Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@10:54:54 GMT

ضرورت افزایش سطح تولیدات مواد غذایی در سال جهش تولید

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۱۱۳۰

ضرورت افزایش سطح تولیدات مواد غذایی در سال جهش تولید

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در سال جهش تولید باید اولویت نخست کشور، سرمایه‌گذاری در صنعت تولید مواد غذایی باشد تا به خودکفایی در این حوزه دست یابیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: در سال جهش تولید باید اولویت نخست کشور، سرمایه‌گذاری در صنعت تولید مواد غذایی باشد تا به خودکفایی دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت توجه به تولید مواد غذایی، شرکت‌های دانش‌بنیان و پرهیز از خام‌فروشی در سال جهش تولید وی گفت: همچنین سرمایه‌گذاری برروی شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت صنایع پتروشیمی با هدف مقابله با خام‌فروشی اولویت‌های دوم و سوم در سال جهش تولید باید باشند.   عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این‌که متأسفانه چندین سال است که خام‌فروشی مواد نفتی در کشور انجام می‌شود، یادآور شد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که از خام‌فروشی فاصله گرفت تا موادی که در پتروشیمی‌ها تهیه می‌شوند را با ارزش افزوده بالا به فروش برسانیم.   سرنوشت ۴.۸ میلیارد دلار ترقی با اشاره به مشخص نبودن وضعیت ۴.۸ میلیارد دلار ارز کشور با اشاره به گزارش دیوان محاسبات کشور گفت: این پول گم نشده، اما آن کسانی که این ارز را گرفتند در تاریخ حسابرسی مدنظر دیوان محاسبات، هنوز براساس تعهدی که دادند مابه ازای ارز دریافتی، کالا وارد نکردند و هنوز بدهکار هستند.   وی با اشاره به ضرورت وجود شفافیت در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در سال جهش تولید تصریح کرد: قطعاً مجلس یازدهم به سمت نظارت دقیق و شفافیت پیش خواهد رفت و همچنین مجلس یازدهم نسبت به مجلس دهم بسیار پیگیر امور و تکالیفی خواهد بود که برعهده دولت می‌گذارد.   عضو حزب مؤتلفه اسلامی گفت: باید تمام قوانین بودجه در سال ۹۹ اجرایی شود و اگر به درصدی از آن جامه عمل پوشانده نشود، نمی‌توان جهش تولید را محقق کرد و همچنین مسئولان نباید عملکردشان طوری باشد که بعد از مدتی بگویند ۳۰ درصد یا ۴۰ درصد مطالبات رهبری در سال جهش تولید تحقق نیافته است؛ بنابراین از مجلس یازدهم انتظار می‌رود به‌گونه‌ای نظارت کند تا دولت و مسئولان مجبور شوند تکالیف بودجه‌ای خود را اجرایی سازند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حزب مؤتلفه اسلامی سال جهش تولید مواد غذایی خام فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۱۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید کریم حسینی با تذکر به وزارت نیرو به جهت قطع برق صنایع و چاه‌های کشاورزی در فصل گرما که ضرر‌های اقتصادی فراوانی به دنبال دارد، گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به وزارت نیرو این دولت ساخت نیروگاه‌ها به منظور تامین برق کشور گوشزد شد چراکه طی دهه گذشته کمتر به این موضوع توجه شده بود، لذا عدم توسعه نیروگاه‌ها تهدیدی برای صنعت کشاورزی و صنایع به شمار می‌آید.   وی افزود: تامین برق صنایع فولادی و حتی محدودیت‌های پیرامون برق این کارخانجات تاثیر بسیار منفی در تولید داشته و ارزش‌افزوده را به شدت کاهش می‌دهد هرچند طبق قانون صنایع می‌تواند با احداث نیروگاه برق مورد نیاز خود را تامین کنند، اما بخش خصوصی نیاز به حمایت بیشتری جهت به نتیجه رساندن چنین پروژه عظیمی دارد.   نماینده اهواز در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید با افزایش تولید برق محدودیت برق صنایع در تابستان را کاهش دهد، گفت: در شرایط فعلی راحت‌ترین استراتژی و راهبرد برای مدیریت برق، صرفا قطع آن است چراکه راهکار‌های دیگر زحمت بسیاری دارند.

دیگر خبرها

  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟