Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:18:39 GMT

۲۰ میلیارد ریال اعتبار صرف مرمت و بازسازی قنوات دامغان شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۲۰۱۸

۲۰ میلیارد ریال اعتبار صرف مرمت و بازسازی قنوات دامغان شد

غلامرضا بینائیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه بر اثر سیلاب بهار سال گذشته ۲۳ رشته قنات این شهرستان دامغان خسارت دید، ابراز داشت: این تعداد قنات به طول ۶۰ هزار و ۵۵۰ متر را شامل می‌شود که بین ۲۰ تا ۷۰ درصد دچار خسارت شدند.

وی ضمن بیان اینکه از محل اعتبارات ملی و استانی بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی این تعداد رشته قنوات در دامغان تخصیص داده‌شده است، افزود: که این میزان اعتبار در مقایسه با سال گذشته چهار برابر رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره فنی و زیربنایی جهاد دامغان بابیان اینکه همه ساله بازسازی و مرمت قنوات انجام می‌شود، افزود: با توجه به اینکه قنات به عنوان یکی از اصلی ترین منابع تأمین آب کشاورزی محسوب می‌شود لذا مرمت همه ساله آن‌ها در دستور کار عملیات اجرایی اداره فنی و زیر بنایی مدیریت جهاد کشاورزی دامغان قرار دارد.

بینائیان در ادامه تصریح کرد: مرمت قنوات به عنوان میراث به‌جامانده از نیاکان گذشته از الویت‌های اجرایی خاص محسوب می‌شود که پرداختن بیشتر به موضوع نگهداری از آن‌ها خصوصاً در مناطق حاشیه کویر شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: دامغان ۱۲۵ رشته قنوات دارد که حیات شهرستان از نظر وابستگی کشاورزی به آب قنات است که امیدواریم در ادامه روند بتوانیم سهم مهمی در بهبود وضعیت آب‌وخاک ایفا کنیم.

کد خبر 4903395

منبع: مهر

کلیدواژه: قنات دامغان جهاد کشاورزی سمنان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا بارش باران شهرکرد نیمه شعبان ایلام بیرجند قزوین گرگان استانداری قزوین جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: با تدبیر اندیشیده شده در بخش طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای ملی مربوط به طرح‌های اولویت دار استان هشت هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.
منتظری افزود: در بخش دیگری هم ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال به صورت علی الحساب تخصیص یافته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان