Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@20:54:21 GMT

شهروندان از ترددهای غیرضروری خودداری کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۱۲۳۸

شهروندان از ترددهای غیرضروری خودداری کنند

دکتر «محمدحسین زمانیان» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد؛ تاحد ممکن از وسایل حمل‌ و نقل عمومی استفاده نکنید و بیشتر از وسایل نقلیه شخصی برای تردد استفاده نمایید و در هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در مواقع ضروری، حتما باید از ماسک و دستکش یک‌بارمصرف استفاده کنید.

او گفت: در صورت داشتن تب و سرفه حتی با گذاشتن ماسک و دستکش به‌ هیچ‌ عنوان از وسایل حمل‌ و نقل عمومی استفاده نکنید تا بیماری را به سایر شهروندان منتقل نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در ساعات پرتردد از وسایل حمل‌ و نقل عمومی استفاده نکنید، افزود: میله‌ و نرده اتوبوس را لمس نکنید. اگر مجبور هستید میله‌های اتوبوس را برای حفظ تعادل نگه دارید، از دستکش یا دستمال استفاده کنید و بعد از پیاده‌شدن آن‌ها را درون سطل زباله بیندازید.

این فوق تخصص بیماری های عفونی در ادامه گفت: درصورت استفاده‌ نکردن از دستمال و دستکش،‌ حتما ژل ضدعفونی کننده به همراه داشته باشید و دست‌های خود را بعد از پیاده شدن ضدعفونی کنید و همچنین بعد از دست زدن به میله‌ها، به‌ هیچ‌ عنوان دست‌هایتان را به بینی، چشم و دهان خود نزنید.

زمانیان باتاکید بر اینکه با فاصله از دیگران بایستید و حتما فاصله‌ی یک‌ متری با سایر شهروندان را حفظ کنید، افزود: بعد از پیاده‌شدن از وسایل نقلیه‌ عمومی دست‌های خود را با ژل ضدعفونی‌کننده ضدعفونی کنید و بعد از دسترسی به آب و صابون، دست و صورت خود را بشویید.

او گفت: با توجه به رشد صعودی ابتلا به کرونا توصیه‌ها را در زمینه محدود کردن سفرهای درون‌شهری و بین‌شهری و لغو سفرهای غیرضروری جدی بگیرید تا بتوانیم هرچه زودتر وارد مرحله کنترل و مهار بیماری شویم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۹۵۸ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۴۹۹ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز چهار هزار و ۹۵۸ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا حمل و نقل عمومی روابط عمومی زباله ماسک وزارت بهداشت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی وسایل حمل نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است

فرماندار اشنویه گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل و نوسازی آن احترام به مردم است و باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سید علی ترابی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ ضمن حضور در سازمان حمل و نقل شهرداری اشنویه با شهردار، ریاست و پرسنل این حوزه به مناسبت هفتم اردیبهشت روز ایمنی حمل و نقل دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک روز ایمنی حمل و نقل بر استانداردسازی این حوزه تاکید کرد.

فرماندار اشنویه گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل و نوسازی آن احترام به مردم است و باید به جدیت پیگیری شود.

ترابی ادامه داد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری باید در زمینه نصب تابلوها و علائم ترافیکی اقدامات شایسته انجام دهد.

وی تصریح کرد: مشکل پایانه شهری، حمل و نقل دانش آموزان و کودکان استثنایی، مشکل ترافیک شهری از دیگر مواردی هستند که باید با جدیت پیگیری شوند.

خسرو امیر عشایری رئیس شورای اسلامی شهر اشنویه نیز در این دیدار بر مشکلات حوزه حمل و نقل و پایانه روستایی تأکید کرد و گفت: خواستار مساعدت و همکاری فرمانداری در خصوص مشکل ترافیک و معضل کمربندی که اهمیت خاصی در بهبود عبور و مرور شهری دارد، هستیم.

همچنین انور سعیدی شهردار اشنویه ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان اشنویه برای حضور در سازمان حمل و نقل بر اهمیت رعایت ایمنی در این حوزه تأکید و ادامه داد: تعامل و همکاری فرماندار شهرستان با مدیریت شهری در همه زمینه‌ها ملموس بوده و جای قدردانی دارد.

کد خبر 748544

دیگر خبرها

  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • اقدامات ایمنی مهم در زمان باران و سیلاب
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!