Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@16:23:08 GMT

عکاسی یکی از ابزارهای موثر در مهار و کنترل کروناست

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۲۱۷۴

عکاسی یکی از ابزارهای موثر در مهار و کنترل کروناست

شاهرخ گفت: عکاسان در جبهه مبارزه با کرونا با انعکاس بخشی از خدمات مدافعان سلامت به ثبت بخشی از حافظی تاریخی کشورمان می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، دکتر کمال‌الدین شاهرخ یکی از داوران جشنواره سراسری عکس «مدافعان سلامت» اظهار کرد: امروزه در دنیای ارتباطات کاربرد عکس به دلیل تأثیرات هنر عکاسی و تصویر در تصمیمات اجتماعی و آگاهی مردم بر کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تصویر به عنوان یکی از ابزارهای بسیار تأثیرگذار در راستای آموزش و آگاهی مردم یاد و عنوان کرد: این ویژگی موجب شده افراد جامعه در مقایسه با دیگر ابزارهای رسانه‌ای، استقبال بیشتری به استفاده از عکس داشته باشند.

این هنرمند عکاس خاطرنشان کرد: از سویی با توسعه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و تبادل اطلاعات در این بستر، تصویر از مهم‌ترین ابزارهایی است که توانسته به مراتب تاثیرات اثربخشی روی مخاطبان داشته باشد. در صورتی‌که تصاویر از چارچوب‌های فنی و هنری برخوردار باشند، اثرگذاری آنان در بستر شبکه‌های اجتماعی به مراتب دو چندان می‌شود.

وی ادامه داد: به عبارت بهتر عکس از مهم‌ترین ابزارهای اطلاع‌رسانی است که با اقبال کاربران روبه‌رو شده و بر اساس آمارهای منتشره روزانه بالغ بر میلیون‌ها تصویر در شبکه‌های مجازی بارگذاری و رد و بدل می‌شود.

داور جشنواره عکس «مدافعان سلامت» افزود: امروزه و با توسعه عکاسی هر خانواده می‌تواند با استفاده از تلفن همراه اتفاقات پیرامون خود را منعکس کرده و در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری و اطلاع‌رسانی کند.

شاهرخ در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در شرایط کنونی و با همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا و ضرورت مقابله با آن، هنر عکاسی بسترساز آموزش و یکی از ابزارهای موثر در مهار و کنترل بیماری است.

وی با بی‌بدیل خواندن نقش عکاسان در انعکاس خدمات مجاهدانه کار درمانی کشور در مقابله با ویروس کرونا افزود: اکنون عکس به ابزاری برای به تصویر کشیدن تلاش‌های شبانه‌روزی مدافعان سلامت و انتقال خدمات آنان به افراد جامعه شده است.

این هنرمند عکاس تاکید کرد: به تصویر کشیدن گوشه‌هایی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کادر درمانی، بازخوردهای اجتماعی را در جهت قدردانی از مدافعان سلامت و ایفای هر چه بهتر نقش مشارکتی مردم در راستای کمک به مهار این بیماری رقم زده است.

شاهرخ با اشاره به ثبت تلاش‌ و فداکاری کادر درمانی کشور از طریق دوربین عکاسان و انتقال آن به آیندگان تصریح کرد: به این ترتیب این رخداد همه‌گیر و اجتماعی که همه اقشار مردم در آن مشارکت دارند، به عنوان گنجینه‌ای تصویری در حافظه تاریخ این مرز و بوم ثبت خواهد شد.

وی سپس با قدردانی از ابتکار حوزه هنری استان لرستان در برگزاری جشنواره سراسری عکس «مدافعان سلامت» گفت: بخشی از این تصاویر در قالب گزارش‌های تصویری و خبری و به عنوان عکس خبری و بخشی دیگر به منظور ثبت لحظات ماندگار فعالیت کادر درمانی در مقابله با بیماری کرونا تهیه می‌شود.

داور جشنواره سراسری عکس «مدافعان سلامت» ابراز امیدواری کرد کادر درمانی کشور با استفاده از تلفن همراه و جدیت و هدفمندی بیشتر نسبت به ثبت این لحظات اهتمام ورزیده و گوشه‌ای از خدمات این قشر  را در قاب تصویر به جامعه تحویل دهند.

شاهرخ با تاکید بر اینکه ملت ایران همواره به وحدت، همراهی، تلاش و سخت‌کوشی زبانزد است، گفت: با ثبت تصاویر مدافعان سلامت، تصویر دیگری از ایثار و فداکاری مردم کشورمان برای جهانیان نمایش داده می‌شود.

وی در خصوص وجوه تمایز و تفاوت‌های جشنواره «مدافعان سلامت» با دیگر جشنواره‌های عکس بیان کرد: در جشنواره‌های دیگر عمدتاً مباحث رقابتی مطرح است، اما این جشنواره بیشترین توجه خود را صرف انعکاس و به تصویر کشیدن فعالیت‌های کادر درمانی کرده و این شایسته تقدیر است.

این هنرمند عکاس عنوان کرد: به عبارت بهتر عکاسان با ثبت لحظات تلاش‌ شبانه‌روزی کادر درمانی در وهله اول دِین خود را به مدافعان سلامت کشور ادا می‌کنند.

شاهرخ تاکید کرد: عکاسان کشورمان که در دوران دفاع مقدس به جای اسلحه با استفاده دوربین تصاویری ماندگار را از ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی رزمندگان جاودانه کردند، امروز نیز با ثبت و ضبط مجاهدات مدافعان سلامت به تکلیف خود عمل می‌کنند.

وی با آرزوی مهار بیماری کرونا در کشورمان افزود: قطعاً ثبت تصاویر امروز می‌تواند بخشی از حافظه تاریخی برای نسل‌های آینده این مرز و بوم باشد.

گفتنی است، حوزه هنری استان لرستان در راستای انعکاس فعالیت‌های شبانه‌روزی پزشکان و کادر درمانی در این زمان و ماندگار کردن فعالیت این قشر زحمتکش در تاریخ، جشنواره عکس «مدافعان سلامت» را در سطح کشور برگزار می‌کند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدافعان سلامت عکاس عکاسی حوزه هنری مدافعان سلامت کادر درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمز موفقیت استقلال با عدد هفت! (عکس)

به گزارش ورزش سه، جواد نکونام با تغییر پست ماشاریپوف و حضور مهرداد محمدی به شکل قابل توجهی خلاقیت را در تیم بالاتر برده و برنامه‌های هجومی این تیم روان‌تر و بهتر از قبل درون زمین اجرا می‌شود.

جلال‌الدین ماشاریپوف با حضور در پست هافبک توپ‌های بیشتری دریافت می‌کند و با تکنیک و خلاقیت بالایی که دارد سرعت بازی استقلال را بیشتر از قبل کرده و همین موضوع باعث شده تا بازیکنان هجومی استقلال صاحب موقعیت های بیشتری شوند و پاس‌های سالم‌تری به نسبت نیم فصل نخست دریافت کنند و این مسئله عملکرد مهاجمان این تیم را بهبود بخشیده است.

مهرداد محمدی مهاجم استقلال هم در دو بازی اخیر جلوتر از تمام بازیکنان این تیم حضور دارد و با حرکت کردن روی خط آفساید تیم حریف و استارت های ناگهانی شرایط سختی را برای مدافعان حریف رقم زده و همین موضوع باعث شده است که در طول مسابقه مدافعان تیم‌های حریف عقب‌تر بازی کنند و این فشار را از خط هافبک استقلال خارج می‌کند و فول‌‌بک های این تیم فرصت حضور در نزدیکی محوطه جریمه را پیدا می‌کنند.

بازیکنان خلاق استقلال در هفته های اخیر توانستند روند هجومی این تیم را بهبود ببخشند، شماره 7 و 77 استقلال در کنار هم نشاط بیشتری به ترکیب هجومی استقلال بخشیدند و در کنار گوستاوو بلانکو خط حمله این تیم را دگرگون کرده اند و در هفته‌های آینده با گلزنی در مسابقات لیگ برتر می‌توانند در صدرنشینی این تیم تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • تبعات باخت: مدافعان تاتنهام درگیر شدند! (عکس)
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • تحقیر مدافعان و دروازه‌بانان قبل از زدن گل؛ از اوزیل تا واردی / فیلم
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • رمز موفقیت استقلال با عدد هفت! (عکس)
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد