکه سینک را زیبا نگاه دارید، هر بار که از آن استفاده می‌کنید کارتان را تمیز و سریع انجام دهید.
پاک سازی باقیمانده پسماند‌ها قبل از خشک شدن و اجازه ندادن به مایعات برای مدت طولانی مهم است.
هنگام کار با تمیز کننده‌ها از دستکش‌های پلاستیکی استفاده کنید تا از دستان خود محافظت کنید.
هیچ وقت تمیز کننده‌ها را با هم مخلوط نکنید، برخی از محصولات واکنش می‌دهند و گاز‌های خطرناکی را ایجاد می‌کنند.
از آنجا که اکثر صابون‌ها و مواد شوینده حاوی کلرید هستند، پس از اتمام تمیز کاری، بلافاصله سطح را برای جلوگیری از خوردگی بشویید.
شستن با آب داغ، فولاد ضد زنگ را براق و عاری از میکروب و آماده برای استفاده بعدی می‌سازد.
از استفاده از برس‌های کربنی معمولی یا پشمی فولادی باید اجتناب شود.
در نهایت، توصیه می‌شود که سطح را کاملاً با حوله خشک پاک کنید، تا آب تبخیر نشود و لک آب برجا نماند.
هنگام پاک کردن سطح از پارچه‌های چرب استفاده نکنید.
به طور مرتب سینک خود را خشک کنید، تا از باقی ماندن لک‌های آب و زنگ آب جلوگیری کنید.         منبع:نمناک

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر نکات خانه داری سینک ظرفشویی استفاده کنید تمیز کننده لکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!

فاطمه باباخانی، مدیرعامل خانه مهر شمس آفرید، از تلاش بهزیستی استان آذربایجان غربی برای تعطیلی این موسسه مردم نهاد و خانه امن مربوط به آن خبر داد.

مهر شمس آفرید یک موسسه مردم نهاد برای توانمندسازی زنان آسیب دیده است که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و خانواده زنان و کودکان فعالیت می‌کند. روز گذشته پیش مدیرعامل این موسسه در شبکه ایکس در مورد احتمال تعطیلی خانه امن موسسه با فشارهای بیرونی نوشت و در گفت‌وگو با «شبکه شرق» از جزییات آن گفت.

شرق نوشت:باباخانی تشریح کرد: « دیروز صبح بدون اطلاع قبلی حدود ۸-۹ نفر از بهزیستی برای بازرسی آمدند. البته گفت‌وگوها محترمانه اما بیشتر شبیه جلسه بازجویی بود و می‌خواستند چگونگی تامین مالی موسسه را بررسی کنند. همه اسناد و مدارک مالی موسسه موجود بود که در اختیارشان قرار داده‌شد. بعد از آن گفتند که می‌خواهیم از خانه امن بازدید کنیم که همگی به سمت محل خانه امن رفتیم. تا رسیدیم دیدم که اورژانس اجتماعی دم در است. فکر کردم کیس (زنان آسیب‌دیده) جدید آورده‌اند. وقتی پرس و جو کردم، متوجه شدم که می‌خواهند همه زنانی که در خانه امن هستند را ببرند و به محل اورژانس اجتماعی انتقال دهند.»

او ادامه داد: «گفتند دستور داریم که این زنان را منتقل کنیم ولی نه حکم و نه دستور مکتوبی به من ابلاغ نشد. ما نه تخلفی داشتیم و نه پیش از این ابلاغی در این خصوص صورت گرفته بود. من همراه با باقی زنان به طبقه بالا که محل اسکان مرکز است آمدیم و درها را قفل کردیم. تاکید کردم تا زمانی که به صورت قانونی به من ابلاغ صورت نگیرد، اجازه نمی‌دهم هیچ کدام از این زنان را با خود ببرید. این زنان آسیب‌دیده که اسباب‌بازی ما و شما نیستند که امروز اینجا را تعطیل کنید و همه را علی‌رغم میل‌شان به اورژانس اجتماعی منتقل کنید. اسباب‌بازی نیستند که بگویم اینجا تعطیل شد و همه بروید در محل اورژانس اجتماعی که مثل یک قفس است برای این زن‌ها کافی است از تجربه آنها بشنوید. از کارکنان شنیدم که صورت جلسه کرده‌اند که چون توان مالی اداره خانه امن برای ما وجود ندارد، می‌خواهند کیس‌ها را به محل اورژانس اجتماعی تحویل دهند. این در حالی است که ما مشکل مالی داریم ولی با اعتبار شخصی خودم و اعتقاد قلبی همچنان موسسه و خانه امن را سر پا نگه داشته‌ایم.»

مدیرعامل موسسه مهر شمس آفرید همچنین توضیح داد: « این حرف‌ها بهانه است. مدیر کل بهزیستی استان از مدت‌ها قبل تهدید کرده‌بود که موسسه و خانه امن را تعطیل خواهند کرد. تمام زنان اسکان داده شده با حکم قضایی اینجا حضور دارند. بنابراین مسئولیت‌شان با من است. دخترها از ترس در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند. آن هم زنانی که آسیب دیده و تحت خشونت بوده و به ما پناه آورده‌اند. بنابراین تا پروسه اداری طی نشود و بهزیستی کشور در جریان نباشد نمی‌توانند خانه امن ما را پلمب کرده و زنان را منتقل کنند.»

خانه مهر شمس آفرید از سال ۹۹ تاسیس و پس از یک سال خانه امن زیر نظر موسسه نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌است. باباخانی می‌گوید فشارها در این دو سه سال وجود داشته و رفته رفته شدت گرفت اما در یک سال اخیر وضعیت بدی را تجربه‌کرده‌اند

مدیرعامل این موسسه توضیح داد: «مدت‌ها نمی‌گذاشتند مجمع سالانه برگزار کنیم تا بالاخره آبان امسال با برگزاری مجمع عمومی موافقت کردند. رفتارهای توهین‌آمیز بسیاری هم در این مدت شاهد بودم که با رواداری رفتار کردم. اما هر چه سکوت و مدارا کردم تاثیری نداشت اما امروز از حق خودم، کارکنانم و زنان آسیب‌دیده نمی‌گذرم. با هر شکل از یورش غیرقانونی و خارج از ضابطه که امروز برای مرکز اتفاق افتاد مخالفم و سبب بر هم زدن نظم مرکز و ایجاد وحشت برای پرسنل و کیس‌ها شد. و یقینا تا جایی که امکان داشته باشد مطالبه گری‌ام را درباره رفتارهای رعب‌انگیز و غیرقانونی ادامه خواهم داد.»

دیگر خبرها

  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • عدد جادویی ۹۹۷ تهران!
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟