Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@14:10:30 GMT

افزایش ۳۵ درصدی کرایه تاکسی‌های قم

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۱۵۴۶

افزایش ۳۵ درصدی کرایه تاکسی‌های قم

رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: با در نظر گرفتن منافع خانواده تاکسیرانان، کرایه تاکسی‌ها ۳۰ تا ۳۵ درصد در سال جاری افزایش پیدا کرد.

روح‌الله امرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تصویب نرخ حمل‌ونقل عمومی قم برای سال ۹۹ در جلسه اخیر شورای شهر، اظهار کرد: با وجود اینکه قیمت بنزین در آبانماه سال گذشته افزایش داشت، رانندگان تاکسی با مسئولان استان همکاری کرده و اقدام به افزایش قیمت کرایه‌ها نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از تاکسیرانانی که افزایش قیمت‌ها را تحمل کرده و نگذاشتند بر کرایه تاکسی‌ها اثر گذارد، افزود: به رانندگان تاکسی شهری قول داده بودیم که در افزایش قیمت کرایه تاکسی‌ها، افزایش تورم و قیمت بنزین را پوشش دهیم.

رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: با در نظر گرفتن منافع خانواده تاکسیرانان، کرایه تاکسی‌ها ۳۰ تا ۳۵ درصد در سال جاری افزایش پیدا کرد.

وی به نرخ‌گذاری قیمت بلیط اتوبوس‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: افزایش قیمت برای استفاده برخی از اقشار مانند دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب اعمال نشده چون برای استفاده آن‌ها از اتوبوس استقبال می‌کنیم.

امرالهی خاطرنشان کرد: یارانه‌ای که شهرداری به سازمان اتوبوسرانی می‌داد در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان بود که این مبلغ به ۲۵ میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده و در صورت نیاز تا پنج میلیارد تومان دیگر نیز این مبلغ افزایش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با هدف تشویق مردم به استفاده از حمل‌ونقل عمومی، قیمت بلیط اتوبوس ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند که این رقم کمتر از تورم رسمی کشور است.

رئیس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه پرداخت قیمت بلیط اتوبوس به‌صورت نقدی افزایش بیشتری خواهد داشت تا مردم تشویق به استفاده از کارت‌های الکترونیکی شوند، افزود: از شهروندانی که هنوز از کارت‌های هوشمند استفاده نمی‌کنند، دعوت می‌کنم برای آنکه اشراف مدیریت شهری بر شرلیط تسهیل شود، از این کارت‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از کارت‌های الکترونیکی، کنترل، نظارت و بهبود سرویس‌دهی در ناوگان اتوبوسرانی را افزایش خواهد داد، گفت: کارت‌های الکترونیکی در شرایط حاضر هم از لحاظ بهداشتی و ایمنی مناسب‌تر است هم گامی در جهت تحقق شهر هوشمند خواهد بود.

امرالهی اظهار کرد: وقتی تراکنش‌ها به‌صورت الکترونیکی انجام شود، مدیریت حمل‌ونقل نیز تسهیل‌تر خواهد شد و بهتر درمی‌یابیم که هرکدام یک از خطوط در چه وضعیتی قرار داشته و سرفاصله زمانی، حجم مسافران و تعداد اتوبوس‌های یک خط به‌راحتی برآورد می‌شود و مطابق آن ظرفیت اتوبوس‌ها را مشخص کنیم.

کد خبر 419409

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تاکسی قم شورای شهر قم اتوبوس افزایش قیمت بلیط نرخ بلیط شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کرایه تاکسی ها افزایش قیمت افزایش پیدا حمل ونقل کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت:  هزار و ۷۱۷ اتوبوس‌های مشهد معادل ۵۵ درصد شامل ۹۹۷ دستگاه اتوبوس سازمانی، ۳۱ دستگاه میدل‌باس سازمانی، ۴۰۵ دستگاه مینی بوس خصوصی و ۲۸۴ اتوبوس خصوصی میانگین عمرشان بین ۷ تا ۱۰ سال است.

 محسن شریعتی افزود:  هم اکنون ۱۶۷ خط اتوبوسرانی در مشهد فعال است که متوسط زمان انتظار مسافران در ایستگاههای اتوبوس پنج دقیقه است.

وی با بیان اینکه این سازمان دارای سه هزار و ۶۹۷ ایستگاه و ۱۸ پایانه متمرکز و ۱۷ پایانه حاشیه ای(خطی) است، افزود: اتوبوسرانی مشهد دارای ۲۹ باجه فروش و شارژ من کارت و ۲۰۰ پایانه دستگاه‌های خودکار شارژ من کارت و ۷۲۸ باب فروشگاه عامل شارژ من کارت در سطح شهر مشهد است.

وی عنوان کرد: به طور متوسط روزانه یک میلیون و ۶ هزار و ۵۱۷ مسافر از ناوگان سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد استفاده می کنند.

شریعتی گفت: خرید ناوگان کف کوتاه مجهز به رمپ ویلچر و کمربند ایمنی ویلچر، توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌ها شامل پایانه‌ها توقفگاه‌ها و تعمیرگاه، احداث و توسعه مسیرهای ویژه اتوبوس و خطوط تندرو بی.آر.تی، بازسازی ناوگان فرسوده،رفع نقص دودزایی ناوگان، تجهیز ناوگان به کپسول اطفای حریق و سرویس دهی ویژه دانش‌آموزی، کنترل خشم و استرس امداد و نجات و پیشگیری از تصادفات ویژه راهبران ناوگان، برگزاری دوره‌های روانشناختی برای راهبران پرخطر، تجلیل از اتوبوس رانان نمونه فاقد تصادف و آموزش فرهنگ شهروندی از اقدامات سازمان اتوبوسرانی در راستای ایمنی به شمار می رود.

وی با اشاره به مشکلات و چالشهایی که سازمان اتوبوسرانی با آن مواجه است، ادامه داد: پارک و اشغال ایستگاه‌های اتوبوس توسط سایر خودروها، فرسودگی ناوگان و محدودیت در تامین ناوگان اتوبوسرانی، کیفیت پایین و هزینه بالای قطعات و لوازم یدکی ناوگان اتوبوسرانی، فقدان شبکه معابر مناسب برای سرویس دهی ناوگان در حاشیه شهر مشهد، عدم ایجاد محدودیت در معابر شهری ویژه خودروهای شخصی و نبود اولویت برای تردد ناوگان حمل و نقل عمومی در معابر و تقاطع‌ها از دیگر چالش‌های سازمان اتوبوسرانی مشهد به شمار می‌رود.

طول مسیر اتوبوسرانی در مشهد ٢ هزار و ٧٠٠ کیلومتر است که ٢٣ کیلومتر از آن، مسیر خطوط تندرو و بی. آر. تی است.

دیگر خبرها

  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
  • نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس در کرمانشاه اعلام شد
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست