Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پریسا راد معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارگاه‌های انفرادی و تولیدات خانگی صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد نیز با وجود فعال بودن، اما محصولات تولیدی بر روی دست هنرمندان باقی مانده و عملا درآمدی برای آنان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او تاکید کرد: اطلاع رسانی لازم به هنرمندان برای نام نویسی جهت بهره مندی از مزایای بیمه بیکاری در استان انجام شده است.
او بیان کرد: براساس برآورد‌های کارشناسی ویروس کرونا ۵۰میلیارد ریال به هنرمندان صنایع دستی در این استان خسارت وارد کرده است.   معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هنرمندان صنایع دستی که به دلیل انتشار ویروس کرونا دچار خسارت شده اند شناسایی و برای انجام حمایت در قالب تسهیلات بانکی یا حمایت‌های بلاعوض به تهران ارسال شده است.   او ابراز داشت:جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبد بافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۵ هزار هنرمند صنایع دستی در استان فعال هستند که ۶ هزار نفر از آنان از سال ۱۳۹۴ تاکنون کارت شناسایی دریافت کرده اند.
سالانه ۲۱۸ هزار متر مربع انواع صنایع دستباف در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
بیشترین دست بافته‌ها در شهرستان‌های دنا و گچساران تولید می‌شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.
بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز جمعه (۲۹ فروردین) ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا نیز به ۴۹۵۸ نفر رسیده است.   انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا تعطیلی بازار صنایع دستی بیمه بیکاری کهگیلویه و بویراحمد صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول هیئت کوهنوردی باشت گفت: در این صعود که دو روز به طول کشید ، ۴۰۰ کوهنورد از سراسر استان حضور داشتند.
قلی پور افزود: این کوهنوردی به مناسبت گرامیداشت اجلاسیه شهدای باشت و همچنین دومین کنگره ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت.

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود