Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:42:32 GMT

ترس از قضاوت شدن، عملکرد بانوان ملی‌پوش را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۲۴۸۴

ترس از قضاوت شدن، عملکرد بانوان ملی‌پوش را کاهش داد

ایسنا/اصفهان سرعتی زن والیبال بانوان ذوب آهن گفت: سطح لیگ برتر ایران نسبت به کشورهای دیگر خیلی ضعیف شده است و وجود اسپانسرها با بودجه کم باعث می‌شود اسپانسرهای قوی، ملی‌پوشان را جذب کنند و رقابت نهایتا بین ۲ یا ۳ تیم باشد.

تیم والیبال ذوب‌آهن اصفهان قهرمان فصل قبل لیگ برتر والیبال بانوان ایران با مونا دریس محمودی سرعتی زن این تیم امسال نایب قهرمان لیگ ناتمامِ ۹۸ شد و کرونا پرونده لیگ برتر امسال را بست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایسنا با مونا دریس محمودی- ملی‌پوش تیم والیبال زنان ایران به گفت و گو پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

والیبال را از کجا آغاز کردید؟

در سال ۱۳۷۲ در یک خانواده ورزشی متولد شدم. پدرم جوانی خود را در والیبال گذرانده است و برادر و عمویم نیز فوتبالیست بودند. برادرم در تیم سپاهان بازی می‌کرد که پس از پارگی مینیسک زانو مجبور به کنار گذاشتن فوتبال شد. من نیز از ۱۲ سالگی وارد دنیای ورزش شدم. آمادگی جسمانی و دو و میدانی و در نهایت والیبال. در تمام این سال‌ها مادرم همیشه همراهم بود و در طول مدت تمریناتم در کودکی و نوجوانی روی سکوهای سالن حضور داشت.

از اولین باری که پیراهن تیم ملی را بر تن کردید، بگویید.

اولین باری که به تیم ملی نوجوانان دعوت شدم در دوران راهنمایی بودم و به عنوان دریافت کننده قدرتی وارد تیم شدم. پنج اعزام با تیم ملی داشتم و در مسابقات دانشجویی جهان نیز به میزبانی بلژیک حضور داشتم.

تجربه‌ای به غیر از ذوب‌آهن و اصفهان داری؟

لیگ برتر را فقط در خدمت ذوب‌آهن بودم. مگر ما با وجود خانم صادقی جرات داریم جای دیگری برویم؟ (با شوخی و خنده) البته که اولویت من خانواده‌ و شهرم اصفهان است.

آیا هنوز هم چیزهایی برای یادگیری وجود دارد که از آن بهره ببرید؟

من در مورد خودم کاملا احساس می‌کنم که هر سال که می‌گذرد نسبت به سال گذشته پیشرفت در تکنیک و مهارت‌هایم داشته‌ام. مخصوصا دو سالی که در تیم‌ملی در خدمت آقای مهرگان بودیم، تکنیک من و هم تیمی‌هایم اصلاح شد و چند پله بالا آمدیم. تجربه بازی در لیگ برتر و بازی‌های ملی بدون شک بی تاثیر نیست. به نظرم همیشه باید تیمی را انتخاب کنی که در آن بتوان بازی کرد. صرفا نیمکت نشینی، یک ورزشکار را رشد نمی‌دهد.

سطح لیگ برتر را چگونه می‌بینید؟

سطح لیگ برتر کشور نسبت به کشورهای دیگر خیلی ضعیف است. وجود اسپانسرهایی با بودجه کم باعث می‌شود اسپانسرهای قوی ملی‌پوشان را جذب کنند و رقابت در نهایت بین ۲ یا ۳ تیم اتفاق بیفتد. البته با توجه به دیده نشدن افتخارآفرینی‌های بانوان، همین که یک اسپانسر حاضر می‌شود در حوزه بانوان فعالیت کند جای خوشحالی دارد.

با جوانگرایی تیم ملی موافق بودید؟

جوانگرایی موضوع درستی است، اما نه کل تیم. بازیکنانی مثل مائده برهانی، من و دیگر دوستانم سال‌ها برای بودن در تیم ملی زحمت کشیده‌ایم و قطعا تجربه بازی ملی بیشتری نیز نسبت به بازیکنان جوان داریم. اگر هر سال دو یا سه جوان به تیم ملی تزریق شود این منطقی تر است، اما اینکه تلاش و زحمت بزرگسالان را نادیده بگیرند و جوانان را اعزام کنند جای ناراحتی دارد. حذف کامل بزرگسالان ایده خوبی نیست؛ چون جوانان کنار باتجربه‌ها، تجربه اندوزی می‌کنند، ولی وقتی‌که به تنهایی وارد این سطح از مسابقات می‌شوند آن‌هم انتخابی المپیک خیلی به هدف نزدیک نمی‌شوند.

پخش تلویزیونی مسابقات آسیایی به میزبانی کره جنوبی چقدر در بازی تیم ایران تاثیر داشت؟

موضوعی که همه اعضای تیم به آن اعتقاد داشتیم این بود که پس از چند سال، کسب جایگاه هشتمی در آسیا قطعا قابل قبول نیست و همه به این دلیل ترس از قضاوت شدن داشتند. پخش تلویزیونی به دیده شدن بانوان کمک کرد، اما بازیکنان دوست داشتند عملکرد خوبی به صورت فردی داشته باشند که این استرس ما را افزایش می‌داد و هر بازیکن پس از دست‌دادن حتی یک امتیاز دچار به هم ریختگی می شد. باید این اتفاق بارها تکرار شود تا این ترس از بین برود.

روزهای بهار را چگونه می‌گذرانی؟

شرایط کرونا شوخی بردار نیست. من حتی در صفحه اینستاگرامم به دفعات این موضوع را عنوان کردم، اما متاسفانه یکسری از افراد فکر می‌کنند بیرون رفتنشان یعنی شجاعت؛ اما این حماقت است نه شجاعت. همه ما هرچه سنمان بیشتر شد، بیشتر معنی حرفه‌ای بودن را درک کردیم. یک ورزشکار حرفه‌ای می‌داند که باید بدنش را آماده نگه‌دارد و این تمرینات را به راحتی در منزل نیز می‌توان انجام داد. حتی معتقدم کارهایی که خیلی هم ضروری نیست را می‌توان به زمان دیگری موکول کرد.

به شخصه خیلی رعایت کردم چون خیلی نگران پدر و مادر و عزیزانم بودم. اگر آن‌ها را از دست دهیم هیچ برگشتی ندارد.

 و صحبت آخر؟

لطفا در خانه بمانید و به سفر نروید. مراکز درمانی نمی‌توانند پاسخگوی این‌همه بی احتیاطی باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی لیگ برتر والیبال بانوان تیم ملی والیبال بانوان مائده برهانی ذوب آهن اصفهان فریبا صادقی آسیا ذوب آهن تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان

یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر شطرنج بانوان با قهرمانی تیم نخبگان گیلان خاتمه یافت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر بانوان شطرنج ایران یادواره شهید آرمان علی وردی با 750 میلیون جایزه نقدی از پنج‌شنبه 30 فروردین‌ ماه به مدت 6 روز در محل فدراسیون شطرنج برگزار شد.

اعلام اسامی نفرات ثبت‌نام کننده در انتخابات فدراسیون شطرنج

 

لیگ برتر شطرنج بانوان ایران با حضور 8 تیم باشگاه نخبگان، باشگاه شطرنج افلاک، باشگاه پیشگام نوین رایمند شهرضا، باشگاه پیشگام نوین تهران، باشگاه اندیشه نوین ساری، باشگاه فیل خوب اراک، باشگاه ابتکار لنگرود و دانشگاه تهران آغاز به کار کرد و در نهایت با قهرمانی باشگاه نخبگان گیلان، نایب قهرمانی فیل خوب اراک و سومی پیشگام نوین تهران به پایان رسید.

مراسم اختتامیه این مسابقات با حضور مسئولان فدراسیون شطرنج و اعضای تیم‌ها برگزار و جام و مدال و حکم و جوایز این رقابت‌ها به عنوان‌داران اهدا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علیرضا فغانی چیزی شبیه به کولینا
  • علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها
  • پرسپولیس-آلومینیوم با یک داور تکراری
  • علیرضا فغانی فینالیست آسیا را مشخص کرد!
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد
  • فینالیست آسیا را فغانی تعیین کرد!
  • تقوی: خوشحالی و رضایت مردم از والیبال از همه چیز مهم‌تر است
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • خندان و با انگیزه: رونمایی از اولین نسخه پائز در ایران
  • قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان