Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:15:09 GMT

اهدای عضو یک مرد هرمزگانی به ۳نفر جان دوباره‌ای بخشید

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۰۴۱۹

اهدای عضو یک مرد هرمزگانی به ۳نفر جان دوباره‌ای بخشید

رییس واحد اهدای عضو هرمزگان، از اهدای اعضای بدن یک مرد ۴۱ ساله هرمزگانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود حسین پور صبح امروز اظهار کرد:روز گذشته، با ایثار و فداکاری خانواده ابراهیم کهورزاده، سه هموطن نیازمند عضو پیوندی، حیاتی دوباره یافتند.

وی افزود: اعضا بدن این مرد ۴۱ ساله هرمزگانی که به دنبال تصادف و ضربه به سر دچار مرگ مغزی شده بود، بعد از برداشت برای پیوند به بیمارستان ابن سینای شیراز منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس واحد اهدای عضو هرمزگان بیان داشت: نامبرده در شامگاه ۲۶ فروردین به دنبال تصادف و ضربه شدید به سر با آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید محمدی منتقل شده که بعد از بررسی و معاینات بالینی در همان دقایق اولیه، مرگ مغری وی تایید می شود. بعد از تایید مرگ مغزی توسط تیم تایید کننده، متشکل از چهار پزشک متخصص و رضایت خانواده مبنی بر اهدای عضو، مراقبت های ویژه از قبیل انجام آزمایشات لازم و انجام مشاوره‌های پزشکی لازم برای آماده سازی این عزیز، برای عمل هاروست (عمل برداشت اعضای پیوندی) توسط تیم اهدای عضو، انجام شده و بعد از عمل، دو کلیه و کبد این جوان هرمزگانی جهت پیوند به شیراز منتقل شد.

 وی گفت: کبد وی به خانم 55 ساله و کلیه‌های وی به آقای 58 ساله و خانم  48 ساله نیازمند اعضای پیوندی که مدتها در انتظار دریافت عضو بودند، اهدا شد.

انتهای پیام/۳۲۶۴

منبع: فارس

کلیدواژه: اهدای عضو هرمزگان بندرعباس اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت خودرو در پوشش مسافر

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری دو سارق حرفه‌ای خبر داد و گفت: این سارقان در پوشش مسافر اقدام به سرقت خودرو می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرهنگ محمد قاسم طرهانی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت خودرویش توسط دوتن که به عنوان مسافر، سوار خودرو وی شده بودند و پس از طی مسافتی سارقان با تهدید سلاح سرد راننده را در اتوبان پیاده کرده و با خودرو متواری شدند، که شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۷۴ قیامدشت قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های همه‌جانبه و پایش تصاویر شهری هویت یکی از سارقان که جزو متهمان سابقه‌دار سطح حوزه بود شناسایی شد و پس از انجام هماهنگی‌های قضایی ماموران به مخفیگاه وی اعزام شدند و متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری خاطرنشان کرد: پس از انتقال متهم به کلانتری و آغاز تحقیقات هویت، مخفیگاه دو همدست دیگر وی نیز در محدوده قیامدشت شناسایی شد و آن‌ها طی دو عملیات منسجم و جداگانه دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند.

طرهانی عنوان کرد: متهمان در بازجویی به دو فقره سرقت خودرو و پنج فقره سرقت تلفن همراه در سطح شهرستان اعتراف کردند و برای بررسی تخصصی متهمان به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند.

وی گفت: شهروندان هشدارهای پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: فارس

کد خبر 749662

دیگر خبرها

  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • یک هرمزگانی استاد نمونه کشوری شد
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • سرقت خودرو در پوشش مسافر
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی