Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از استقبال خوب جامعه صنفی و صنعتی استان در راستای ثبت‌نام در سامانه سلامت خبر داد و گفت: به جایگاهی کشوری که از طریق ثبت‌نام اصناف باید می‌رسیدیم، الان رسیده‌ایم.

بهزاد کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: با توجه به بحران کوید 19 و همچنین نوع رفتار این ویروس در دنیا و به تبع آن در کشور، 2 استراتژیکی در راستای جلوگیری از شیوع آن دنبال شد، یکی بحث قرنطینه اجتماعی در فاز اول و تعطیلی یک سری صنوف که سبب تجمع و ازدحام می‌شد که در گام اول خوب جواب داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا بعد از تعطیلات نوروزی با توجه به مشکلات معیشتی گام دوم با عنوان فاصله‌گذاری هوشمند مطرح شد یعنی بازگشت یا آغاز به کاربرخی صنوفی که بالاخره می‌توانند با رعایت برخی الزامات و اصول حفاظتی و بهداشتی می‌توانند شروع به کار کنند.

مدیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: لازمه این‌کار این بود که همه صنوف چه کم خطر چه پرخطر باید در سامانه وزارت بهداشت Salamat.gov.ir ثبت‌نام  برحسب اینکه چه نوع صنفی هستند اطلاعات خود را وارد کنند و یک سری دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در اختیار آن  قرار می‌گیرد که با تعهد در پذیرش آن‌ها کدی چند رقمی دریافت می‌کنند که باید از آن پرینت بگیرند و در محل کار خود نصب کنند.

وی به نقش نظارتی دانشگاه علوم پزشکی در این راستا اشاره و بیان کرد: بازرسانی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات، نیروی انتظامی، سازمان دامپزشکی و اصناف از فعالیت‌های واحدهای صنفی بازدید می‌کنند.

کرمی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام اصناف تا پنجم اردیبهشت تمدید شده است، گفت: بیش از 50 هزار واحد صنفی، صنعتی، کشاورزی و معدنی داریم که باید همگی در سایت وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند.

وی به استقبال خوب جامعه صنفی و صنعتی استان در راستای ثبت‌نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت اشاره و بیان کرد:  در هفته اول حدود 50 هزار ثبت‌نام کردند که در نمودار کشوری جایگاه خوبی داریم.

این مسؤول با اشاره به جایگاه دوازدهم کشوری استان کرمانشاه در این رابطه، ادامه داد: این نمودار بر حسب تعداد صنوف است که هر استان دارد از این معیاربیشتر نمی‌توانیم پیش برویم، ما به جایگاهی که از طریق ثبت‌نام اصناف باید در طرح فاصله‌گذاری هوشمند می‌رسیدیم، الان رسیده‌ایم ولی هنوز به 100درصد نرسیده‌ایم در ضمن ثبت‌نام در این سایت اصلا ربطی به بحث مالیات ندارد فقط برای مجازبودن و یا غیرمجاز بودن فعالیت‌ها است.

وی اضافه کرد: نظارت‌های ما از چند روز پیش شروع شده و گزارش‌هایی را در خصوص فعالیت اصناف پرخطر و دیگر اصناف در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به اتاق اصناف، سازمان صمت، نیروی انتظامی و استانداری داده‌ایم، تا نکات لازم را برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها اعمال کنند.

کرمی در پایان از شهروندان خواست که در این راستا همکاری لازم را داشته باشند و مراتب را در رابطه با تخلف صنوف در راستای رعایت پروتکل بهداشتی به 2525 و یا 190 اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی سلامت کرمانشاه نطارت دانشگاه علوم پزشکی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله شکری ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به اینکه موارد تخلف مشاهده شده در فروشگاه زنجیره‌ای آبادان، مصداق بارز تهدید علیه سلامت عمومی بوده و برخورد با آن با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: در این بازدید فروشگاه یادشده به علت رعایت نشدن موازین بهداشتی پلمب شد.

وی نسبت به برخورد قانونی و بدون اغماض با افرادی که سلامت مردم را به خطر بیندازند تاکید و بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، به صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس گیرند یا اینکه به صورت حضوری به مرکز بهداشت مراجعه کنند.

کد خبر 6089919

دیگر خبرها

  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • ۴۰۹ متقاضی واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری پاسدار زبان فارسی شدند
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم