Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-03@16:57:24 GMT

آذری: کی‌روش ارزش این پاداش را داشت

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۰۰۵۲

آذری: کی‌روش ارزش این پاداش را داشت

سعید آذری اعتقاد دارد که میزان ده درصد از کل پاداش تیم ملی مبلغ زیادی برای کارلوس کی‌روش نیست.

به گزارش ''ورزش سه''، سعید آذری مدیرعامل جدید پرسپولیس در گفتگوی خود با سایت رسمی فولاد، به نکات مختلفی از جمله پاداش کارلوس کی‌روش و هم‌چنین وضعیت فدراسیون اشاره و اظهار نظر کرده است:

 

* این پاداش نقطه ابهام است

 

بحث در مورد پول‌هایی که آقای کی‌روش گرفته، پیچیده است، مخصوصا اینکه من از مفاد قرارداد آقای کی‌روش با فدراسیون فوتبال و جزییات آن اطلاع خاصی ندارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدترین نوع قضاوت شاید قضاوت شهودی است که بر اساس شنیده‌ها درباره آدمی که اکنون در ایران نیست، بخواهیم قضاوت کنیم و تصمیم بگیریم. اما طبق صحبت‌های انجام شده مفاد این قرارداد بر این اساس است که ۱۰ درصد از پاداش جام‌جهانی به آقای کی‌روش تعلق می‌گیرد، اینکه این پول پس از اینکه توسط فیفا پرداخت شد به آقای کی‌روش پرداخت می‌گردد و یا اینکه پس از مسابقات جام‌جهانی پرداخت شود مشخص نشده و نقطه ابهام است.

 

* کی‌روش ارزش این پاداش را داشت

 

وقتی شما یک‌نفر را به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب می‌کنید و می‌توانید ده میلیون دلار درآمد داشته باشید، این ده درصد پول خیلی زیادی نیست و سرمربی ارزش این را داشته است. در تمامی کشورها این موضوع است که سرمربی می‌گوید من فلان درصد از پاداش را می‌گیرم و تیم را به جام جهانی می‌برم حتی این موضوع در باشگاه‌ها نیز وجود دارد به عنوان مثال ما فصل پیش با آقای منصوریان توافق کردیم و برای راه‌یابی تیم به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و صعود در هر مرحله پاداش‌های جداگانه‌ای را لحاظ کردیم.

 

* پاداش کی‌روش به امضای طرفین رسیده

 

تمام تقصیرات را نباید گردن کسی بندازیم که اکنون حضور ندارد و ما از مفاد قراردادش اطلاع نداریم، موضوعی که مشخص است ده درصدی است که در قرارداد آمده و به امضای دو طرف رسیده است. نکته ای وجود دارد که مابه‌التفاوت مبلغی که کی‌روش نسبت به ده درصد گرفته بابت چه چیزی بوده و سوال من این است که چه لزومی داشته این مسائل در مطبوعات عنوان شود.

 

* ده درصد از پاداش ما به سرمربی رسید

 

ما رشید مظاهری را از ذوب آهن در تیم‌ملی داشتیم و پاداشی که به ذوب‌آهن تعلق می‌گرفت ۲۲۶ هزار دلار بود. زمانی که در باشگاه ذوب‌آهن بودم ۶ مکاتبه با فدراسیون فوتبال در این زمینه انجام دادم چرا که در شرایط سختی بودیم و به دنبال حق‌مان بودیم. به فدراسیون این پیشنهاد را دادم که ما می‌توانیم این پول را به طور مستقیم از فیفا دریافت کنیم که به ما اعلام کردند فیفا گفته این پول را تنها به فدراسیون‌ها می‌دهیم و آن‌ها موظف هستند این پول را به باشگاه‌ها بدهند. اینکه چرا این پول به باشگاه‌ها داده نشده و ده درصد ابتدا برای سرمربی تیم ملی پرداخت شده، مشخص نیست.

 

* با کی‌روش بحث داشتم اما...

 

من اولین مدیرعامل باشگاهی بودم که با آقای کی‌روش بحث داشتم. که آن بحث روی موضوع اکبر ایمانی بود و مصاحبه‌هایی بر علیه من انجام داد اما نمی‌توانم وجدانم را زیر پا بگذارم و بر علیه آدمی که حضور ندارد مصاحبه کنم. به عقیده من کی‌روش آدمی نبود که بیشتر از چیزی که در قراردادش است پول بگیرد و اینکه توانسته پول پاداش را زودتر از بقیه بگیرد، گناه کی‌روش نیست.

 

* فیفا مخالف پولشویی است

 

فیفا صرافی نیست که بخواهد بابت طلب‌های ما از خودش، بدهی‌های ما را بپردازد و فیفا ساختار بزرگی است که مانع پول‌شویی می‌شود و روی این موضوع فوق‌العاده حساس است و روی همین مسائل آقای سپ بلاتر و بسیاری از همکارانش را دستگیر کردند و فیفا به ای‌اف‌سی هیچ پولی بابت طلب تیم ملی ایران نداده است.

 

* یک پکیج بی اعتمادی را در فیفا و AFC داریم

 

 من فصل پیش که مدیرعامل ذوب‌آهن بودم، حدود ۴۰۷ هزار دلار بابت مسابقات آسیا را خودم در قطر از طریق سفارت‌خانه ایران در مالزی و قطر هماهنگ کردم و تا سنت آخر آن‌را گرفتم. این موضوع تماماً تلاش فردی بوده و اینکه یک کار سازمان یافته و اصولی باشد، نبوده است. تمام راه‌کار آن را خودمان پیدا کردیم و جا دارد من از سرکار خانم افخم و سفیرمان در قطر و مالزی تشکر کنم. مسائل زیادی از جمله اساسنامه، سه میلیون دلار کمپ اسپایر و ... جمع می‌شود و یک پکیج بی‌اعتمادی برای فوتبال ما در ای‌اف‌سی و فیفا می‌سازد و این موضوعات تبعات خواهد داشت. وقتی رئیس فدراسیون ما اعتراف می‌کند که ما به فیفا دروغ گفتیم شما نباید انتظار خاصی از مدیرعامل یک باشگاه داشته باشید.

 

* قبل از فیفا درباره اصلاح اساسنامه گفتم

 

اولین کسی که درباره اساسنامه قبل از نامه فیفا صحبت کرد، من بودم و متاسفانه بعد از آن مشکلاتی برای من درست شد که خداوند کمک کرد و حقانیت صحبت ما ثابت شد. اگر احساس کنم که ساختار اصلاح شده و آن موضوعی که اعضای محترم مجمع به دنبال آن هستند، در اساسنامه قید می‌شود

کلمبیا سعید آذری (مدیرعامل) کارلوس کی روش(سرمربی) تیم ملی کلمبیا فولاد خوزستان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کلمبیا سعید آذری مدیرعامل کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی کلمبیا فولاد خوزستان آقای کی روش ذوب آهن ده درصد تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گمرک ایران اعلام کرد تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین امسال با ۴۷.۶۳ درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

از مجموع صادرات و واردات کشور ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت. تراز تجاری کشور با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۴ میلیارد و ۹۴۰ میلیون دلار مثبت بوده است.

این گزارش با اشاره به اینکه صادرات بدون احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی، برق و صادرات از محل تجارت چمدانی در این مدت به میزان ۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار بوده است، می‌افزاید: تراز تجاری کشور بدون نفت هم در فروردین ماه در مقایسه با مدت مشابه قبل ۴۳۰ میلیون دلار مثبت بود.

صادرات نفت خام، کوره و میعانات گازی در فروردین ماه سال جاری ۴ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار بوده است. ارزش صادرات کشور در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۸۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

این گزارش با اشاره به اینکه ۳ قلم عمده کالای صادراتی در فروردین ۱۴۰۳ به پروپان مایع شده با ۲۱۸ میلیون دلار، متانول با ۲۰۱ میلیون دلار و قیر نفت با ۱۸۰ میلیون دلار اختصاص داشت، می‌افزاید: میانگین ارزش هر تن کالای صادراتی در این مدت با ۷.۹۶ درصد کاهش به رقم ۳۲۸ دلار رسیده است.

در این مدت ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۶۶ درصد کاهش داشته است.

عمده‌ترین مقاصد کالاهای صادراتی ایران در فروردین ماه سال جاری شامل کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، ترکیه، پاکستان، افغانستان و عمان بوده است که این ۷ کشور، ۷۸ درصد از وزن و ۸۳ درصد از ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص دادند.

در فروردین امسال، میزان صادرات کالاهای پتروشیمی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده که به لحاظ وزن ۲۵.۷۷ درصد و از حیث ارزش ۲۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در بین ۱۰ قلم عمده کالاهای صادراتی، گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع شده، اوره و میله‌های آهنی و فولادی از بیشترین افزایش و گاز طبیعی مایع شده، شمش از آهن و فولاد و بوتان مایع شده از بیشترین کاهش در ارزش برخوردار بودند.

در این مدت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار وارد کشور شد که به لحاظ وزن ۳۳.۳۸ درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۱.۳۶ درصد کاهش داشته است. ذرت دامی با ۳۵۳ میلیون دلار، کنجاله سویا با ۱۸۱ میلیون دلار و گوشی‌های تلفن هوشمند با ۱۰۶ میلیون دلار ۳ قلم عمده کالاهای وارداتی در فروردین ماه سال جاری بوده‌اند.

بیشترین افزایش در بین ۱۰ قلم اول کالاهای وارداتی به طلا به اشکال خام، کنجاله سویا و روغن دانه آفتاب‌گردان و بیشترین کاهش در ارزش نیز به قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری با کد تعرفه ۹۸۸۷۰۳۱۲، دانه سویا و برنج اختصاص داشت.

متوسط ارزش گمرکی هر تن کالای وارداتی در فروردین ماه سال جاری یک هزار و ۱۲۲ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳.۵۴ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، ۶ کشور اول طرف معامله با ایران در فروردین ماه سال جاری شامل کشورهای امارات متحده عربی، چین، ترکیه، هلند، آلمان و هند در مجموع ۷۲ درصد از وزن و ۷۸ درصد از ارزش کل واردات کشور را به خود اختصاص دادند. میزان ترانزیت خارجی کشور از مسیر ایران در فروردین امسال با ۴۷ درصد افزایش به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

٢٢٣٢٢٣

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902300

دیگر خبرها

  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • رشد ۴۸درصدی تجارت در اولین ماه سال/ صادرات۴میلیاردی دلار نفت
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها