Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پروفسور بهداشت عمومی در انگلیس اعلام کرد در صورت عدم تولید واکسن، برگزاری المپیک در سال ۲۰۲۱ واقع‌بینانه نیست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، یک پروفسور بهداشت عمومی در انگلیس تاکید کرد برگزاری المپیک و پارالمپیک در سال 2021 غیرواقعی است.

به دلیل شیوع کرونا و درگیری 2.23 میلیون نفر به این ویروس، بازی‌های المپیک و پارالمپیک یکسال به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دِوی سرایدار پروفسور بهداشت جهانی در دانشگاه ادینبورگ بر این بار است که در صورت پیدا شدن واکسن برای این بیماری، بازی‌های توکیو می‌تواند در تاریخ جدید برگزار شود.

وی در این باره به BBC Sport اظهار داشت: فکر می‌کردم واکسن یک سال یا یک سال و نیم دیگر تولید شود اما می‌شنویم احتمالا زودتر هم تولید شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر تا سال آینده این واکسن را تولید کردیم، فکر می‌کنم برگزاری المپیک واقع‌بینانه باشد. واکسن تغییر دهنده بازی‌ها خواهد بود؛ مشروط بر اینکه موثر، مقرون به صرفه و در دسترس باشد.

دِوی سرایدار یادآور شد: اگر پیشرفت علمی نداشته باشیم، در این صورت برگزاری بازی‌های توکیو غیر واقعی است. آنها درست می‌گویند که در نظر دارند المپیک را یک سال دیگر به تعویق بیندازند و در این خصوص ارزیابی دوباره داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: المپیک کرونا واکسن برگزاری المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عجیب فرانسه از یونان

دولت فرانسه از یونان درخواست کرد تا این کشور در زمان المپیک سامانه موشکی خود را به پاریس انتقال دهد.

به گزارش مشرق، در حالی که ۳ ماه به بازی‌های المپیک پاریس زمان باقیمانده، آتن با درخواست بی‌سابقه‌ای از سوی فرانسه مواجه شده است.

مقامات فرانسوی رسماً خواستار قرض گرفتن سیستم دفاع هوایی یونان برای بازی‌های المپیک شدند. بر اساس گزارش‌های روزنامه یونانی «کاتیمرینی»، فرانسوی‌ها به طور خاص درخواست انتقال سامانه موشکی زمین به هوای کوتاه‌برد کروتال را از نیروی هوایی یونان کرده‌اند.

این مذاکرات نوامبر گذشته بین فرانسه و یونان آغاز شد اما از آن زمان تاکنون پیشرفت مذاکرات یا کند بوده یا وجود نداشته است. فرانسه استدلال می‌کند از آنجایی که قصد دارد سیستم‌های ضد هوایی به اوکراین ارائه کند، به کمک متحدان برای تضمین دفاع هوایی زیرساخت‌های حیاتی پاریس در طول بازی‌های المپیک نیاز دارد.

در حالی که آتن هنوز رسما به این درخواست پاسخ نداده اما اعلام شده هرگونه کمک اعطایی به قابلیت‌های دفاعی این کشور لطمه نمی‌زند و فقط برای بازی‌ها استفاده می‌شود. این درخواست اگرچه مستقیماً به اوکراین مرتبط نیست اما به عنوان یک درخواست غیرمستقیم از آتن برای کمک به تلاش گسترده اروپا برای تقویت کیف تلقی می‌شود.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • در انتظار حرف آخر هواداران به ژاوی
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم به میزبانی ۳ شهر
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه