Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناظر گمرکات استان هرمزگان از ترخیص 158 هزار تن کالای اساسی در سال جاری خبر داد و گفت: دسترسی آنلاین گمرک به انبارها و ورود و خروج کالا در بندر مانع از رسوب کالا می شود.

ابوالفضل اکبرپور ناظر گمرکات استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه در سال 98 بیش از 4 میلیون تن کالای اساسی از گمرک شهید رجایی ترخیص شد، اظهارداشت: بطور میانگین ماهیانه 10 هزار میلیارد ریال حقوق ورودی، عوارض و غیره به حساب خزانه واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس با بیان اینکه از ابتدای سال 1399 نیز بیش از 158 هزار تن کالای اساسی از گمرک ترخیص شده است، بیان داشت: به دلیل شرایط خاصی که به منظور مقابله با ویروس کرونا در کشور حاکم شد سرعت کار و تسهیلات گمرک در راستای ترخیص کالاهای بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا از اسفند 1398 تا 18 فروردین 1399 افزایش یافته و این روند ادامه دارد. در این مدت بیش از 1700 تن دستکش، ماسک، الکل و ژل ضد عفونی کننده از گمرک شهید رجایی ترخیص شده است.

اکبرپور در خصوص ترخیص کالاهای بهداشتی مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی و لزوم مقابله با تحریمهای ظالمانه استکبار و همچنین حساسیت موضوع مقابله با اپیدمی ویروس کوید - 19 اطلاع از میزان کالاهای اساسی، بهداشتی ضد عفونی و بیمارستانی موجود در انبارها، و دسترسی آنلاین به آمار و اطلاعات از قبیل نوع و میزان کالاهای اساسی ضروری است. گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور باید بطور کامل از کلیه ورود و خروج کالاها مطلع باشد و از اینرو دسترسی آنلاین گمرک به تمامی انبارها الزامی می باشد.

به گفته این مقام مسئول، هم اکنون گمرک صرفا در خصوص کالاهای اظهار شده اطلاع دارد و در خصوص کالاهایی که حتی در محوطه گمرک هستند ولی قبض انبار نشده اند اطلاعی ندارد. یکی از دلایلی که ایجاب می کند گمرک به صورت آنلاین به انبارها دسترسی داشته باشد، ارائه آمار و اطلاعات به مسئولان ذیربط جهت تصمیم گیری های کلان و حساس کشور همچون برهه خطیر فعلی است.

وی در زمینه رسوب کالا در محوطه بندری و بعضا طولانی شدن تشریفات گمرکی اظهار داشت: گمرک در موضوع تجارت با 25 سازمان همجوار تعامل می کند. گمرک شهید رجایی به عنوان بزرگترین گمرک کشور روزانه بالغ بر 3000 کانتینر برای انجام تشریفات گمرکی در رویه های مختلف وارد می شود.

اکبرپور خاطرنشان کرد: بعضا مشاهده می شود برخی سازمانهای همجوار با ایجاد سامانه های جدید باعث توقف و معطلی و نیز سردرگمی مراجعین و صاحبان کالا در امر تشریفات ترخیص گردیده که این امر منجر به بروز تاخیر در روند کاری و همچنین در مواردی باعث خسارت به صاحب کالا می گردد.

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس با تاکید بر اینکه ضروری است هر نوع ایجاد و اجرای سامانه های موازی با هماهنگی گمرک انجام پذیرد، گفت: چرا که عدم هماهنگی باعث سردرگمی و ترافیک و تحمیل هزینه های اضافی به صاحبان کالا می شود و در نهایت این فشار به مصرف کننده نهائی که مردم باشند وارد می شود.

ناظر گمرکات استان هرمزگان افزود: کارکنان واحدهای اجرائی گمرکات که در اقصی نقاط کشور به ویژه گمرکات مرزی بعنوان مرزبانان اقتصادی این مرز و بوم، بدون هرگونه وقفه و تعطیلی شبانه روزی در حال خدمت هستند. متأسفانه سطح حقوق و مزایای دریافتی کارکنان خدوم گمرک در مقایسه با سازمانها و ارگانهای همجوار بسیار پائین و ناچیز است. شایسته و بایسته است تمهیداتی در خصوص رفع این مهم و بالابردن سطح معیشت کارکنان گمرک اندیشیده و به مرحله اجرا در آید. تمامی این مباحث نیز به معاون اول رئیس جمهور نیز ارائه شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید گمرک استان هرمزگان کالاهای اساسی گمرک شهید رجایی تن کالای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۹۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرپرست معاونت تعمیرات شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: واحد ۳ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به منظور انجام تعمیرات میاندوره‌ای و ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی در فصل تابستان از مدار خارج شد.

قلعه سری افزود: این واحد در آستانه آغاز پیک مصرف، بر اساس برنامه زمانبندی به مدت ۱۷ روز در روند عملیات تعمیرات میاندوره‌ای قرار می‌گیرد.

وی گفت: در طول تعمیرات این واحد علاوه بر فعالیت‌های معمول در تعمیرات میاندوره ای، تعمیرات اساسی اف دی فن‌ها (فن تامین کننده هوای بویلر) ۱ و ۲ و تعمیرات اساسی، اصلاح و ماشین کاری نشیمنگاه پمپ آب دریای شماره یک نیز انجام می‌پذیرد.

دیگر خبرها

  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری