Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در عرض یک روز خط مشاوره آنلاین برای پارک علم و فناوری کرمانشاه راه‌اندازی کرد. ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

معصومه خان احمدی، رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه در مورد اقدامات این پارک برای تامین اقلام و محصولات مورد نیاز برای مبارزه با ویروس کرونا به خبرنگار تسنیم گفت: در بحث کرونا مانند بقیه بحران‌های کشور، اولویت اول ما رفع نیاز استان بود؛ بر این اساس با کمیته تامین اقلام ستاد ملی مبارزه با کرونا جلسه‌ای را تشکیل دادیم و نیازهای اولیه را که شامل ماسک، گان یا لباس‌های حفاظتی و مواد ضدعفونی کننده بود، استعلام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این استعلام 17 شرکت‌ که در این حوزه فعالیت می‌کنند و در پارک مستقر هستند امکان همکاری داشتند.

فعالیت سامانه‌های مدیریتی، آموزشی، تولید محتوا و تبلیغات در پارک

خان احمدی در ادامه در مورد میزان تامین نیاز اقلام مبارزه با کرونا توسط شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری خاطرنشان کرد: اولین اقدام ما تولید ماسک N95 بود که در حال حاضر 100 درصد نیاز استان از طریق شرکت الکترو نانوریس پارس مستقر در پارک پوشش داده می‌شود. 90 درصد شیلدهای محافظ، 76 درصد ماسک‌های صنعتی و 48 درصد محلول‌های ضدعفونی کننده مورد نیاز در استان کرمانشاه نیز از طریق شرکت‌های پارک تامین می‌شود. علاوه بر آن سامانه‌های مدیریتی، آموزشی، تولید محتوا و تبلیغات نیز در پارک فعالیت‌های قابل توجهی داشتند.

خط اعتباری 6 میلیارد تومانی را برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین فناوران عضو پارک

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه در مورد تعاملات صندوق نوآوری و شکوفایی با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران مستقر در این پارک گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌هایی بود که در این مسیر به ما کمک کرد، به طوری که از طریق صندوق پژوهش و فناوری زاگرس خط اعتباری 6 میلیارد تومانی را برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین فناوران عضو پارک اختصاص داد. این خط اعتباری در سه روز غیر کاری تایید و عملیاتی شد. در فاصله 10 روز از استعلام نیازهای اولیه استان تا تزریق منابع صندوق نوآوری و شکوفایی، محصولات شرکت‌های مستقر در پارک وارد چرخه تولید شد و نیاز استان کرمانشاه به این اقلام تامین شد.

وی در ادامه افزود: بعضی از کسب و کارها در شرایط مواجهه کشور با بیماری کووید 19 رونق گرفتند و برخی نیز مانند کسب و کارهای آموزشی، حمل و نقل و گردشگری با چالش‌های جدی مواجه شدند، بر این اساس با حوزه توانمند‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی مکاتبه انجام شد و در عرض یک روز خط مشاوره آنلاین برای کرمانشاه راه‌اندازی شد. همان‌طور که می‌دانید صندوق نوآوری دارای پلتفرم قوی از مشاوران خبره و متخصص است و در یک روز این ارتباط برای شرکت‌های مستقر در پارک برقرار شد.

 

خط مشاوره آنلاین برای کرمانشاه راه‌اندازی شد. همان‌طور که می‌دانید صندوق نوآوری دارای پلتفرم قوی از مشاوران خبره و متخصص است و در یک روز این ارتباط برای شرکت‌های مستقر در پارک برقرار شد

 

 

خان احمدی در مورد دیگر حمایت‌های پارک علم و فناوری کرمانشاه از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک گفت: در بحث هایتک، فراخوانی در کل پارک منتشر شد تا از تجهیزات هایتک حمایت ‌کنیم. شرکت‌های مختلفی مانند شرکت‌های تولیدکننده دارو، الکترواپتیکی، دستگاه پرتابل ضدعفونی کننده، ماسک با قابلیت تنظیم فیلتر و محصولات دیگری که نمونه اولیه داشتند می‌توانند از این حمایت استفاده کنند که این حمایت‌ها شامل اخذ مجوزهای لازم برای تولید صنعتی، مشاوره تخصصی، حمایت مالی، طراحی صنعتی یا فنی از طریق پارک است. علاوه بر آن بخشودگی اجاره‌بهای سه ماه اول سال، اضافه شدن سه ماه به دوره تداوم و سه‌ ماه تنفس برای بازپرداخت تسهیلات از دیگر حمایت‌های پارک از شرکت‌ها است.

بودجه 500 میلیارد تومانی صندوق نوآوری برای حمایت از فعالیتهای مقابله با کرونا

انتهای پیام/

R1356/P/S2,1313/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا صندوق نوآوری و شکوفایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا صندوق نوآوری و شکوفایی ویروس کرونا صندوق نوآوری و شکوفایی پارک علم و فناوری کرمانشاه صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های مستقر در پارک شرکت های دانش بنیان یک روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه

 معصومه توکلی مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه آئین بزرگداشت روز روانشناس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدمات سلامت، مشاوره و روانشناسی توسط دستگاه‌های مختلف در ستاد‌های مختلف در حال انجام است، اما موضوع این است که کفایت و جامعیت آنها به جایی نرسیده است که بتوانند به اندازه کافی در دسترس  مردم باشند و از این خدمات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در این راستا وجود دارد تعرفه خدمات مشاوره و روانشناختی  است، افزود: همانگونه که در جریان هستید علیرغم اینکه تعرفه این خدمات بالا نیست و طبق مصوبه هیئت وزیران اعلام می‌شود، اما از آنجا که برای نتیجه گیری از موضوع مراجعه به روانشناس نیازمند این  هستیم که چندین جلسه  در برخی مواقع ۱۰ تا ۱۲ جلسه  مراجعه کنیم این رقمی که فرد باید بپردازد بالا است.

مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: بیمه خدمات مشاوره و روانشناسی یکی از درخواست‌هایی است که جامعه روانشناسی دارند و تلاش شده کار‌هایی انجام شود که متاسفانه اکنون بسیار محدود و قلیل است.


توکلی عنوان کرد: حتما نیاز است که نظام بیمه دقیق کامل و جامع همانگونه که در نظام بیمه‌ای سلامت جسم است در سلامت روح نیز اتفاق بیفتد.


وی با بیان اینکه اثر بخشی خدمات همواره مورد توجه بوده است، بیان کرد:  خدماتی که قرار است به آحاد مردم ارائه شود باید اثر بخش بوده و نیاز آنها را مرتفع کند در امر مشاوره اینکه فرد  بخواهد بهره کافی ببرد نیازمند  مداومت است.

توکلی عنوان کرد: مانند بیماری جسمی که مراجعه می‌کنید و  برای درمان تا مدتی باید تحت نظر باشید در مداخله خدمات روانشناختی هم  همین گونه است، متاسفانه مردم خیال می‌کنند با یک بار مراجعه به روانشناس به صورت کامل مشکلشان برطرف می‌شود در صورتی که مسئله بهداشت روان بسیار پیچیده‌تر از مسائل جسمی است  و می‌طلبد که به این موضوع دقیق‌تر فکر کنیم.

وی گفت:  باید برای افرادی که نیاز به مداخله روانشناختی دارند  و بضاعت پرداخت این هزینه را ندارند تدابیری اتخاذ شود.

مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور، افزود: ما در سازمان بهزیستی خط مشاوره ۱۴۸۰ از ۸ صبح تا ۱۲شب خدمات رایگان مشاور تلفنی به آحاد مردم ارائه می‌دهد این خدمات بدون اینکه فرد بخواهد اسمش را اعلام کند و یا اطلاعاتی از خود ارائه بدهد انجام می‌شود.

توکلی با اشاره به اینکه خدمات دقیق و کامل مشاوره باید حضوری انجام شود، افزود:  بهزیستی برای مشاور حضوری نیز به اقشار نیازمند مشاوره رایگان ارائه می‌دهد.

وی اظهارکرد: سند خدمات جامع سلامت روان و  موضوعات مرتبط با آن در کشور از چندسالی که منقضی شده ابلاغ مجدد این سند که وظایف هر دستگاه در آن نوشته شده میتواند کمک  کند که‌همه دستگاه‌ها بینشان هم افزایی انجام شود و در کنار هم خدمات بهتری ارائه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی