Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، شکرالله سلمان‌زاده امروز ۳۰ فروردین ۹۹در تشریح آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جنوب غرب خوزستان بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸ مورد جدید مثبت قطعی در حوزه این دانشکده به ثبت رسیده است که ۵مورد در آبادان و ۳ مورد در خرمشهر رخ داده است.

وی ادامه داد: بدین ترتیب موارد قطعی مبتلا به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان به ۲۱۹ نفر رسید؛ از این تعداد ۱۷۴ نفر که مبتلای قطعی بوده‌اند، با حال عمومی خوب درمان و از بیمارستان ترخیص شدند و ما وضعیت آنها را تا دو هفته پس از ترخیص پیگیری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مسئول یادآور شد: تا اکنون به تفکیک شهرهای جنوب غرب خوزستان، در آبادان ۸۰ خرمشهر ۱۱۲ و شادگان ۲۷ مبتلا وجود داشته است. در روز گذشته  ۲۹ فروردین مورد جدید از فوت در این منطقه وجود نداشته و آمار قربانیان، کماکان ۲۰ نفر است که طبق آن، ۵ نفر در آبادان، ۱۳ نفر خرمشهر و ۲ نفر از شادگان بوده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان تصریح کرد: هر جا مردم بیشتر مراقبت و مراعات کنند، همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی و تردد در شهر را رعایت کنند، ما نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

وی با ابراز امیدواری از اینکه امیدواریم شهروندان در جنوب غرب خوزستان از پنهان کردن این بیماری خودداری کرده و در صورت بروز خود را به نهادهای سلامت معرفی کنند، گفت: در چند روز گذشته موارد مثبت در شادگان افزایش نیافته و به تبع آن، نمونه گیری کمتری نیز انجام شده است.

سلمان‌زاده در خصوص گفته‌های پراکنده برخی متولیان در امور متوفیان که عنوان شده بود، آمار متوفیانی که در آرامستان‌ها غسل داده می‌شوند بیش از آمار اعلام شده است، یادآور شد: مرگ بر اثر عفونت‌های ریوی یکی از علل شایع فوت است که همیشه وجود دارد، الزاماً دلیل مرگ چنین افرادی کرونا نیست، نمونه‌گیری توسط پرسنل ما و آزمایش‌ها در اهوازانجام می‌شود و پاسخ قطعی آزمایش‌ها منفی اعلام می‌شود و ما فقط موارد مثبت را اعلام می‌کنیم، مرگ به علت عفونت‌های ریوی توسط سایر میکروب‌ها رخ می‌دهد، منتهی چون در دستورالعمل فعلی کشوری هستیم، باید همه متوفیان طبق پروتکل خاص دفن شوند.

کد خبر 502378 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خوزستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خوزستان جنوب غرب خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۲۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک
  • برتری و صعود یک پله‌ای پاس همدان در گروه اول
  • رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تداوم آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر