Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، امیرمسیب رحیم‌زاده (رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرری) گفت: حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، بازار تاریخی ری، بقعه بی‌بی شهربانو، امامزاده عبدالله (ع)، آب‌انبار آراد، عمارت بادگیردار قاجاری، خانه باغ ملک،کاروانسرای عباسی قاجای، کاروانسرای کنارگرد و آسیاب ری از آثار ثبت ملی شده شهرستان ری هستند که در سال ۹۹ تعیین حریم می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: از مهم‌ترین اهداف تعیین حریم آثار تاریخی و باستانی، ممانعت از ساخت‌و‌ساز غیرمجاز و کنترل کیفیت ساخت‌و‌ساز پیرامون بناهای تاریخی و نیز محافظت از دید بصری این آثار است.

رحیم‌زاده افزود: سال‌های گذشته پنج اثر تاریخی در شهرستان ری تعیین حریم شد که امسال به ۱۵ مورد افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اضافه کرد: پرونده تعیین حریم این ۱۰ اثر تکمیل و آماده طرح در شورای ملی ثبت و حریم است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تعیین حریم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی ع تعیین حریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض مردم به روند کند ساخت طرح ۸۱۰۰ واحدی

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: در خصوص قسمتی از مطالبات به حق متقاضیان سه پیمانکار برای شش هزار واحد مسکونی در دست بررسی است و مردم اطمینان خاطر داشته باشند که این بررسی‌ها ظرف چند روز آینده صورت خواهد گرفت. 
یوسف زاده افزود: این طرح با موانع زیادی از جمله موانع بانکی و فنی و مهندسی مواجه بود که در حال رفع شدن است.

او ادامه داد: طرح در مسیر تسریع قرار گرفته، دو پیمانکار فونداسیون را انجام داده‌اند و اینکه متقاضیان به دنبال تعیین تکلیف پول خود هستند، قطعا بررسی و تفکیک انجام خواهد شد. 
یوسف زاده گفت: انتظار است متقاضیان مدتی را صبوری کنند و تلاش ما نیز بر سرعت بخشیدن بر کار است و در صورت بروز مشکل با پیمانکار کیسون قطعا طرح تعیین تکلیف خواهد شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • اعتراض مردم به روند کند ساخت طرح ۸۱۰۰ واحدی
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی