Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنماری " العربی الجدید " روز شنبه در گزارشی از وضعیت شیوع کرونا در مصر با اشاره به افزایش آمار غیر رسمی مبتلایان به کرونا و بی‌توجهی مسئولان مصر نسبت به این موضوع که با هدف ترمیم فعالیت بخش‌های تولیدی و پروژه‌های عمرانی و از ترس سقوط اوضاع اقتصادی انجام می‌شود، نوشت: رویکرد اتخاذ شده توسط دولت مصر برای کنار آمدن با بحران شیوع ویروس کرونا تهدیدی جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

در ادامه این گزارش آمده است: در پی پیام‌های دولت در رابطه با کاهش ساعت منع تردد و شروع مجدد فعالیت کامل طرح‌ها و بازگشت حدود چهار میلیون کارگر برای انجام مشاغل خود همچنین تاکید " مصطفی مدبولی " نخست وزیر مصر بر ادامه کار کارخانجات و عقب نشینی از تعهدات برای انجام اقدامات پیشگیرانه و فاصله گذاری اجتماعی موجب شده است تا شیوع بیماری کرونا در این کشور در سکوت و آرامش به پیشروی خود در دو سطح رسمی و مردمی ادامه دهد. 

افزایش تعداد مرگ و میرها به ۷. ۶ درصد از کل مبتلایان، فریاد پزشکان و متخصصان را برای تغییر پروتکل مصر به منظور مقابله با ویروس کشنده کرونا برده است.  

در همین زمینه، یک مقام در وزارت بهداشت مصر به " العربی الجدید " گفت: متأسفانه، آمار این افراد زیاد است اما در واقع هیچ مخفی کاری و پنهان کردن آمار رسمی وجود ندارد زیرا آمارهای اعلام شده نتیجه آنالیزهایی می‌باشد که انجام شده است و بر اساس آن  ۲۴۴ مورد در هر میلیون شهروند تخمین زده می‌شود و در حقیقت این آمار کم  بیان نشده است. 

در این میان، بیشتر نهادها و سازمان‌ها ظهور کرونا در بین کارکنان خود را اعلام می‌کنند در حالی که شرکتها و کارخانه‌های دیگر از ترس اینکه فعالیت آن‌ها متوقف شود، وجود علائم بین کارگران خود را پنهان می‌کنند. 

در استان الفیوم منابع پزشکی فاش کردند که ۲۲ تیم پزشکی بیمارستان عمومی این استان که هر روز صدها نفر از شهروندان از سراسر استان در آن تردد می‌کنند به کرونا مبتلا شده‌اند و برای ۱۲۷ پزشک، پرستار و کارکنان بیمارستان قرنطینه اعمال شده است. 

یک منبع در بیمارستان "القصر العینی الفرنساوی" فاش کرد که یک مقام در بخش تغذیه این بیمارستان به ویروس کرونا مبتلا شده است، در حالی که مدیریت بیمارستان که تحت نظارت دانشگاه قاهره است انجام آزمایش‌های پزشکی برای حدود ۳۰۰ پرستار و پرسنل بیمارستان همراه با تخلیه اعضای هیات آموزشی دانشگاه قاهره از این بیمارستان را آغاز کرده است. 

این تصمیمی است که خسارات ناشی از آن، یک بحران بزرگ برای کارگران ایجاد کرده و تایید کرده است که سایر بیمارستان‌های کوچک تحت نظر دانشگاه که در مکانهای کم جمعیت و خلوت هستند می‌توانند به همین منظور (آموزش) مورد استفاده قرار گیرند. 

این درحالی است که شرکت ریسندگی و بافندگی الجیزه در شهر کرداسه بطور محرمانه به مدت ۱۴ روز پس از کشف ۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا بسته شد. 

در یک هفته گذشته نیز کارگران یکی از بزرگترین کارخانه‌های مواد غذایی در مصر با عنوان "Egypt Foods" از انتشار ویروس کرونا در بین تعدادی از کارگران پرده برداشتند و تایید کردند که این موضوع به ثبت ۲ مورد مرگ در بین مسئولان اداری این شرکت رسیده است اما این موضوع برای جلوگیری از بسته شدن کارخانه و اطمینان از ادامه کار، توسط مدیریت کارخانه مخفی مانده است.   

این کار درباره کارگران پروژه‌های " پایتخت اداری جدید " گزارش شد که شاهد بازگشت هزاران کارگر برای ادامه فعالیت در بخش‌های مختلف طرحها بودیم در حالی که منابع رسانه‌ای از صدور دستورالعمل‌های سخت گیرانه به مدیریت روزنامه‌های خصوصی و عمومی خبر دادند که بر اساس آن هیچ گونه خبری مربوط به ابتلای کرونا در بین کارگران در پروژه‌های بزرگ محلی از جمله " پایتخت اداری و دانش‌های جدید " منتشر نشود.  

در بخش اجتماعی و در سطح مردمی باید به این نکته اشاره کرد که روستای"  صفط تراب " در استان " الغربیه " پس از کشف  ۴۰ مبتلا به کرونا بسته شد، همچنین یکی از بازارها در منقطه " بهتیم " در استان " القلیوبیه " پس از  آنکه یک تاجر مرغداری که به ویروس کرونا آلوده شده بود، چهل نفر  از خانواده خود را به این ویروس مبتلا کرد، بسته شد.   

ویروس کرونا موسوم به کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا قاره آفریقا آسیای غربی مصر پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قاره آفریقا آسیای غربی مصر ویروس کرونا قاره آفریقا آسیای غربی مصر ویروس کرونا بسته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است

به گزارش قدس خراسان، سیدصولت مرتضوی دوشنبه شب و در جشن بزرگ کارگران در ورزشگاه امام رضا (ع) با ابلاغ سلام رییس دولت سیزدهم به کارگران و خانواده آنان گفت: رهبر انقلاب کارگر ایرانی را ستون فقرات تولید کشور می‌دانند و در روایات اسلامی نیز به جایگاه پر اهمیت نیروی کار و کارگر توجه بسیاری شده است به گونه‌ای که پیامبر اسلام(ص) بر دست پینه بسته کارگران بوسه می‌زند.

او افزود: همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان کارگری و کارفرمایی اشاره شد، از نگاه اسلام کارگر صاحب ارزش و کرامت است و این موضوع نشان از تفاوت دیدگاه اسلام با سایر تمدن ها و جوامع دارد که به کارگر صرفا نگاه ابزاری دارند.

مرتضوی توجه به امنیت شغلی، آتیه، مسکن و سایر موضوعاتی که موجب آسایش خاطر کارگران شود را از دغدغه های مهم دولت مردمی بر شمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت مظلومان فلسطینی نیز اظهار داشت: هم اکنون شاهد هستیم که مردم فلسطین به خاطر دفاع از خاک و حق حیات خود، موردشدیدترین حملات و تجاوزات رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته اند و این اقدامات ظالمانه با حمایت دولت های غربی در حال رخ دادن است.

مرتضوی اظهار کرد: غذای مردم فلسطین اکنون همراه با خون است و وجدان های مردم جهان کجاست که این ظلم را برنتابند.

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران