Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با تأیید اینکه خوراک دام در بازار کم و گران است، گفت: تا نیم ساعت دیگر 200 هزار تن از 2.4 میلیون تن نهاده گمرک ترخیص می‌شود و بقیه هم در روزهای آتی به دست تولیدکنندگان خواهد رسید.

عباس معروفان مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، در پاسخ به اینکه مرغداران می‌گویند خوراک طیور در بازار بسیار کم و قیمت آن بالا است گفت: «بله حرف آنها درست است و قیمت‌ها هم بالا رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی ادامه داد: نهادهای دامی و به ویژه ذرت 90 درصد وارداتی است و 18 میلیون تن نیاز کشور برای ذرت، کنجاله، سویا و جو است که 6 میلیون تن آن در داخل تولید می‌شود و 12 میلیون تن آن از طریق واردات تأمین می‌شود که از این میزان 10 میلیون تن آن ذرت است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای واردات نهاده را سال گذشته نداد، گفت: واردات در اسفند و فروردین انجام نشد چرا که بانک مرکزی گفته بود نهاده به اندازه نیاز وارد شود و ارز بیشتری برای تأمین نیازی که پیش‌بینی می‌شد در آینده وجود داشته باشد را نداریم.

وی افزود: مرغداران برای تأمین نیاز شب عید و ماه رمضان که نزدیک بود مجبور بودند جوجه‌ریزی خود را 40 میلیون افزایش دهند تا امروز و در ایام ماه رمضان مشکلی برای تأمین وجود نداشته باشد همین میزان افزایش نیاز به 2 میلیون تن نهاده اضافه داشت که بانک مرکزی ارز لازم را برای واردات این میزان نهاده را نداد.

معروفان گفت: هر مرغ تا به وزن 2 کیلو برسد 5 کیلو نهاده می‌خواهد بنابر این فشار روی تولیدکنندگان برای تأمین عرضه نیاز به نهاده اضافی داشت که بانک مرکزی حاضر به پرداخت آن نبود.

*مشکل نهاده برطرف شد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: با تمهیداتی که انجام شده تا نیم ساعت دیگر نهادهای موجود در بنادر به سمت استان‌ها حرکت می‌کنند و امروز 200 هزار تن خوراک طیور از بنادر ترخیص می‌شود و علاوه بر آن امروز هم 7 هزار تن خوراک طیور شرکت پشتیبانی امور دام از ذخایر خود به بازار تزریق می‌کند.

وی افزود: ضمن اینکه پیش از این هم شرکت پشتیبانی امور دام 4 نوبت خوراک طیور به بازار تزریق کرده بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا مشکل تخصیص ارز بانک مرکزی رفع شد،‌گفت: هنوز بانک مرکزی ارز تخصیص نداده اما دولت عهده‌دار شده و نامه‌ای به بنادر داده که ارز مورد نیاز تأمین می‌شود.

به گزارش فارس، 2.4 میلیون تن نهاده در بنادر از چند وقت پیش رسوب کرده و ارز برای ترخیص آن تخصیص داده نمی‌شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: ذرت سویا جو طیور مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام بانک مرکزی خوراک طیور برای تأمین میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۲۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی

امتداد - کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، اقبال شاکری؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ عملکرد خوب خوبی از خود به نمایش گذاشت که یک نمونه آن آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در سایه دیپلماسی فعال ارزی در کشور‌های مختلف بود.

وی افزود: اگرچه ما در سال ۱۴۰۲ افزایش قیمت ارز را داشتیم، اما این افزایش قیمت در مقایسه با سال‌های گذشته قابل توجه نبود و به بیان بهتر ما حداقل افزایش قیمت ارز را در سال ۱۴۰۲ داشتیم که ناشی از بحران های سیاسی در منطقه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آن طور که گفتم یکی از اقدامات بانک مرکزی آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان نزد کشور‌های مختلف بود که این اقدام باعث افزایش ذخایر ارزی کشور و در نتیجه آن تعادل هرچه بیشتر و بهتر عرضه و تقاضا در بازار بود.

شاکری تصریح کرد: کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز برای بخش‌های مختلف اعم از ارز مسافری، ارز دانشجویی و … و همینطور تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم که تامین ارز مورد نیاز این بخش‌ها نشان دهنده بهبود وضعیت منابع ارزی و همچنین مدیریت قوی بانک مرکزی بر بازار ارز است.

وی افزود: این عملکرد مثبت بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ نوید دهنده آینده روشن همراه با ثبات اقتصادی بیشتر در سال جاری خواهد بود. البته نمی‌توان از بحران های سیاسی-امنیتی در منطقه چشم پوشید و ممکن است تاثیرات خود را بر بازار بگذارد که البته هیجانی و موقت خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدوارم در سایه این قبیل اقدامات مثبت بانک مرکزی و آمارهای مثبت متغیرهای پولی اعم از رشد نقدینگی و رشد پایه پولی و تورم، ما شاهد ثبات هرچه بیشتر اقتصادی و بازار‌های مختلف باشیم و مردم نتیجه آن را بیش از گذشته در زندگی روزمره خود حس کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید به‌روزرسانی شوند
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد