Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:48:17 GMT

خداحافظی با رشته‌های مهارتی که منسوخ شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۰۶۱۹

خداحافظی با رشته‌های مهارتی که منسوخ شدند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در اولین جلسه شورای اداری گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان باید جابجایی آموزش‌های اشباع شده داشته باشند و رشته‌هایی که منسوخ شده است را تعطیل و رشته‌های جدید و نو را شروع کنند.

او افزود: اجرای آموزش فنی و حرفه‌ای به صورت مشارکتی مهم است از این رو نگاه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به ظرفیت شناسی در حکمرانی منطقه‌ای است که لازم است همه به این امر مهم توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از همه تلاشگران عرصه خدمت جهادی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد استان که برای تولید ملزومات بهداشتی مبارزه با بیماری منحوس کرونا تلاش کردند، قدردانی کرد.

درویشی گفت: مربیان و مدیران آموزشگاه آزاد و کارآموزان همه در اقدامی جهادی و کاری بی نظیر در خدمت شرایط غیر قابل پیش بینی بودند و تحت دستورات ستاد مبارزه با کرونا اقدام به تولید ملزومات بهداشتی کردند که این اقدام جای تقدیر دارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به اقدامات و عملکرد مثبت پارسال افزود: در سال گذشته ۱۰ مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه‌های مازندران افتتاح و با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای ۲ مسابقه آزاد مهارتی برگزار شد و همچنین بیش از ۳۸ هزار نفر موفق شدند گواهینامه مهارت فنی دریافت کنند.

او گفت: در برنامه ریزی آموزش باید به آمایش سرزمینی مازندران و قابلیت‌های موجود استان اعم از نوار ساحلی، گردشگری توجه شود و باید به اجرای آموزش‌های مجازی نگاه خاصی شود.

درویشی اهمیت توجه به اصل تغییر در اجرای برنامه‌های کاری را ضروری دانست و افزود: توجه به جذب درآمد‌های اختصاصی در امسال از الویت‌های اصلی است و باید تمامی مراکز به صورت اختصاصی تعهد درآمد داشته باشند، زیرا تعهد‌های درآمد مراکز و عملکرد‌های آنان به صورت ماهانه رصد می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به نام گذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید، گفت: یکی از گام‌های موثر برای جهش تولید، داشتن نیروی کار توانمند و ماهر است که این امر مقام عظمای ولایت، از سوی آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران نهادینه خواهد شد.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای جهش تولید ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری