Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ،مهندس عبدالرضا گلپایگانی به همراه مهندس صالحی مدیر کل معماری و ساختمان از طریق جلسه ویدئوکنفرانس با معاونین شهرسازی مناطق 22گانه در جریان فعالیت های کارگاه های ساختمانی قرار گرفته و پیرو این جلسه دستور العمل رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کارگاه‌های ساختمانی در شهر تهران برای اجرا ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: همزمان با آغاز سال جدید با ابلاغ بخشنامه طرح استقبال از بهار، کارگاه های ساختمانی تعطیل شد و سپس با توجه به شرایط خاص کنترل بیماری کرونا ،مجدداً با ابلاغ بخشنامه مدیریت بحران شهر تهران تعطیلی کارگاه های ساختمانی تمدید گردید .
وی افزود: با توجه به شرایط ایجاد شده در کنترل بیماری و کاهش مبتلایان با ابلاغ بخشنامه تکمیلی درهفته گذشته، فعالیت کارگاه های ساختمانی از21 فروردین ماه بلامانع اعلام شد و کلیه فعالیت های کارگاهی اعم ازساخت وساز و گود برداری و غیره به روال عادی برگشت .
گلپایگانی گفت: با توجه به شرایط موجود و خاص، فاصله گذاری اجتماعی ورعایت مسائل بهداشتی در تمامی فعالیت ها و بخش ها، این موضوع نیز در کارگاه ها ی ساختمانی با توجه به بخشنامه های ستاد مدیریت بحران، وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی مورد توجه ویژه ای قرار گرفت .



وی افزود: با عنایت به تأکید شهرداری تهران بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی ،دستور العمل جامع بهداشتی و سلامت کارگاه های ساختمانی تدوین شد که در این دستور العمل سعی شده است تا تمامی مسائل و موارد مهم بهداشتی برای افراد فعال در محیط های کارگاهی مد نظر قرار گیرد تا محیط کارگاهی نیز از نظر بهداشتی تهدیدی را متوجه افراد شاغل در کارگاه ها و ساکنین محلات نکند.
معاون شهرسازی در خصوص ابلاغیه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کارگاه‌های ساختمانی شهر تهران تأکید کرد: بارعایت موارد ذیل درصدد هستیم تا از میزان ابتلای افراد و گسترش بیماری کاسته شود و در مکان کارگاهی محیطی بهداشتی برای افراد شاغل و سایر افرادی که به کارگاه های ساختمانی تردد می کنند فراهم شود.
وی افزود : براین اساس دستور العمل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کارگاه‌های ساختمانی شهر تهران در موارد بهداشتی در قالب بنر آماده و به مناطق ارسال شده و مناطق نیز موظف شدند تا این موارد را به کارگاه های ساختمانی ابلاغ و بنر حاوی ضوابط بهداشتی را در کارگاه های ساختمانی نصب نمایند.
در ادامه معاون شهرسازی تأکید کرد : مهندسان ناظر درقالب مبحث 12مقرارت ملی ساختمان مسئول مستقیم نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل بهداشتی کارگاه های ساختمانی هستند .
وی افزود: مالکان ساختمان هم موظف هستند تاموارد اعلامی را در کارگاه های ساختمانی نصب و به دقت به اجرا در آورند.
وی گفت : مهندسان ناظر در کارگاه های ساختمانی موظف هستند تا پانزدهم اردیبهشت ماه با تهیه چک لیست موارد مطرح شده را بررسی، تأیید و نتیجه را به مناطق و اداره کل معماری و ساختمان ارائه کنند .
گلپایگانی در پایان با اشاره بر اینکه شهرداری تهران همواره در اجرای هوشمند فاصله گذاری اجتماعی پیش قدم بوده ابرازامیدواری کرد با رعایت مسائل و ضوابط بهداشتی و دقت مستمر در اجرای تمامی بندها مطابق با دستورالعمل ، محیطی بهداشتی و ایمن برای شاغلان در کارگاه های ساختمانی فراهم شود.
شایان ذکر است موارد ابلاغی شامل موارد ذیل می باشد:
-شستن دســت‌هـا بـا آب و صــابـــون و تأمین مــواد شوینـده بهداشتی مناسب توسط مالک و مجــری؛
- تب‌سنجی از کلیه کارگران و مهندسان و پــرهیــــز از دســـت دادن و حفــظ فاصله اجتمـــاعی با ســـایر افـــراد (عدم استفاده از تب‌سنج زیرزبانی) ؛
- سـاخت ســـرویس بهــداشتــی- حمـــام و گذاشتـن ســــطل زبـــاله در‌دار در محـــل کارگاه ساختمـانی(اسکان فقط ویژه نگهبان و با تمهیدات خاص و فضای مناسب) ؛
- ضـدعفونی - گنـدزدایی و نظارت کافی سـرپرست کارگــاه بر بهـداشت محیــط (اتاق‌ها - سرویس بهداشتی و تجهیزات موجود) ؛
- پوشــاندن دهان و بینـی هنگام سـرفه و عطســــه بــا دسـتـــمــــال و خـــــودداری از لمس چشـــم - بینـــی و دهــان؛
- تأمین و استفاده از ماسک بهداشــتی - دستکش و ماسک‌طلقی بــرای همــه پرســنل کارگــاه (کارگران و مهندسان) ؛
- عدم استفــاده از تجهیــــزات و وســایل مشترک شامل (کلاه ایمنی - دستکش - لباس - کمربند ایمنی ...) ؛
- عـــدم صـــرف غـــذا توســــط کارگـــــران و عوامــل ســـاختمــــانی بــه‌صورت متمرکـز و تجمیعی؛
- خودداری از مصــرف محصـــولات خام و نیم‌پـــز و همچنیـن کشیـــدن قلیــان و دخانیــات در محل کارگاه ساختمانی؛
- عـدم حضـــــور افـــراد بالای ۶۰ ســـــال و افـراد دارای سـابقه بیمـاری و ضعف بدنی.
لازم به ذکر است: در صورت بروز بیماری موضوع می بایست سریعاً به سرپرست کارگــاه اطلاع داده شود؛ همچنین در صورت نیاز شماره‌های سامانه های مدیریت شهری: 137 - مرکز نظارت همگانی شهرداری: 1888 -اورژانس کشور: ۱۱۵ - سازمان امداد و نجات: ۱۱۲ - سوالات کرونایی: ۴۰۳۰ آماده پاسخگویی و رسیدگی به مطالبات کلیه شهروندان محترم می باشند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کارگاه های ساختمانی شهرداری تهران کارگاه ها دستور العمل شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیده مریم حسینی در صحن شورای امروز شیراز اظهار کرد: لایحه شهرداری شیراز درخصوص کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

به گفته حسینی، شهرداری شیراز بنا بر این مصوبه مکلف است هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی را صرفا جهت کاربری مسکونی به میزان 10 درصد برای خانواده‌های دارای حداقل 3 فرزند زیر 20 سال تخفیف دهد.

وی اضافه کرد: این معافیت فوق فقط یک بار و تا متراژ 200 متر مربع زیربنای مفید در شهر شیراز قابل اعمال است. عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: عناوین هزینه و عوارض پروانه ساختمانی مشمول مصوبه شامل: "عوارض‌های صدور پروانه ساختمانی زیربنا، عوارض‌های تراکم تا حد مجاز طبق مصوبات مراجع تصویب کننده طرح‌های توسعه شهری و کمیسیون ماده 5، اصلاح فرآیند صدور پروانه ساختمانی، بهای خدمات کارشناسی و فنی و بهای خدمات مدیریت نظارت بر جمع‌آوری و حمل نخاله‌های ساختمانی است. 

حسینی گفت: شهرداری شیراز گزارش 100 درصد تخفیف‌های مربوط به پروانه ساختمانی موضوع این مصوبه را جهت تأمین از محل منابع عمومی در بودجه‌های سنواتی به دولت ارسال کند. 

وی افزود: برای خانواده‌هایی که فرزند چهارم و بیشتر متولد 1402.01.01 و بعد از آن باشند، به ازای فرزند چهارم 10 درصد، به ازای فرزند پنجم 20 درصد و به ازای فرزند ششم و بیشتر از آن 30 درصد مازاد بر 10 درصد تکلیف ردیف اول توسط شهرداری مشمول معافیت عوارض پروانه ساختمانی شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مؤدیان مشمول تخفیف مندرج در این مصوبه، مشمول سایر کاهش عوارض و بهای خدمات سالیانه شهرداری نیز می‌شوند. حسینی گفت: شهرداری مکلف است شیوه نامه اجرایی این ماده واحده را ظرف حداکثر یک ماه آینده تدوین و جهت تأیید به شورا ارائه کند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود