Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی تأثیر شیوع ویروس کرونا از زوایای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در جمع معاونان و کارشناسان اداره کل امور استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، نشست صمیمی مدیرکل امور استان‌ها با همکاران اداره کل با هدف بررسی اجمالی اداره جوامع بشری در چهار سیستم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در حوزه هنری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که با حضور معاونان و کارشناسان اداره کل امور استان‌ها برگزار شد، دکتر مجید مصلحی مدیرکل اموراستان‌ها و مجلس حوزه هنری ضمن تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه به بررسی تأثیرات شیوع ویروس کرونا از زوایای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پرداخت.

مدیرکل امور استان‌ها با مهم خواندن شرایط پیش آمده و چالش‌های ایجاد شده در عرصه فعالیت‌های اجتماعی افزود: ما دچار شرایطی شده‌ایم که علاوه بر تاثیر مستقیم بر فعالیت‌های اجتماعی بر زندگی فردی و خانوادگی افراد نیز تاثیر گذاشته است.

مصلحی در ادامه با تشریح الگوی مدیریت اداره جوامع بشری گفت: اداره جوامع بشری در چهار سیستم تعریف شده که شامل سیستم اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است که در برخی جوامع سیستم‌ها با توجه به سیاست‌ها و شرایط آن جامعه در اولویت قرار داده می‌شود. به عنوان مثال در جوامع غربی سیستم اقتصادی در اولویت قرار داده می‌شود و اگر فعالیت فرهنگی نیز در آن جوامع انجام شود برای توسعه سود سرمایه انجام می‌شود.

وی در ادامه به اولویت بهره‌گیری سیستم اداره جامعه در ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به بافت، شرایط و هدف انقلاب اسلامی سایر سیستم‌ها از جمله سیستم اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در خدمت سیستم فرهنگی قرار می‌گیرد، هرچند که با این اتفاق فاصله داریم اما هدف اصلی اداره جامعه تقویت سیستم فرهنگی و بهره‌گیری از آن خواهد بود.

مصلحی رابطه و تاثیر‌پذیری بین سیستم‌ها را به صورت داده و ستاده اعلام کرد و گفت: هرچه حاکمیت یک سیستم بیشتر باشد بقیه سیستم‌­ها با او هماهنگ­‌تر می­‌شوند.

وی سپس به ظهور فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: مجموعه این تبادلات و داده و ستاده یک سامانه و نظم جدیدی تحت عنوان فضای مجازی-رسانه‌­ای مدیریت می­‌شود هرچند که فضای مجازی یک سیستم نیست اما به عنوان یک عنصر تاثیرگذار در حال حاضر عمل می‌کند. به عنوان مثال در شرایط فعلی اکثر فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی در حال انجام است و حتی ما در امورات روزمره و خانواده نیز این موضوع را کاملا شاهد هستیم.

مدیرکل امور استان‌ها سپس به استفاده روزافزون فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قدرت و زیربنای اصلی و ساختار این فضا در اختیار ما نیست و نباید تمام نیازهای زندگی را به این موضوع گره بزنیم، باید مراقب باشیم تا این تمدن جدید بر ما دیکته نشود تا به ما القاء کند که با چه سبک و مدلی زندگی کنیم و پیش برویم و در ادامه زندگی اجتماعی و خانوادگی به یک زندگی فردی تبدیل نشود.

مصلحی به بررسی و تأثیر زوایای مختلف شیوع بیماری کرونا در سبک زندگی اجتماعی افراد اشاره کرد و ادامه داد: در تمامی بخش‌ها از جمله فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی اثرات تخریبی این اتفاق را شاهد هستیم.

وی با اشاره به جایگاه حوزه هنری در شرایط فعلی گفت: ما در حوز هنری به عنوان یک مرکز فرهنگی باید در شرایط کنونی با حمایت کردن در حوزه ارتباطات و اداری‌- مراکز استانی‌- نقش‌پذیری‌ها- الگو بودن اداره کل‌- همدلی‌- هماهنگی از هم بتوانیم فعالیت‌ها و اهداف سازمانی خود را پیش ببریم.

وی به حاکمیت خداوند در امور اشاره کرد و گفت: ابتلا و آزمایش در طول خلقت بشریت بوده و هست‌- آزمون‌های سختی در ادوار گذشته بشر تجربه کرده‌ است- قحطی‌- وبا‌- جنگ جهانی و ...‌- نداشتن ناامیدی در همه کارها، این اتفاق باعث شد تا از فرصت‌های این بیماری‌ در همدلی‌، خوبی کردن‌، کمک کردن‌ و مشارکت کردن بهره ببریم.

مصلحی در پایان سخنان خود فرصت‌های معنوی باقی مانده از ماه مبارک شعبان و آغاز ماه رمضان را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: برای اتصال به خدا و از خدا خواستن‌ با توکل کردن، دعای در حق همدیگر‌، تحمل همدیگر‌، اتفاق خواهد افتاد، اگر این معادلات را نشناسیم و در مورد خود تعادل برقرار نکنیم یا محکوم تسلط فضای مجازی شویم بازنده‌ایم، باید یک برنامه‌ریزی برای زندگی شخصی خود و خانواده در این ارتباط داشته باشیم.

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیوع ویروس کرونا حوزه هنری اداره جوامع بشری کل امور استان ها مدیرکل امور فضای مجازی فعالیت ها حوزه هنری اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود

علی رجبی مدیر کل ورزش و جوانان مازندران از ابلاغ دستورالعمل برگزاری انتخابات دبیرخانه‌های استانی شبکه‌های تخصصی سمن‌ها خبر داد و گفت: این انتخابات در مازندران برگزار می‌شود.

او با تاکید بر اهمیت برگزاری صحیح و شایسته این انتخابات افزود: دبیرخانه‌های استانی نقش مهمی در عملکرد شبکه‌های تخصصی دارند و به عنوان بازوان اجرایی دبیرخانه ملی عمل می‌کنند.

رجبی گفت: این اداره کل هم اکنون در موضوعات مختلف شبکه‌های اجتماعی فعال دارد که سمن‌های جوانان و سایر تشکل‌های فعال در حوزه جوانان در این شبکه‌ها عضویت دارند.

او شبکه‌های تخصصی سمن‌های وزارت ورزش و جوانان را مشتمل بر شبکه ازدواج و جوانی جمعیت، شبکه سبک زندگی ایرانی اسلامی، شبکه میراث فرهنگی و گردشگری، شبکه نشاط و اوقات فراغت، شبکه ترویج گفتمان دینی انقلابی و جهاد تبیین، شبکه سلامت اجتماعی، شبکه محیط زیست، شبکه امداد و نجات، شبکه فعالیت‌های جهادی، شبکه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش، شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (حاشیه نشینی)، شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (پیشگیری ازاعتیاد)، شبکه فعالیت‌های خلاق و نوآور، شبکه کارآفرینی و اشتغال پذیری معرفی کرد.

رجبی گفت: شبکه‌های تخصصی در راستای هم افزایی و تعامل اعضاء شبکه در موضوع تخصصی و شناسایی شبکه مسائل موجود ذیل موضوعات مشخص، ایده پردازی و ارائه طرح و برنامه خلاقانه و اجرای هوشمندانه و مدبرانه در بستر فراهم شده در شبکه سازی تخصصی فعالیت خواهند کرد که ساز و کار مناسبی را در راستای رشد و تعالی فعالان اجتماعی و فرهنگی جوان در تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فراهم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد