Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@13:54:57 GMT

ایجاد۴وقف جدید در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۱۱۱۳

ایجاد۴وقف جدید در استان سمنان

حجت‌الاسلام تدینی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون چهار وقف جدید در سطح استان سمنان در سامانه اوقاف ایجاد شده است گفت: عواید موقوفات در راستای نیات واقفان هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام«اسماعیل تدینی» در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ایجاد دو وقف در شهرستان دامغان ودو وقف درشهرستان میامی گفت: شش‌دانگ مغازه به متراژ ۴۷ مترمربع در خیابان قیصریه دامغان یکی از این موقوفات است که عوائد آن به مسجد جامع این شهرستان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان شش‌دانگ ساختمان مسکونی با جمیع متعلقات به میزبان ۱۹۸ مترمربع را دومین وقف درشهرستان دامغان  اعلام کردوافزود: این ملک وقف مسجد و حسینیه روستای بادله کوه شهرستان دامغان شده تا صرف مخارج و تعمیرات لازمه عین موقوفه شود.

 

حجت‌الاسلام تدینی به دو موقوفه شهرستان میامی نیز اشاره کردوافزود: دو وقف آب مِلکی کشاورزی به نیت تعزیه‌داری و اطعام عزاداران در ظهر روز تاسوعا در تکیه میامی توسط دو برادر از جمله موقوفات شهرستان میامی هستند که از ابتدای سال جدید تاکنون شکل‌گرفته اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ترویج فرهنگ وقف را از جمله اهداف و محورهای فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی اوقاف و امور خیریه استان سمنان اعلام کردو گفت: این اداره کل در تمام شهرستان‌های استان، طرح مشاوره وقف را اجرا می‌کند.

 

وی با تاکید بر اینکه عواید موقوفات در راستای نیات واقفان هزینه می‌شود و در این زمینه نهایت دقت و توجه صرف می‌شود ادامه داد دین مبین اسلام  وقف در جایگاه بالایی قرار دارد که ثواب آن پس از مرگ هم ادامه دارد.

 

حجت‌الاسلام تدینی با بیان اینکه  مال وقف ماندگاری دارد اضافه کرد: همین دلیل وقف کار ارزشمند و بزرگی است که افراد مختلفی از آن بهره می‌برند و باقیات و صالحاتی است برای شخص وقف کننده که پس از مرگ وی آثار وقف او برای جامعه و مردم باقی می‌ماند و همگان از آثار وقف‌شده استفاده می‌کنند.

 

به گفته وی باید در مورد تناسب نیات موقوفات با نیاز روز جامعه فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: وقف های جدید مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ترویج فرهنگ وقف استان سمنان حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۱۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات ۳۳ درصد موقوفات در سامانه جی آی اس ثبت شد

رئیس اداره نقشه و جی آی اس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در کل کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار رقبه وقفی داریم که اطلاعات جی آی اس ۳۳ درصد از آنها معادل ۵۰۰ هزار رقبه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مهدی زنگنه، امروز_ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت- در جلسه با مدیرکل اوقاف استان زنجان اظهار کرد: از ۱۰ سال گذشته کار اتصال اطلاعات و مشخصات املاک و اراضی وقفی به سامانه GIS آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول ۱۰ سال فقط پنج هزار رقبه به این سامانه متصل بود اما در سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ رقبه نیز به آن اضافه شد، اضافه کرد: در حال حاضر هفت هزار و ۵۰۰ رقبه به این سامانه متصل هستند.

رئیس اداره نقشه و جی آی اس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در کل کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار رقبه وقفی داریم که اطلاعات جی آی اس ۳۳ درصد از آنها معادل ۵۰۰ هزار رقبه انجام شده است، اضافه کرد: امید است کار ثبت اطلاعات ۸۰ درصد رقبات وقفی کل کشور در یک‌سال آینده انجام شود.

زنگنه اضافه کرد: انجام جی آی اس حلقه مفقوده مدیریت وقف است و تنها در صورت انجام کامل این طرح است که مدیریت بهینه در املاک و اراضی وقفی که یکی از اهداف سازمان اوقاف است، امکان‌پذیر می‌شود.

رئیس اداره نقشه و جی آی اس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در قالب جی آی اس حد و حدود موقوفات مشخص شده و مشخصات املاک و اراضی وقفی از حالت کلی و توصیفی خارج می‌شود.

کد خبر 751648

دیگر خبرها

  • اطلاعات ۳۳ درصد موقوفات در سامانه GIS ثبت شد
  • اطلاعات ۳۳ درصد موقوفات در سامانه جی آی اس ثبت شد
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • دختر جوان گمشده در جنگل دشت شاد پیدا شد
  • مفقود شدن دختر جوان در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • مفقود شدن دختر ۲۴ ساله در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • خبر‌هایی از اجرای برنامه های بسیج سازندگی در میامی