Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@16:09:52 GMT

هوای مطلوب بهاری و خیالی نا آرام از شیوع ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۰۷۲۷

هوای مطلوب بهاری و خیالی نا آرام از شیوع ویروس کرونا

قرنطینه خانگی به رغم سختی ها و مشقت ها همچنان مهم ترین راهکار برای کنترل و مهار ویروس کروناست.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ « کووید 19» یا کرونا ویروس هیولای قرن است که به عنوان مهمان ناخوانده چند ماهی است به گوشه گوشه جهان سر می کشد و با حضور خود موجی ازبیماری و ناراحتی را به ارمغان می آورد.

 

بسیاری از مردم از اسفندماه تا اواسط فروردین برای در امان ماندن از این ویروس منحوس به صورت خود جوش قرنطینه خانگی را در پیش گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برخی اما در همان روزها اول به دام این ویروس منحوس گرفتار شده و به رغم سختی ها بیماری و درمان، حتی عزیز یا عزیزانی را هم از دست دادند.

 

این روزها آمار مبتلایان به ویروس کرونا به فراز و نشیب های مختلف ادامه دارد، گرچه خبرها ازافزایش آمار بهبودیافتگان خبر می دهد اما هنوز هم آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس منحوس در کشور رقم قابل توجه و تامل برانگیزی است.

 

به رغم هشدارها برای رعایت فاصله اجتماعی گویی هوای بهاری این روزها باعث شده بسیاری از مردم بی توجه به ویروس منحوس کرونا با کمترین امکانات پیشگیری چون ماسک و دستکش به دامان طبیعت پناه ببرند.

 

روزجمعه از قدیم الایام در مناطق غربی کشور بویژه استان لرستان فرصتی برای پیک نیک خانوادگی در دامان جنگل های زاگرس بوده است، به دلیل علاقه بسیاری از مردم به تفریح پایان هفته خانواده ها در فاصله های نزدیک به هم در دامان طبیعت به تفریح می پردازند.

 

طبیعت زیبای بهاری موجب شده است این روز ها شاهد حضور گسترده مردم در دامان طبیعت باشیم.

 

روزهای سختی را در قرنطینه خانگی پشت سر گذاشتیم

 

محمد روزبهانی گردشگر خرم آبادی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، گفت: دوماه از قرنطینه خانگی همسر و فرزندانم گذشته است و امروز تصمیم گرفتیم با رعایت فاصله از خانه خارج و به دامان طبیعت پناه آوریم.

 

وی با بیان اینکه امید می رود در هوای آزادی طبیعت و رعایت فاصله از مردم از ویروس در امان باشیم، گفت: با بازگشایی ادارت و برخی اصناف به نظر می رسد بسیاری از مردم این ویروس را جدی نمی گیرند و راحت در جامعه حرکت می کنند.

 

روزبهای ادامه داد: طولانی شدن قرنطینه باعث تضعیف روحیه فرزندانم شده و این روزها تنها به شادی دوباره آنها و جلوگیری از افسردگی خانواده ام فکر می کنم.

 

وی با بیان اینکه روزهای بسیار سخت و پر استرسی را در قرنطینه خانگی پشت سرگذاشتیم، افزود: امیدوارم هرچه زودتر این ویروس منحوس کنترل و مهار شود و آرامش به زندگی همه بازگردد.

 

دو ماه تلخ را با ترس از ویروس کرونا پشت سرگذاشتیم

 

محبوبه ندری دیگر گردشگر خرم آبادی، با بیان اینکه قرنطینه آخر سال و اول سال غمگینی را برای همه مردم رقم زد، افزود: دو ماه تلخ را با ترس از ویروس کرونا و با دوری از خانواده پشت سرگذاشیتم.

 

وی افزود: امروز پس از دو ماه قرنطینه تصمیم گرفتیم با رعایت فاصله در دامان طبیعت به دیدار خانواده برویم و امروز با دیدار خانواده آرامشی عمیق دارم و امیدوارم این دیدار یک روزه مشکلی برای خانواده من و دیگر گردشگران امروز پیش نیاورد.

 

ندری با بیان اینکه به ندیدن عزیزانمان عادت نداریم، افزود: امیدوارم این روزهای سخت زودتر تمام شود و ویروس منحوس کرونا هرچه زودتر کنترل و مهار شود.

 

هرگز آخرین دیدار با پدبزرگ بیمارم را فراموش نخواهم کرد

 

کاوه یاسینی دیگر شهروند خرم آبادی با بیان اینکه به دلیل بیماری کرونا سه نفر ازاقوام خود را از دست داده است، گفت: من و خانواده ام ساکن روستا هستیم و پدر بزرگم به دلیل شرکت در یک مراسم به این بیماری مبتلا شد.

 

وی با بیان اینکه  هرگز آخرین دیدار با پدر بزرگ را فراموش نمی کنم، افزود:  پدر بزرگم به شدت سرفه می کرد و حالت تهوع داشت و وقتی من و مادرم دوان دوان به سوی او می رفتیم با حال خیلی بدی که داشت با حرکت دست و داد و فریاد از ما میخواست به وی نزدیک نشویم.

 

یاسینی با بیان اینکه پدر بزرگ حدود یک هفته با این بیماری زندگی کرد، افزود: پدر بزرگ من بزرگ فامیل بود، کسی که برای مراسم عروسی جوانان، تهیه جهیزیه و حتی مراسم بزرگداشت های فامیل پیشرو و برنامه ریز بود در غربتی خاص به خاک سپرده شد.

 

وی با بیان اینکه در مراسم های سوگواری مربوط به فامیل قبل از شیوع ویروس کرونا تا روزها با غذای گرم از مردم پذیرایی می شد، افزود: در سوگ پدر بزرگ افراد خانواده هم غریب بودند وهرگز این مرگ را فراموش نمی کنم.

 

وی با بیان اینکه دو نفر دیگر از افراد فامیل من هم به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده اند، افزود: امروز وقتی می بینیم بسیاری از مردم آسوده خاطر در کوچه ها و خیابان ها حضور دارند و برای تفریح آخر هفته در کنار دیگر مردم در دامان طبیعت حاضر می شوند بسیار ناراحت و نگران هستم.

 

یاسینی با آرزوی سلامتی برای همه مردم، گفت: امیدوارم مردم این ویروس منحوس را جدی بگیرند و تا مهار کامل آن در خانه مانده و به توصیه های بهداشتی توجه داشته باشند.

 

همچنان به قرنطینه خانگی خانواده ام ادامه می دهیم

قاسم سوری دیگر شهروند خرم آبادی با بیان اینکه همچنان خانواده من درقرنطینه خانگی هستند، گفت: همسر و فرزندانم دو ماه است که به هیچ عنوان از منزل خارج نشده اند و برای سلامت آنان همچنان به قرنطینه ادامه می دهیم.

 

وی با بیان اینکه من هم حدود 25 روز را در خانه مانده ام، افزود: حدود یک هفته است که با عایت اصول بهداشتی به محل کار مراجعه می کنم.

 

سوری ادامه داد: در بازگشت به منزل تلاش می کنم با رعایت بهداشت و جدا گذاشتن لباس های خارج از خانه از انتقال ویروس به محیط خانه در حد توان جلوگیری کنم.

 

وی با بیان اینکه در کنار همسر و فرزندان بودن ازشیرینی ها قرنطینه بود، افزود: دوری از والدین و اقوام  کاری بسیاری سخت است، گرچه از طریق فضای مجازی از احوال آنان با خبر می شویم اما هر شب را با نگرانی از سلامت و مشکلات احتمالی آنان سپری می کنم.

 

سوری با بیان اینکه گاهی با سرماخوردگی فصلی افراد خانواده مواجه می شدیم، افزود: با هر سرماخوردگی یا سرفه در روزهای اول به دلیل  استفاده بی رویه از مواد ضدعفونی چون الکل هراسی عجیب داشتیم و این روزها با گرم شدن هوا و عادت افراد خانواده به قرنطینه ورعایت اصول بهداشتی گویی کمی آرام تر زندگی می کنیم.

 

تا مهار ویروس کرونا با رعایت توصیه های بهداشتی در کنار مردم می مانم

 

بهاره رستمی دیگر شهروند خرم آبادی با بیان اینکه  روزهای سختی در قرنطینه خانگی پشت سر گذاشتیم، افزود: تنها حدود یک هفته توانستم خود را قرنطینه کنیم و پس از آن با رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی  با رعایت شیف بندی فعالیت های اجتماعی را شروع کرده ایم.

 

وی افزود: روزهای اول ماندن در قرنطینه خانگی تنها به دغدغه های مردم فکر می کردم و با توجه به سابقه فعالیت جهادی با دوستان و همراهان خود تماس گرفتم و با حضور در مسجد فعالیت های جهادی را در تولید ماسک و توزیع مواد بهداشتی و ضدعفونی آغاز کردیم.

 

رستمی با بیان اینکه در این مدت دو فرزندم را از خود دور  می کردم، افزود: حدود دو ماه است که فارغ از هر دغدغه ای در کنار فعالان مسجد و با حمایت خیران کارهای جهادی را برای یاری رساندن به مردم انجام می دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه هر روز اخبار مربوط به شیوع این ویروس را در استان پی گیری می کردیم، افزود: تا 15 فروردین  روزها و شب‌ها به سختی گذشت، اما این روزها با کاهش آمار در بسیاری از مناطق استان بیشتر احساس آرامش دارم.

 

رستمی با بیان اینکه تا مهار این ویروس منحوس در کنار فعالان جهادی برای خدمت به مردم تلاش خواهم کرد، بیان کرد: امید می رود مردم با ادامه روند قرنطینه خانگی و درخانه ماندن به قطع شدن زنجیره های انتقال این ویروس منحوس کمک کنند.

 

وی اظهار کرد: شاید شرایط اکنون از روزهای اوج خود فاصله گرفته باشد، اما شواهد گویای متغیر بودن آمار مبتلایان در روزهای مختلف است و لازم است عموم مردم بویژه افراد دارای بیماری خاص همچنان به توصیه های بهداشتی توجه و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

 

در حالی که به نظر می رسد خیال ها تاحدودی از ویروس کرونا راحت شده باشد، اما واقعیت این است که این ویروس منحوس در استان لرستان همچنان می تازد و هر روز بخش بیشتری از مناطق شهری و روستایی را درگیر می کند.

 

خروج از خانه، پیک نیک های پایان هفته، حضور در خیابان ها و معابر و بازارها و.. هر کدام می تواند فرصتی برای جهش دوباره این ویروس منحوس را فراهم و جان های بسیاری را به خطر اندازد.

 

به نظر می رسد دغدغه بسیاری از مردم در این روزها تنها راه اندازی مجدد کسب و کار و کسب درآمد است، در حالی که باید متذکر شد که مهم ترین اولویت زندگی حفظ سلامت است و امروز لازم است برای حفظ سلامت خود و افراد خانواده و جامعه کوشید.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: قرنطینه خانگی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا قرنطینه خانگی ویروس منحوس دامان طبیعت بسیاری از مردم افراد خانواده ویروس کرونا رعایت فاصله خرم آبادی پدر بزرگ دو ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۰۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: آرام و قرار نداریم | برای عفت اسلامی درنگ نخواهیم کرد

فرمانده فراجا گفت: برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های اساسی دشمن برای نابود کردن خانواده ها، با هدف نفوذ و استحاله است.

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در اجتماع مردم مشهد در حمایت از پلیس برای اجرای طرح نور گفت: موضوع عفاف و حجاب و برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های اساسی دشمن برای نابود کردن خانواده ها، با هدف نفوذ و استحاله است.

وی افزود: ما به حکم قانون و به خواست مردم، مسئولین به ویژه رئیس جمهور، رئیس دستگاه قضا، وزیر کشور و با حمایت نمایندگان و رئیس مجلس وارد این صحنه شدیم؛ در کنار مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا قسم یاد می‌کنیم و عهد و پیمان می‌بندیم با جانبازان و شهدا و کسانی که دل در گرو خدا بستند تا حمایت‌های مردم عزیز را داریم به لطف خدا و عنایات اهل بیت (ع) به هیچ عنوان از این جنگ شناختی و حوزه اجتماعی که رها شده بود و مورد هجمه دشمن قرار گرفته، لحظه‌ای آرام و قرار نداشته و برای رسیدن به عفت اسلامی درنگ نخواهیم کرد.

 

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • بارش باران و هوای مطبوع بهاری در بندرعباس + فیلم
  • طبیعت و هوای بهاری همدان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • سردار رادان: آرام و قرار نداریم | برای عفت اسلامی درنگ نخواهیم کرد
  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها