Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سید احمد معتمدی درباره برنامه‌های دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: در برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به موضوع توسعه و افزایش قراردادهای صنعتی تاکید شده و با توجه به اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده، این دانشگاه افزایش قراردادهای صنعتی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها مستقیما در بخش تولید حضور ندارند، گفت: اجرای قراردادهای صنعتی، شروع بسیاری از تولیدات از دانشگاه خواهد بود؛ چراکه دانش فنی لازم از سوی جامعه دانشگاهی ایجاد می‌شود. برنامه داریم در سال جاری تعداد قراردادهای صنعتی این دانشگاه افزایش قابل توجهی داشته باشد.

معتمدی با بیان اینکه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و نوآور در دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌تواند نقش موثری در تحقق شعار سال داشته باشد، افزود: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و نوآور دانشگاه صنعتی امیرکبیر از مرز 200 واحد گذشته است و برنامه داریم تا پایان سال 99 تعداد این واحدها از مرز 300 واحد نیز عبور کند.

وی ادامه داد: در شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و نوآور این دانشگاه عمدتاً اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: ارزش افزوده محصولات شرکت‌‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و نوآور دانشگاه بسیار زیاد است. وجود بروکراسی‌های اداری یکی از مشکلات اساسی تولیدکنندگان است و برای تحقق جهش تولید در کشور باید این نوع موانع برطرف شود. باید مسیری فراهم شود که مشکلات بروکراسی اداری برای بخش تولید کم شود؛ چراکه تولید کنندگان از این موانع نگرانی زیادی دارند.

وی یادآور شد: مشکلات بروکراسی اداری واحدهای تولیدی را فرسوده کرده و هزینه‌های تولید آنها را نیز افزایش می‌دهد، این در حالی است که برای واردات به کشور تسهیلات بسیار بیشتر است و توزیع‌کنندگان ترجیح می‌دهند از کالاهای خارجی استفاده کنند؛ بنابراین اگر می‌خواهیم جهش تولید داشته باشیم باید این نوع مسائل برای تولیدکنندگان حل شود.

معتمدی با بیان اینکه موضوع نقدینگی یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان به شمار می‌رود، گفت: در کشورهای توسعه یافته صنعتی از سوی بانک‌ها به واحدهای تولیدی وام با سودهای پایین اعطا می‌شود، این در حالی است که در کشور ما وام‌هایی با سود 15 تا 25 درصد به واحدهای تولیدی ارائه می‌شود؛ اما سود یک محصول به میزان سود وام نیست؛ بنابراین همین امر موجب شده از ظرفیت تولید در کشور کاسته شود.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی و تجاری در کشور افزود: در چنین شرایطی باید تسهیلات بیشتری برای واحدهای تولیدی ایجاد شود تا جهش تولید کاهش نداشته باشد. شعار جهش تولید که از سوی مقام معظم رهبری برای سال جاری تعیین شده فرصت خوبی است که همه دستگاه‌‌های ذیربط از جمله مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و دولت همت خود را بر اصلاحات لازم در قوانین و فرایندهای تولید بگذارند.

انتهای پیام/

168 / 320 دانشگاه امیرکبیر سال جهش تولید شرکت دانش بنیان قراردادهای صنعتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر سال جهش تولید شرکت دانش بنیان قراردادهای صنعتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر شرکت های دانش بنیان قراردادهای صنعتی واحدهای تولیدی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده در بازدید از مجموعه صنایع دستی فیروزه کوبی در برخوار گفت: یکی از راه‌های تحقق شعار سال جهش تولید، حمایت از تولید و به دنبال آن قشر پر تلاش کارگر است همان مشارکت کردمرا به دنبال دارد.


نرگس بختیار خلج افزود: یکی از ظرفیت‌های مجموعه‌های صنایع دستی به خصوص این شرکت، اشتغال۷۰ درصدی بانوان است که صورت مستقیم در محیط کار و غیر مستقیم برای تولید آثار و صنایع دستی فعالیت می‌کنند.


قائم مقام مجموعه صنایع دستی گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مجموعه فعالیت می‌کنند.


علی اکبری افزود: این مجموعه ۸۸ نمایندگی در سراسر کشور و ۱۶ نمایندگی در کشور‌های همسایه دارد.


در این بازدید از تعدادی از کارگران نمونه این شرکت صنایع دستی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • برنامه وزارت علوم برای افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنایع سنتی
  • معدن، دومین منبع تولید ثروت بعد از نفت
  • ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • اوجی: شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش‌ از ۶۷۶ شرکت افزایش یافت
  • اوجی: شرکت‌های دانش بنیان به بیش‌از ۶۷۶ شرکت افزایش یافته است
  • برنامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ایجاد یک دانشگاه هوشمند
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید