Web Analytics Made Easy - Statcounter

قانون‌گذاران جمهوری چک از تصمیم دولت برای خرید تجهیزات حفاظتی از چین به منظور محدود کردن شیوع ویروس کرونا انتقاد کرده و درخواست کردند که محموله بعدی تجهیزات حفاظتی به صورت داخلی و یا از سوی کشوری نزدیک‌تر تامین شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سنای جمهوری چک قطعنامه‌ای را تصویب کرد مبنی بر اینکه دولت برای تامین تجهیزات حفاظتی به جای چین به تولیدات داخلی یا کشورهای اتحادیه اروپا تکیه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پاول فیشر، رئیس کمیته امور خارجه سنای جمهوری چک به خبرگزاری رویترز گفت: خودکفایی در زمینه تجهیزات پزشکی نخستین گام به سوی امنیت کشور است. و این بدان معناست که در حال حاضر زمان آن فرا رسیده که از دولت بخواهیم به جای تکیه به کمک‌های چین به ایجاد شرایط برای انتقال تولید استراتژیک به جمهوری چک و به طور گسترده‌تر به اتحادیه اروپا تکیه کند.  
در زمانی که پاندمی کرونا اقتصاد جهان را فلج کرده، این اقدام فشار بر دولت برای خرید تولیدات داخلی را افزایش می‌دهد و تازه‌ترین اقدام از سوی یک کشور اروپایی برای تقویت صنایع داخلی‌اش محسوب می‌شود. برخی کشورها برای اجتناب از ایجاد کمبود در اتحادیه اروپا، ممنوعیت صادرات تجهیزات پزشکی و دارو را اعمال کرده‌اند.
این قطعنامه همچنین بر بحث و جدل‌ها بر سر اینکه آیا چین از پاندمی کرونا برای تقویت نفوذش در جمهوری چک استفاده کرده یا خیر تاکید دارد؛ در کشوری که تا همین اواخر بیشتر از کشورهای غرب اروپا پذیرای چین بود و پکن با وجود آنکه سرمایه‌گذاری اندکی در آنجا انجام داده اما حمایت قانون‌گذاران جمهوری چک، رئیس جمهور و ثروتمندترین تاجر این منطقه را به دست آورده است.
پتر کلنر، میلیاردر جمهوری چک تنها وام‌دهنده غربی در چین است در حالی که میلوش زمان، رئیس جمهور چک از سال 2013 میلادی که زمام امور کشور را در دست گرفته در تلاش است تا رضایت پکن را جلب کند.
اما با سرمایه‌گذاری‌های اندک و ضعیف، هشدارهای امنیت سایبری به خاطر کمپانی هوآوی و شهردار پراگ که با ایجاد روابط دیپلماتیک با تایپه، با چین مخالفت کرده، روابط این دو کشور خدشه‌دار شده است.
جمهوری چک که در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا با کمبود جدی تجهیزات حفاظتی برای کادر درمانی مواجه شد، به توافقی برای خرید ماسک و دیگر تجهیزات از چین دست یافت.
به گفته وزیر کشور جمهوری چک، دولت تا پنجم مه باید تصمیم بگیرد که توافقش برای خرید تجهیزات حفاظتی از خارج از کشور به طور عمده از چین را تمدید کند یا خیر.
این در حالی است که شهردار پراگ تاکید دارد که کمپانی‌های داخلی می‌توانند این خلا را پر کنند.
وی گفت: مشخص شده که ما ظرفیت‌های تولیدی بسیاری در جمهوری چک داشته‌ایم. جمهوری چک این فرصت برای حل این مساله با استفاده از ظرفیت‌های داخلی را دست کم گرفته و ترجیح داده تا این نیاز خود را از طریق چین رفع کند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان کروناویروس تجهیزات حفاظتی جمهوری چک برای خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق شناورها و تجهیزات جدید به نیروی دریایی

دریافت 19 MB

امیر دریادار شهرام ایرانی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین المللی و مسؤولیت بین المللی به نیابت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: این نیرو در عرصه‌های اقیانوسی برنامه‌های جدی را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال رزمایشی را در پیش داریم، گفت: کشورهای مختلفی در این رزمایش دعوت می‌شوند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به الحاق‌های جدید شناوری اشاره و اضافه کرد: در شش ماه اول و دوم الحاق‌هایی خواهیم داشت و برای اولین بار این الحاق‌ها در تاریخ نیروی دریایی رخ می‌دهد.

امیر ایرانی گفت: این الحاقیه‌ها در حوزه‌های مأموریتی، علمی و فناوری و تجهیزاتی است و به زودی شاهد رونمایی خواهیم بود.

کد خبر 6100403

دیگر خبرها

  • الحاق شناورها و تجهیزات جدید به نیروی دریایی
  • برداشت از فاز ۱۱ تا پایان دولت به ۳۰ میلیون متر مکعب می رسد
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می شود
  • فرماندهی واحد، نیاز تحقق توسعه دریامحور است
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود/تمام دریانوردان ایرانی هستند
  • کشتیرانی: تحقق توسعه دریامحور فرمانده واحد می‌خواهد
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید