Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@16:01:38 GMT

اجرای نقد و ارزشیابی دروس فارسی پایه اول تا سوم ابتدایی

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۲۳۰۷

اجرای نقد و ارزشیابی دروس فارسی پایه اول تا سوم ابتدایی

مهدی درخشانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اثربخشی نقد و ارزشیابی محتوای کتب درسی، مشارکت معلمان و استفاده از تجارب آنها و تلفیق تجربه و تخصص علمی کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت و برنامه ریزان درسی امری ضروری و مورد تاکید است.
وی با اشاره به اثربخشی نقد و ارزشیابی محتوای کتب درسی، گفت: مشارکت معلمان و استفاده از تجارب آنها و تلفیق تجربه و تخصص علمی کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت و برنامه ریزان درسی امری ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران خاطر نشان کرد:این نقد و ارزشیابی با هدف بهبود وارتقاء محتوا، مفاهیم،اصول یاددهی ویادگیری، روش ارزشیابی  وایجاد نوآوری وگشودن افق های جدید جهت اصلاح بخشهای مختلف کتاب انجام می شود.
وی افزود: این برنامه از طریق سامانه اعتبارسنجی که یک سیستم تعاملی هوشمند بین گروه های تالیف، روسای گروه های تحلیل محتوای استانی، دبیرخانه های کشوری دروس و دبیران مشارکت کننده در فرایند نقد و ارزیابی به موازات تالیف کتاب های درسی و دیگر اجزای بسته های آموزشی است،انجام می شود.
درخشانی ادامه داد: ظرفیت های پیش بینی شده در این سامانه به گونه ای است که رویکرد تالیف مشارکتی و چند تالیفی را که از سیاست های اساسی سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی در سند تحول و برنامه درسی ملی است، محقق می سازد.
این مقام مسئول گفت:آموزگاران می توانند با مشارکت و هم افزایی در تولید کیفی محتوای آموزشی وتحلیل سازنده با ورود به سامانه اعتبارسنجی کتب درسی به آدرس http://etebarsanji.org اقدام کنند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران یادآور شد: زمان مشارکت ونظر دهی تا ۱۵ اردیبهشت ۹۹ است.
آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری (ری یک و ۲)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان (یک و۲) است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش آموزش و پرورش شهرستان استان تهران اسلامشهر تعلیم و تربیت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نقد و ارزشیابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب

ایتنا - اپل به دلیل محتوای نامناسب، اپلیکیشن های هوش مصنوعی را از فروشگاه خود حذف می کند  اپل برخی از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را که می‌توانند تصاویر نامناسب جنسی را تولید کنند، از اپ استور حذف کرده است.

اپل از وجود تعدادی اپلیکیشن ایجاد تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی در اپ استور اطلاع داده بود که به عنوان توانایی ایجاد تصاویر برهنه بدون رضایت تبلیغ شده بودند.

اپل سه برنامه را بلافاصله پس از گزارش از اپ استور حذف کرد، به این معنی که خود شرکت نتوانسته برنامه‌هایی را که خط مشی اپل را نقض می‌کنند پیدا کند و این برنامه‌ها مراحل بررسی را پشت سر گذاشته‌اند و توسعه دهندگان آنها از انتشار اپ‌ها منع نشده‌اند. 

دیگر خبرها

  • امتحانات نوبت دوم پایه نهم از ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز می شود
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم