Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@23:04:14 GMT

اخبار مشروح ۱۳، شنبه ۳۰ فروردین ۹۹

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۲۲۰۱

سخنان رئیس جمهور در جلسه با روسای کمیته‌ های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در استان تهران با آغاز کار اصناف کم خطر به شرط ثبت نام در سامانه سلامت و فعالیت ادارات با دو سوم کارکنان، از مهمترین عناوین این بخش خبری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، *رئیس جمهور از وزارت بهداشت خواست، شرایط آغاز فعالیت کسب و کار‌های با ریسک متوسط را مشخص کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای روحانی در جلسه، با روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: دستگاه‌های ذیربط، می‌توانند بر اساس برآورد‌ها، شرایط مدنظر برای بازفعالیت کسب و کار‌های با ریسک متوسط را، برای تصویب به ستاد ملی مقابله با کرونا بدهند.   رئیس جمهور گفت: ارزیابی دستگاه‌های مسئول، از جمله وزارت بهداشت و درمان، از اجرای یک هفته‌ای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در استان‌ها، حکایت از همراهی و همکاری نسبتا رضایت‌بخش مردم دارد.   آقای روحانی از مردم خواست، همچنان، به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت پایبند و نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی توجه داشته باشند.   رئیس جمهور افزود: وزارت بهداشت و درمان ماموریت دارد بر اساس معیار‌های تعریف شده جهانی، استان‌ها و شهر‌های کشور را نسبت به شرایط شیوع بیماری در سه وضعیتِ مشخص تقسیم‌بندی و در هفته‌های آتی پروتکل‌های مربوط به آن‌ها را اجرا کند.   رئیس جمهور با بیان اینکه باید در زمینه رفت و آمد ایرانیان خارج از کشور یا اتباع بیگانه که سفر آن‌ها ضروری است پروتکل‌های دقیق تعریف شود، افزود: وزارت بهداشت با همکاری وزارت امور خارجه و راه و شهرسازی ماموریت دارند تا دستورالعمل‌های دقیق را در این باره تدوین و پس از تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به اطلاع‌رسانی آن اقدام کنند.
*معاون کل وزیر بهداشت گفت: فاصله گذاری اجتماعی در برخی مراکز رعایت نمی‌شود. آقای حریرچی با هشدار درباره رشد دوباره ویروس کرونا گفت: برای حفظ سلامتی مردم، با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

*طرح فاصله گذاری هوشمند از امروز در تهران هم اجرایی شد. ادارات و نهاد‌ها با حضور دو سوم کارکنان خود فعال بودند. فعالیت کسب و کار‌های کم خطر هم آغاز شد. البته براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا فقط اصنافی که در سامانه سلامت ثبت نام کرده و برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی تعهد داده اند می‌توانند آغاز به کار کنند. مهلت ثبت نام اصناف تا ساعت ۲۴ روز جمعه پنجم اردیبهشت تمدید شده است.
همچنین مشاغلی که به علت احتمال تجمع افراد، پر خطر هستند همچون باشگاه‌های ورزشی، تالار‌ها، آرایشگاه‌ها، مراکز تفریحی، چایخانه، قهوه خانه‌ها، مجتمع‌های خرید مسقف و همچنین صنوف فعال در بازار تهران، همچنان تا عادی شدن اوضاع تعطیل خواهند ماند. در روز نخست اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در تهران ترافیک صبحگاهی در معابر شهری سنگین بود.
*تمدید مهلت ارسال پیامک تقاضای وام قرض الحسنه یک میلیونی تا یکشنبه ۷ اردیبهشت.
سخنگوی ستاد تسهیلات کرونایی با بیان این مطلب، اعلام کرده: تاکنون سی و یک میلیون پیامک تقاضای وام یک میلیونی به وزارت رفاه ارسال شده است و وام این افراد تا پنج شنبه، چهارم اردیبهشت واریز می‌شود.   * ۲ ماهی از ورود ویروس منحوس کرونا به کشور و درگیر شدن و مقابله مردم با آن میگذرد. اما تنها یادی از این ایام می‌ماند، برخی تلخ و برخی. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

*مرحله دوم یارانه بلاعوض مرتبط با شرایط کرونا، امشب به حساب حدود ۳ میلیون نیازمند شناسایی شده واریز می‌شود. سخنگوی سازمان برنامه و بودجه گفت: میزان کمک‌های بلاعوض بر اساس تعداد خانوار از ۲۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود. دو مرحله کمک بلاعوض دیگر اردیبهشت و خرداد واریز می‌شود. به گفته قمصریان، کمک ویژه ماه رمضان نیز دوشنبه به حساب سرپرستان خانوار‌های نیازمند واریز خواهد شد.

*رئیس بنیاد مستضعفان گفت: اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای قشر‌های آسیب پذیر ناشی از بیماری کرونا درنظر گرفته شده است. فتاح افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک عامل و ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد پرداخت می‌شود.

*رئیس سازمان امور دانشجویان از پیش بینی ۵ پرواز برای انتقال دانشجویان ایرانی از کشور‌های درگیر کرونا خبر داد. آقای صدیقی گفت: ۴ پرواز از رم و میلان و یک پرواز از آمستردام پیش بینی شده است. به گفته معاون وزیر علوم، دانشجویانی که بر می‌گردند از نظر پروتکل بهداشتی تابع تصمیم وزارت بهداشت هستند.

*رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: غربالگری سلامت و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به طور دقیق در مراکز آموزش و پادگان‌ها اجرا خواهد شد. سردار مهری به خاتواده‌ها اطمینان خاطر داد و افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های اعزام سربازان نیز اعمال شده و آنان یکی در میان روی صندلی‌ها حضور خواهند داشت.

*جشنواره گلابگیری امسال به علت شیوع ویروس کرونا در کاشان برگزار نمی‌‎شود.

*مجتمع نوآوری و شکوفایی «سلامت» متشکل از شتاب دهنده‌های حوزه سلامت و آزمایشگاه‌های مرتبط، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد. از چند محصول فناورانه در حوزه سلامت و سامانه مدیریت بیماری کرونا هم رونمایی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   *شمار مبتلایان کرونا در جهان به ۲ میلیون و ۲۵۲ هزار رسیده. متاسفانه ۱۵۴ هزار نفرشان جان باخته اند و البته خوشبختانه، نزدیک ۵۷۵ هزار نفر هم، جزو بهبودی‌های کرونا ثبت شده اند. از مجموع فوتی‌های کرونا در جهان، بیش از ۷۰ درصدشان، در آمریکا، فرانسه، انگلیس، اسپانیا و ایتالیا ثبت شده.

هرچند در این روز‌ها، اروپا و آمریکا، کانون شیوع و قربانی گرفتن کرونا در جهان هستند، دبیرکل سازکان بهداشت جهانی، از شیوع گسترده کرونا در آفریقا ابراز نگرانی کرده و گفته: مهار کرونا البته هنوز در آفریقا امکان پذیرست. تاکنون ۱۹ هزار مورد مبتلا و ۹۵۰ مورد مرگ براثر کرونا در آفریقا ثبت شده است.

*در قاره سبز، کرونا همچنان آرام نگرفته و بنابر آمار دانشگاه جانز هاپکینز، نیمی از فوتی‌های کرونا در جهان، متعلق به ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و انگلیس است.
ایتالیا بیش از ۱۷۲ هزار ابتلا و ۲۲۷۰۰ فوتی، اسپانیا نزدیک ۱۹۱ هزار مبتلا و ۲۰ هزار جان باخته، فرانسه نزدیک ۱۴۸ هزار ابتلا و بیش از ۱۸ هزار و ۶۰۰ قربانی و انگلیس بیش از ۱۰۸ هزار و ۶۰۰ مبتلا و نزدیک ۱۴ هزار و ۵۸۰ فوتی کرونایی دارد.
با این وجود، یورونیوز گزارش داده: شمار فوتی‌های کروناویروس در اروپا واضح و شفاف اعلام نمی‌شود. اشاره یورونیوز، به درنظر نگرفتن شمار کشته‌های کرونا در خانه‌های سالمندان و محیط‌های غیربیمارستانی است.

*در کانادا هم با نزدیک ۳۲ هزار ابتلا و بیش از ۱۳۰۰ فوتی کرونایی، اوضاع مشابهی حاکم شده و افزایش قربانیان کرونا در خانه‌های سالمندان، خشم مردم و خانواده‌های این سالمندان را درپی داشته.

هفته پیش، یک خانه سالمندان، پس از گذشت چند روز از فوت ده‌ها سالمند، در وضعی اسفناک کشف شد. فرزند یکی از قربانیان.

چرا هیچ کس به ما چیزی نگفت؟ چرا آنان نتوانستند با ما تماس بگیرند؟ چرا، چرا، چرا؟ چرا‌های زیادی وجود دارد.
این وضع من را می‌ترساند. این شرایط من را با ۶۰ سال سن به وحشت می‌اندازد؛ منی که شاید عاقبتم به چنین مرکزی ختم شود.

*در آمریکا که تا همین امروز بیش از ۷۱۰ هزار مبتلا و ۳۷ هزار فوتیء کروناییء اعلام شده دارد، ترامپ، که همچنان زیر باد انتقاد جدی نگرفتن‌های روز‌های آغازین کرونا در آمریکاست، گفته: احتمال میدهم میزان فوتی‌های کرونا در آمریکا به ۶۰ الی ۶۵ هزار تن برسد.
سخت‌تر شدن اوضاع کرونایی در آمریکا در آینده، موجب شده، مقامات آمریکایی پیش بینی کنند، در روز‌های پیش رو، هر اجسادی در گوشه و کنار شهر‌ها پیدا شود.
*جدیدترین نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پیو نشان میدهد: ۶۵ درصد آمریکایی‌ها معتقدند، ترامپ، در برداشتن گام‌های اصلی برای مقابله با تهدید ویروس کرونا بسیار کند عمل کرده است.

*اختلاف ترامپ با مسئولان محلی درباره‌ی چگونگی بازگشایی‌ها در ایالت‌ها نیز، همچنان ادامه دارد. فرماندار نیویورک با استناد به تداوم جولان کرونا در این ایالت، گفته: به فرمان‌های ترامپ هیچ تعهدی ندارد و محدودیت‌ها را تا حدود یک ماه دیگر، تمدید کرده.

*واکنش‌ها به گروکشی کمک به سازمان بهداشت هم همچنان ادامه دارد. ماریا زاخاروو، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته: تصمیم ترامپ، برای تعلیق کمک به سازمان بهداشت جهانی، غیر مسئولانه و متهم کردن این سازمان به عدم شفافیت بی اساس است.

*اوضاع فلطسطینیان در زندان‌های رژیم صهیونیستی هم، وخیم است. پنج هزار فلسطینی از ۱۲ تا ۸۰ سال دربند رژیم صهیونیستی هستند.

ما خواستار مواخذه صهیونیست‌ها و اعمال فشار جامعه بین المللی بر این رژیم هستیم، تا اسیران فلسطینی به ویژه زنان، کودکان و بیمارانء اسیر فلسطینی را، که در شرایط نامناسبی در زندان‌های اشغالگران به سر می‌برند آزاد کنند.

*در لیبی هم از امروز، مقررات ۱۰ روزه محدودیت شدید آمد و شد به اجرا گذاشته شد. بر این اساس مردم لیبی، فقط از ۷ صبح تا ظهر، آن هم با پای پیاده، مجاز به حضور در سطح شهر‌ها خواهند بود.

*در تونس با ۸۶۴ مبتلا و ۳۷ فوتی کرونایی، رئیس جمهور تونس، برای دومین بار، قرنطینه‌ی کرونایی را در این کشور تمدید کرد.

*و یک تصویر برداری ویژه، از چگونگی پخش شدن رطوبت‌های ریز تنفسی، هنگام عطسه، که لزوم رعایت‌ها را بیشتر نشان میدهد.
*گروهی از تروریست‌ها که از پایگاه آمریکا در مرز‌های سوریه، اردن و عراق، گریخته و تسلیم ارتش سوریه شده اند، اطلاعاتی را درباره استفاده اشغالگران آمریکایی از تروریست‌ها علیه سوریه فاش کردند. بنا بر اعتراف این گروه، تروریست‌ها از اردوگاه‌ها برای آموزش به پایگاه التنف برده می‌شدند و پس از آن به خارج از منطقه نظامی منتقل می‌شدند تا برخی مواضع را در سوریه هدف قرار دهند.

افراد مسلح بسیار محرمانه آموزش می‌دیدند و به سلاح‌های پیشرفته و سامانه‌های پهپادی مجهز بودند. مأموریت آن‌ها فعالیت در عمق ۵۵ کیلومتری، هدف قرار دادن ارتش سوریه و میدان‌های نفت و گاز همچنین ایجاد رعب و وحشت در میان اعضای ارتش بود. *ادامه حملات ائتلاف سعودی به مناطق یمن علیرغم ادعای آتش بس. سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: در ۲۴ ساعت گذشته جنگنده‌های متجاوز سعودی ده‌ها بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند. یحیی سریع افزود: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پنج یورش متجاوزان به شهرستان "الصرواح" را در استان مأرب ناکام گذاشتند. یحیی سریع گفت: در عملیات دفاعی برای جلوگیری از پیشروی متجاوزان، مبارزان یمنی شماری از خودرو‌های زرهی آن‌ها را نابود کردند، ده‌ها مزدور وابسته به ائتلاف هم کشته یا زخمی شدند.

نیرو‌های مسلح تدابیر مناسبی برای دفاع از کشور و ملت در برابر متجاوزان و رژیم سعودی به کار خواهد گرفت تا این رژیم را از تجاوزگری‌ها، زوگویی‌ها و قلدری هایش بازدارد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح عناوین ستاد ملی مقابله با کرونا طرح فاصله گذاری هوشمند فوتی های کرونا کرونا در جهان وزارت بهداشت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال