Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر روسیه طی دستوری اجازه تجویز داروی کلروکین به مبتلایان به بیماری کرونا را برای درمان آنها صادر کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ میخاییل میشوستین به مرکز ملی پژوهش‌های پزشکی روسیه دستور داده است تا داروی کلروکین که از چین وارد و در روسیه هنوز ثبت نشده است را به بیمارستان‌هایی ‌که بیماران کرونایی را مداوا می کنند، به صورت رایگان تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محموله دارو بطور رایگان از طرف هولدینگ چینی شانگهای فارموسیوتیکالس در اختیار روسیه قرار گرفته است.

سازمان نظارت بر سلامتی روسیه موسوم به روس ازدراونادزور نیز موظف بر نظارت بر مصرف این دارو در مورد بیماران کرونایی در روسیه شده است.

میخاییل موراشکو وزیر بهداشت روسیه دیروز به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گزارش داد که واکسن کرونا آماده و آزمایش آن آغاز شده است.

به گفته موراشکو، این دارو نتایج امیدبخشی داشته است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین اطلاعات ستاد مقابله با بیماری کرونا در روسیه که دیروز (جمعه) منتشر شد، تاکنون بیش از ۳۲ هزار نفر به کرونا مبتلا، ۲۸۶ نفر بهبود یافته و ۲۷۳ نفر نیز جانباخته‌اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چین روسیه ویروس کرونا داروی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت گفت: تزریق آنتی‌بیوتیک "سفتریاکسون" فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان انجام شود.

به گزارش مشرق، زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک "سفتریاکسون" فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، اظهار کرد: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل ۳۰ دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هرگونه علائم و نشانه‌های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد.

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی داروهای آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد